Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

2 czerwca 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 27 maja 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, który dotyczy ustalenia, czy dochody związku w zakresie w jakim przeznaczone zostaną na administracyjne funkcjonowanie biura Związku korzystają w całości ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4g Ustawy CIT.

Uzupełnili go Państwo pismem z 30 czerwca 2025 r. (wpływ do organu 4 lipca 2025 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

A. (dalej jako: „Związek”) działa na podstawie art. 72a ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2020 r., poz. 920 ze zm.), zwanej dalej „Ustawą o samorządzie powiatowym", w zakresie dotyczącym związków powiatowo-gminnych, na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 4a ustawy z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym (tj. Dz.U. 2019 r., poz. 2475 ze zm.), zwanej dalej „Ustawą o publicznym transporcie zbiorowym” oraz na podstawie Statutu.

Związek jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 9 Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Związek realizuje swoje zadanie w zakresie organizacji publicznego transportu zborowego poprzez Operatora, którym jest B. S.A.

Związek posiada osobowość prawną oraz wykonuje zadania publiczne, które zostały mu powierzone, we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność. Związek reprezentuje interesy jego Uczestników, w zakresie objętym przedmiotem jego działania, wobec organów administracji rządowej, samorządowej oraz innych podmiotów.

Zadaniem Związku jest zaspokajanie potrzeb Uczestników Związku w zakresie publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich oraz skorelowanych z nim innych usług publicznych, w szczególności w zakresie:

1)kształtowania polityki związanej z rozwojem systemów transportowych dla obszaru Związku,

2)organizowania i zarządzania publicznym transportem zbiorowym w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich poprzez:

a)badanie i analizę potrzeb przewozowych, z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej zdolności ruchowej,

b)opracowanie i uchwalenie dla obszaru Związku planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, zwanego dalej „Planem transportowym”, oraz jego realizowanie, a także aktualizowanie w razie potrzeby,

c)zapewnienie odpowiednich warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich, w szczególności w zakresie:

  • standardów i sposobu korzystania z przystanków komunikacyjnych oraz dworców,
  • funkcjonowania zintegrowanych węzłów przesiadkowych,
  • dążenia do stworzenia i funkcjonowania zintegrowanego systemu taryfowo-biletowego,
  • zatwierdzania - w sposób i na zasadach przewidzianych powszechnie obowiązującymi przepisami prawa - regulaminu przewozu osób w publicznym transporcie zbiorowym w powiatowogminnych przewozach pasażerskich,
  • prowadzenia działalności kontrolnej, w tym kontroli jakości usług przewozowych świadczonych przez wybranego operatora,
  • systemu informacji dla pasażera,

3)opiniowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w zakresie obsługi transportowej obszarów objętych Planem transportowym,

4)promocji publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich. Związek realizuje swoje zadania za pomocą biura Związku, które jest jego jednostką organizacyjną. Biuro zapewnia obsługę administracyjną, koordynuje działania związane z realizacją zadań publicznych, udziela pomocy prawnej i zapewnia sprawny przepływ informacji między uczestnikami Związku. Związek nie może działać bez organu jakim jest biuro, gdyż pełni analogiczną funkcję i realizuje zadania tak jak urząd w gminie lub powiecie, a stosowne przepisy odsyłają do ustaw regulujących działanie tych jednostek.

Dochody Związku w głównej mierze stanowią składki członkowskie Uczestników, które pokrywają: koszty rocznej pracy przewozowej wykonywanej na liniach komunikacyjnych przebiegających w granicach administracyjnych danego Uczestnika, ustalone proporcjonalnie do udziału wielkości rocznej pracy przewozowej zrealizowanej na terenie danego Uczestnika w wielkości rocznej pracy przewozowej zrealizowanej na terenie całego Związku, oraz koszty funkcjonowania biura Związku w danym roku obrotowym, ustalone proporcjonalnie do udziału wielkości rocznej pracy przewozowej zrealizowanej na terenie danego Uczestnika w wielkości rocznej pracy przewozowej zrealizowanej na terenie całego Związku.

Dodatkowo Związek na realizację celu statutowego otrzymuje dopłaty z Funduszu (...), dochody z tytułu refundacji ulg ustawowych oraz dotacji otrzymanych od pozostałych gmin lub powiatów (nie będących członkami Związku) na mocy porozumień powierzających Związkowi realizację zadań z zakresu transportu publicznego.

Związek nie osiąga dochodów z innych źródeł, niż te, które określone są w statucie Związku. Jednocześnie Związek aktualnie nie korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na mocy art. 17 ust. 1 pkt 4g Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.2025.278 t.j. dalej jako: „Ustawa CIT”) w zakresie dochodów Związku, które ten przeznacza na administracyjną działalność biura.

Na administracyjne koszty prowadzenia biura składają się:

1.zakup artykułów biurowych, takich jak przybory piśmiennicze, papier, toner;

2.zakup niezbędnego sprzętu elektronicznego umożliwiającego pracę, takich jak komputery, laptopy, drukarki oraz telefony;

3.wypłata wynagrodzenia pracownikom;

4.rachunki za media;

5.podatki lokalne

Uzupełnienie

Biuro Związku nie realizuje jakichkolwiek innych zadań (celów) oprócz statutowych zadań (celów) Związku.

Pytanie

Czy dochody Związku w zakresie w jakim przeznaczone zostaną na administracyjne funkcjonowanie biura Związku korzystają w całości ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4g Ustawy CIT?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, dochody Związku przeznaczone na administracyjne funkcjonowanie biura Związku korzystają w całości ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4g Ustawy CIT.

Związek przeznacza częściowo uzyskane przez siebie dochody na pokrycie kosztów działalności Związku związanych z administracyjną obsługą biura. W tym zakresie Związek nie korzysta ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4g Ustawy CIT. Zgodnie z brzmieniem art. 7 ust. 1 Ustawy CIT: Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Natomiast zgodnie z art. 7 ust. 2 Ustawi CIT: Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11 i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Art. 17 ust. 1 pkt 4g Ustawy CIT stanowi, że: Wolne od podatku są: dochody związków jednostek samorządu terytorialnego - w części przeznaczonej dla tych jednostek.

Art. 17 ust. 1b Ustawy CIT stanowi, że: Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Bez funkcjonowania biura Związku nie byłaby możliwa realizacja zadań statutowych Związku związanych z realizacją zadań publicznych gmin oraz powiatów zrzeszonych w Związku w zakresie zapewnienia transportu publicznego, czyli zadań własnych gminy i powiatu określonych w stosownych przepisach obowiązującego prawa.

Wydatki ściśle związane z realizacją zadań publicznych gmin oraz powiatów stanowią, że dochody Związku przeznaczone są dla jednostek będących uczestnikami Związku, a co za tym idzie - dochody Związku przeznaczone są da tych jednostek.

Zgodnie z art. 72a Ustawy o samorządzie powiatowym:

1.W celu wspólnego wykonywania zadań publicznych, w tym wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, powiaty mogą tworzyć związki z gminami, tworząc związek powiatowo-gminny. Związek może być tworzony również w celu wspólnej obsługi, o której mowa w art. 6a oraz w art. 10a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

2.Do związku powiatowo-gminnego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące związku powiatów, z tym że:

1)w postępowaniu w sprawie uzgodnienia projektu statutu związku powiatowo-gminnego powiaty i gminy zamierzające utworzyć związek reprezentuje starosta jednego z powiatów albo wójt jednej z gmin upoważniony przez starostów i wójtów pozostałych powiatów i gmin;

2)zasady reprezentacji jednostek w związku określa statut związku.

Zgodnie z art.72 ust. 1 Ustawy o samorządzie powiatowym:

Do gospodarki finansowej związku powiatów stosuje się odpowiednio przepisy o gospodarce finansowej powiatu.

Zgodnie z art. 65 ust. 1 i ust. 3 Ustawy o samorządzie powiatowym:

W celu wspólnego wykonywania zadań publicznych, w tym wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, powiaty mogą tworzyć związki z innymi powiatami. Związek może być tworzony również w celu wspólnej obsługi, o której mowa w art. 6a.

Prawa i obowiązki powiatów uczestniczących w związku, związane z wykonywaniem zadań przekazanych związkowi, przechodzą na związek z dniem ogłoszenia statutu związku.

Skoro zatem powiat ponosi wydatki na działanie Starostwa powiatowego (organu niezbędnego do realizacji zadań publicznych) lub gmina na funkcjonowanie Urzędu Gminy utrzymując przedmiotowe zwolnienie od podatku, to i Związkowi przysługuje takie samo prawo w odniesieniu do wydatków na funkcjonowanie biura Związku. Przedmiotowe wydatki ponoszone przez Związek w celu wykonywania zadań własnych powiatu oraz gmin, dla których Związek został utworzony.

W związku z powyższym uznać należy, że wydatki związku gminno-powiatowego wiążą się z realizacją zadań publicznych gmin i powiatów, to równowartość dochodu odpowiadająca tym wydatkom będzie wolna od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4g Ustawy CIT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

W myśl art. 65 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2024 r., poz. 107 ze zm.), zwanej dalej „Ustawą o samorządzie powiatowym":

1.W celu wspólnego wykonywania zadań publicznych, w tym wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, powiaty mogą tworzyć związki z innymi powiatami. Związek może być tworzony również w celu wspólnej obsługi, o której mowa w art. 6a.

3. Prawa i obowiązki powiatów uczestniczących w związku, związane z wykonywaniem zadań przekazanych związkowi, przechodzą na związek z dniem ogłoszenia statutu związku.

Zgodnie z art. 72a Ustawy o samorządzie powiatowym:

1.W celu wspólnego wykonywania zadań publicznych, w tym wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, powiaty mogą tworzyć związki z gminami, tworząc związek powiatowo-gminny. Związek może być tworzony również w celu wspólnej obsługi, o której mowa w art. 6a oraz w art. 10a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.

2.Do związku powiatowo-gminnego stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące związku powiatów, z tym że:

1) w postępowaniu w sprawie uzgodnienia projektu statutu związku powiatowo-gminnego powiaty i gminy zamierzające utworzyć związek reprezentuje starosta jednego z powiatów albo wójt jednej z gmin upoważniony przez starostów i wójtów pozostałych powiatów i gmin;

2) zasady reprezentacji jednostek w związku określa statut związku

Stosownie do art. 66 Ustawy o samorządzie powiatowym:

1.Związek wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.

2.Związek ma osobowość prawną.

Stosownie do art. 72 ust. 1 Ustawy o samorządzie powiatowym:

Do gospodarki finansowej związku powiatów stosuje się odpowiednio przepisy o gospodarce finansowej powiatu.

Zgodnie z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. 2024 poz. 1530 ze zm.):

Przepisy dotyczące jednostek samorządu terytorialnego stosuje się odpowiednio do związków metropolitalnych oraz związków gmin i powiatów.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 278 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”):

ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji.

W myśl art. 1 ust. 2 ustawy o CIT:

przepisy ustawy mają również zastosowanie do jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej, z wyjątkiem przedsiębiorstw w spadku i spółek niemających osobowości prawnej, z zastrzeżeniem ust. 1 i 3.

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o CIT:

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

W myśl art. 7 ust. 2 ustawy o CIT:

Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Stosownie do art. 17 ust. 1 pkt 4g ustawy o CIT:

Wolne od podatku są dochody związków jednostek samorządu terytorialnego - w części przeznaczonej dla tych jednostek

Treść art. 17 ust. 1a pkt 2 ustawy o CIT wskazuje, że:

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, nie dotyczy dochodów, bez względu na czas ich osiągnięcia, wydatkowanych na inne cele niż wymienione w tych przepisach.

Zgodnie z art. 17 ust. 1b

Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.

Z przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego wynika, że Związek jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 9 Ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Związek realizuje swoje zadanie w zakresie organizacji publicznego transportu zborowego poprzez Operatora, którym jest B. S.A. Związek posiada osobowość prawną oraz wykonuje zadania publiczne, które zostały mu powierzone, we własnym imieniu i na własną odpowiedzialność. Związek reprezentuje interesy jego Uczestników, w zakresie objętym przedmiotem jego działania, wobec organów administracji rządowej, samorządowej oraz innych podmiotów.

Zadaniem Związku jest zaspokajanie potrzeb Uczestników Związku w zakresie publicznego transportu zbiorowego w powiatowo-gminnych przewozach pasażerskich oraz skorelowanych z nim innych usług publicznych. Dochody Związku w głównej mierze stanowią składki członkowskie Uczestników, które pokrywają: koszty rocznej pracy przewozowej wykonywanej na liniach komunikacyjnych przebiegających w granicach administracyjnych danego Uczestnika, ustalone proporcjonalnie do udziału wielkości rocznej pracy przewozowej zrealizowanej na terenie danego Uczestnika w wielkości rocznej pracy przewozowej zrealizowanej na terenie całego Związku, oraz koszty funkcjonowania biura Związku w danym roku obrotowym, ustalone proporcjonalnie do udziału wielkości rocznej pracy przewozowej zrealizowanej na terenie danego Uczestnika w wielkości rocznej pracy przewozowej zrealizowanej na terenie całego Związku. Dodatkowo Związek na realizację celu statutowego otrzymuje dopłaty z Funduszu (...), dochody z tytułu refundacji ulg ustawowych oraz dotacji otrzymanych od pozostałych gmin lub powiatów (nie będących członkami Związku) na mocy porozumień powierzających Związkowi realizację zadań z zakresu transportu publicznego. Związek nie osiąga dochodów z innych źródeł, niż te, które określone są w statucie Związku.

Przedmiotem Państwa wątpliwości jest kwestia ustalenia, czy dochody związku w zakresie w jakim przeznaczone zostaną na administracyjne funkcjonowanie biura Związku korzystają w całości ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4g Ustawy CIT.

Na administracyjne koszty prowadzenia biura składają się:

1.zakup artykułów biurowych, takich jak przybory piśmiennicze, papier, toner;

2.zakup niezbędnego sprzętu elektronicznego umożliwiającego pracę, takich jak komputery, laptopy, drukarki oraz telefony;

3.wypłata wynagrodzenia pracownikom;

4.rachunki za media;

5.podatki lokalne.

Wskazali Państwo, że bez funkcjonowania biura Związku nie byłaby możliwa realizacja zadań statutowych Związku związanych z realizacją zadań publicznych gmin oraz powiatów zrzeszonych w Związku w zakresie zapewnienia transportu publicznego, czyli zadań własnych gminy i powiatu określonych w stosownych przepisach obowiązującego prawa. Wydatki ściśle związane z realizacją zadań publicznych gmin oraz powiatów stanowią, że dochody Związku przeznaczone są dla jednostek będących uczestnikami Związku, a co za tym idzie - dochody Związku przeznaczone są dla tych jednostek. Jednocześnie wskazali Państwo, że biuro Związku nie realizuje jakichkolwiek innych zadań (celów) oprócz statutowych zadań (celów) Związku.

W świetle powyższego stwierdzić należy, że z literalnego brzmienia ww. przepisów wynika, że dochody związku jednostek samorządu terytorialnego są zwolnione z opodatkowania jedynie w części przeznaczonej dla wchodzących w jego skład jednostek, w celu realizowania zadań publicznych, dla realizacji których związek został powołany. Nie są natomiast zwolnione z podatku dochodowego od osób prawnych te dochody, które związek przeznacza na inne cele, albo na potrzeby innej jednostki niewchodzącej w skład związku.

Odnosząc przedstawiony powyżej stan prawny do opisu zdarzenia przyszłego ujętego we wniosku należy stwierdzić, że wskazane we wniosku dochody Związku w zakresie w jakim przeznaczone zostaną na administracyjne funkcjonowanie biura Związku są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 4g ustawy o CIT, o ile w istocie dochody te zostaną przeznaczone i bez względu na termin, wydatkowane na cele określone w tym przepisie, a więc cele związane z realizacją zadań publicznych, dla wykonania których Związek został powołany.

Tym samym, Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.