Interpretacja indywidualna - Interpretacja - 0111-KDWB.4010.61.2025.2.KKM

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 19 sierpnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDWB.4010.61.2025.2.KKM

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

- stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 czerwca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych.

Uzupełnili go Państwo - w odpowiedzi na wezwanie - pismem z 30 lipca 2025 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Szpital (…) działający w formie samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej.

Celem statutowym Szpitala SPZOZ jest działalność w zakresie ochrony zdrowia. Szpital korzysta ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U z 2022 r. poz. 2587).

Zadeklarowany dochód jako korzystający ze zwolnienia zgodnie z art. 17 ust. 4 w części przeznaczonej i wydatkowanej na cele statutowe korzystał ze zwolnienia. Natomiast od dochodu zadeklarowanego na cele statutowe a wydatkowanego na inne cele odprowadzany był podatek dochodowy zgodnie z art. 25 ust. 4 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U z 2022 r. poz. 2587).

W latach 2017-2019 Szpital osiągał stratę podatkową. W roku 2020 Szpital osiągnął dochód podatkowy, który zadeklarowany został do wydatkowania na cele statutowe (tj. ochrony zdrowia) zgodnie z art. 17 ust. 4. Dochód ten był wydatkowany w latach 2020 - 2023 zarówno na cele statutowe jak i na niestatutowe. Do wydatków niestatutowych zaliczył m.in.: wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą będą uznane publicznoprawne wydatki o charakterze sankcyjnym, np. kary, grzywny czy odsetki od nieterminowego uregulowania zobowiązania podatkowego. Takie wydatki oprócz tego, że mają charakter sankcyjny, nie są również poniesione w celu osiągnięcia, zabezpieczenia lub zachowania źródła przychodów jak również ich ponoszenie nie jest podstawą prowadzenia działalności gospodarczej.". Szpital zapłacił podatek od odsetek podatkowych zapłaconych, kar nałożonych przez NFZ, oraz od wpłat na PFRON.

Samodzielne publiczne zakłady opieki zdrowotnej zaliczane są do podatników, którzy mają prawo do korzystania ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych. Jest to zwolnienie warunkowe pozwalające na zwolnienie z opodatkowania dochodu na cele statutowe i ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów.

Zgodnie z art. 25 ust. 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, jeżeli podatnicy, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 uprzednio zadeklarowali, że przeznaczą dochód na cele określone w tych przepisach i dochód ten wydatkowali na inne cele - podatek od tego dochodu, bez wezwania, wpłaca się do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wydatku. Przepis ten stosuje się również do dochodów za lata poprzedzające rok podatkowy, zadeklarowanych i niewydatkowanych na cele określone w art. 17 ust. 1b.

Art. 25 ust. 4 wskazuje na obowiązek zapłaty podatku od dochodu podatkowego przeznaczonego na cele statutowe, a wydatkowanego na inne cele. Warunki muszą być spełnione łącznie. Same wydatki na inne cele niż cele statutowe nie rodzą obowiązku zapłaty od nich podatku. Co ważne w CIT-8 w części J. Inne zobowiązania podatkowe - jako podstawę naliczenia podatku również podaje się „dochód”, a nie wydatki na inne cele niż cele statutowe.

W związku z powyższym, samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej, który do końca marca 2024 roku rozliczył cały dochód korzystający ze zwolnienia w latach ubiegłych, nie wykazuje w CIT-8 część J - Inne zobowiązania podatkowe - podatku należnego od poniesionych w kolejnych miesiącach danego roku wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów.

Uzupełnienie wniosku

Zdanie: „Cały dochód zadeklarowany w 2020 roku został wydatkowany do końca marca roku 2024 na zakup środków trwałych” powinno brzmieć: „Cały dochód zadeklarowany w 2020 roku został wydatkowany do końca marca roku 2024 zarówno na cele statutowe i niestatutowe. W ramach celów statutowych także na zakup środków trwałych.”

Wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów Szpital ponosi każdego roku z uwagi np. na wpłaty na PFRON. Dodatkowo w niektórych latach pojawiają się kary lub odsetki karne ze strony NFZ, odsetki podatkowe, odsetki od składek ZUS, koszty reprezentacji. Wydatki te były realizowane w latach 2020, 2021, 2022, 2023, 2024. W obecnym roku także pojawiają się wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodu, jednak Szpital nie ma już dochodu, który powinien dzielić na statutowy i niestatutowy (stan permanentnej straty podatkowej).

Cele statutowe realizowane są w każdym roku i stanowią główny rodzaj działalności. Od momentu uzyskania dochodu w 2020 roku, przez rok 2021, 2022, 2023, 2024 Szpital wydatkował dochód głownie na cele statutowe. Dla przykładu w roku 2023 wydatki ogółem wyniosły (…) zł w tym na cele statutowe (…) zł a na cele niestatutowe (…) zł. Wydatki niestatutowe stanowią (…) ogółu wydatków.

Do 31 marca 2024 roku Szpital posiadał dochód, który nie był wydatkowany w pełnej wysokości na cele statutowe, w niewielkiej części na cele niestatutowe (poniżej (…)) tj. wydatki NKUP takie jak (PFRON, odsetki budżetowe, kary NFZ) i od tej części płacony był podatek CIT- 8 - odrębne zobowiązania podatkowe cześć J deklaracji. Od 1 kwietnia 2024 roku Szpital w momencie ponoszenia wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów nie posiadał i nie posiada już dochodu zadeklarowanego w deklaracji CIT jako dochód wolny na podstawie art. 17 ust 1 pkt 4.

Pytanie

Czy Szpital SP ZOZ wykazujący stratę podatkową miał obowiązek naliczania i odprowadzania podatku dochodowego od osób prawnych od wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów jeżeli cały dochód z lat ubiegłych został wydatkowany do końca marca 2024 roku tj. w trakcie roku podatkowego.

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Szpitala w formie SP ZOZ przy ustaleniu straty podatkowej nie miał obowiązku naliczania i odprowadzania podatku dochodowego od osób prawnych od wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów. Cały dochód zadeklarowany w 2020 roku został wydatkowany do końca marca roku 2024 na zakup środków trwałych. Od kolejnego miesiąca po wydatkowaniu całego dochodu wolnego nieistotne jest czy dany wydatek jest przeznaczony na cele statutowe czy niestatutowe z uwagi na fakt iż nie mamy do czynienia z pojęciem dochodu - od kolejnego miesiąca Szpital przy wyliczeniu podstawy opodatkowania osiąga stratę podatkową.

W przypadku poniesienia w danym roku podatkowym straty, w sytuacji, gdy nie występuje niewydatkowany wcześniej dochód z poprzednich lat podatkowych, zadeklarowany jako wolny od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 updop i przeznaczony do wydatkowania w następnych latach podatkowych, wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Zatem przy ustaleniu straty podatkowej Szpital nie miał obowiązku naliczania i odprowadzania podatku dochodowego od osób prawnych od wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów.

Podobne stanowisko zaprezentowane zostało w Interpretacji indywidualnej z dnia 7 grudnia 2023 r., Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.493.2023.2.AW

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytanie przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznaczają zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytania). Zatem inne kwestie wynikające z własnego stanowiska, nieobjęte pytaniami, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: „updop”):

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Zatem przedmiotem opodatkowania jest zasadniczo dochód bez względu na rodzaj źródeł przychodów, z jakich został on osiągnięty.

Z kolei w myśl art. 7 ust. 2 updop:

Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Ustalony w powyższy sposób dochód może być przedmiotem zwolnienia z opodatkowania, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 updop. W świetle tego przepisu:

Wolne od podatku są, dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 1c, których celem statutowym jest działalność naukowa, naukowo-techniczna, oświatowa, w tym również polegająca na kształceniu studentów, kulturalna, w zakresie kultury fizycznej i sportu, ochrony środowiska, wspierania inicjatyw społecznych na rzecz budowy dróg i sieci telekomunikacyjnej na wsi oraz zaopatrzenia wsi w wodę, dobroczynności, ochrony zdrowia i pomocy społecznej, rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów oraz kultu religijnego - w części przeznaczonej na te cele.

Należy jednak zastrzec, że stosownie do art. 17 ust. 1a updop:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy:

 1) dochodów uzyskanych z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego, paliwowego, tytoniowego, spirytusowego, winiarskiego, piwowarskiego, a także pozostałych wyrobów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, oraz wyrobów z metali szlachetnych albo z udziałem tych metali lub dochodów uzyskanych z handlu tymi wyrobami; zwolnieniem objęte są jednak dochody podmiotów, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-8 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, uzyskane z działalności polegającej na wytwarzaniu wyrobów przemysłu elektronicznego;

1a) dochodów uzyskanych z działalności polegającej na oddaniu środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych do odpłatnego używania na warunkach określonych w art. 17a-17k;

 2) dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Z kolei na podstawie art. 17 ust. 1b updop:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Z powyższych regulacji wynika zatem, że zwolnienie zawarte w art. 17 ust. 1 pkt 4 updop jest zwolnieniem warunkowym, uzależnionym od spełnienia przez podatnika dwóch istotnych warunków:

- jego celem musi być działalność wymieniona w tym przepisie, przy czym statut może przewidywać również inne cele działalności,

- uzyskane dochody muszą być przeznaczone, a następnie wydatkowane wyłącznie na cele tej preferowanej przez ustawodawcę działalności statutowej.

Na podstawie art. 17 ust. 1c updop:

Przepis ust. 1 pkt 4 nie ma zastosowania w:

 1) przedsiębiorstwach państwowych, spółdzielniach i spółkach;

 2) przedsiębiorstwach komunalnych mających osobowość prawną, dla których funkcję organu założycielskiego pełnią jednostki samorządu terytorialnego lub ich jednostki pomocnicze utworzone na podstawie odrębnych przepisów;

 3) samorządowych zakładach budżetowych oraz jednostkach organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, będących podatnikami podatku dochodowego od osób prawnych - jeżeli przedmiotem ich działalności jest zaspokajanie potrzeb publicznych pośrednio związanych z ochroną środowiska w zakresie: wodociągów i kanalizacji, ścieków komunalnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych oraz transportu zbiorowego.

Z opisanego we wniosku stanu faktycznego wynika, że latach 2017-2019 Szpital osiągał stratę podatkową. W roku 2020 szpital osiągnął dochód podatkowy który zadeklarowany został do wydatkowania na cele statutowe (tj. ochrony zdrowia) zgodnie z art. 17 ust. 4. Cały dochód zadeklarowany w 2020 roku został wydatkowany do końca marca roku 2024 zarówno na cele statutowe i niestatutowe. Do wydatków niestatutowych zaliczono m.in.: wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą, publicznoprawne wydatki o charakterze sankcyjnym, np. kary, grzywny czy odsetki od nieterminowego uregulowania zobowiązania podatkowego. Szpital zapłacił podatek od odsetek podatkowych zapłaconych, kar nałożonych przez NFZ, oraz od wpłat na PFRON. Od 1 kwietnia 2024 roku Szpital w momencie ponoszenia wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów nie posiadał i nie posiada już dochodu zadeklarowanego w deklaracji CIT jako dochód wolny na podstawie art. 17 ust 1 pkt 4.

Należy zwrócić uwagę na fakt, że gdy podatnik korzysta ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 4 updop, to koszty należy rozpatrywać w sposób szczególny.

W myśl art. 15 ust. 1 updop:

Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Zatem, wszelkie wydatki poniesione przez Państwa powinny być w pierwszej kolejności ocenione pod kątem tego, czy łączą się bezpośrednio lub pośrednio z przychodem, następnie należy sprawdzić, czy nie znajdują się w katalogu kosztów niestanowiących kosztów uzyskania przychodów oraz końcowo rozważyć, czy wydatki te wiążą się z celami statutowymi. Jeżeli - w wyniku tej oceny - okaże się, że wydatki, które nie stanowią kosztów uzyskania przychodów, poniesione zostały na cele statutowe objęte rozpatrywanym zwolnieniem, to wówczas ich równowartość będzie wolna od podatku.

Należy też podkreślić, że w przypadku wydatków nieuznanych za poniesione na cele statutowe podatnika, ich równowartość nie korzysta ze zwolnienia, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT i wtedy wpływa na zwiększenie dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych bądź zmniejszenie straty.

W myśl art. 18 ust. 1 updop:

Podstawę opodatkowania, z zastrzeżeniem art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24aa, art. 24b, art. 24ca, art. 24d , art. 24f i art. 28h, stanowi dochód ustalony zgodnie z art. 7 albo art. 7a, po odliczeniu enumeratywnie wymienionych w nim wartości.

Biorąc pod uwagę opisany stan faktyczny oraz obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa podatkowego należy stwierdzić, że zgodnie z art. 25 ust. 1 updop:

Podatnicy, z zastrzeżeniem ust. 1b, 2a, 3-6a, art. 21, art. 22, art. 24a, art. 24d i art. 24f, są obowiązani wpłacać na rachunek urzędu skarbowego zaliczki miesięczne w wysokości różnicy pomiędzy podatkiem należnym od dochodu osiągniętego od początku roku podatkowego a sumą zaliczek należnych za poprzednie miesiące.

W myśl art. 25 ust. 3 updop:

Przepis ust. 1, z zastrzeżeniem ust. 3a, nie ma zastosowania do podatników, których dochody w całości są wolne od podatku, z wyjątkiem podatników, o których mowa w art. 17 ust. 1, przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie.

Stosownie do art. 25 ust. 4 updop:

Jeżeli podatnicy, o których mowa w art. 17 ust. 1, uprzednio zadeklarowali, że przeznaczą dochód na cele określone w tych przepisach i dochód ten wydatkowali na inne cele albo na cele określone w tych przepisach, ale po terminie w nich określonym - podatek od tego dochodu, bez wezwania, wpłaca się do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano wydatku lub w którym upłynął termin do dokonania wydatku; przepis ten stosuje się również do dochodów za lata poprzedzające rok podatkowy, zadeklarowanych i niewydatkowanych w tych latach na cele określone w art. 17 ust. 1b, z zastrzeżeniem art. 17 ust. 1 pkt 5a.

Szpital jako podatnik zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 updop ponosi wydatki, które nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. W takim przypadku ich równowartość może wpływać na zwiększenie dochodu.

Co istotne, w rozpatrywanej sprawie od 1 kwietnia 2024 r.  Szpital nie posiada dochodu, który należy przeznaczyć na cele statutowe.

Z powyższego wynika, że wydatki poniesione na pokrycie wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów nie wpływają na zwiększenie osiągniętego dochodu, bowiem nie uzyskują Państwa dochodu, a generują stratę podatkową.  Zatem, wydatki te przyczyniają się do zmniejszenia straty.

W konsekwencji w przypadku poniesienia w danym roku podatkowym straty, w sytuacji, gdy nie występuje niewydatkowany wcześniej dochód z poprzednich lat podatkowych, zadeklarowany jako wolny od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4 updop i przeznaczony do wydatkowania w następnych latach podatkowych, wydatki niestanowiące kosztów uzyskania przychodów nie podlegają opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Zatem Szpital SPZOZ wykazujący stratę podatkową nie miał obowiązku naliczania i odprowadzania podatku dochodowego od osób prawnych od wydatków niestanowiących kosztów uzyskania przychodów ponoszonych od 1 kwietnia 2024 r.

Tym samym Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Odnosząc się do przywołanej przez Państwo interpretacji indywidualnej wskazać należy, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego. Natomiast organ, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkuje się wydanymi rozstrzygnięciami, to nie ma możliwości zastosowania ich wprost, ponieważ nie stanowią materialnego prawa podatkowego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

   - Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

   - Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

   - Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).

Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

   - w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

   - w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.