Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

7 kwietnia 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 stycznia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zaliczenia do kosztów uzyskania przychodu Bonusu przyznawanego klientom. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

A. z siedzibą w (…) (dalej: „Wnioskodawca”, „Spółka”) to spółka prawa handlowego, działająca na rynku od 2013 roku. Głównym przedmiotem jej działalności jest (…). W 2014 roku Spółka uzyskała koncesję (…), zaś w 2015 roku rozpoczęła nabywanie (…) (relacje B2B).

Wnioskodawca w 2024 roku dodał do swojej dotychczasowej działalności profil, polegający na sprzedaży (…) na rzecz finalnych konsumentów (B2C). Wszystkie pytania zaprezentowane w niniejszym wniosku dotyczą działalności na rynku finalnych konsumentów (B2C). W celu rozreklamowania sprzedaży (…) na rzecz B2C, Wnioskodawca planuje wprowadzenie promocji Produktu Members Get Members, której celem będzie pozyskanie nowych klientów (dalej: „Promocja” lub „Produkt”).

Zgodnie z wewnętrznym regulaminem, który określa w szczególności zasady i warunki świadczenia Produktu, w ramach Produktu Wnioskodawca umożliwi klientowi obniżenie kwoty do zapłaty wynikającej z faktur rozliczeniowych poprzez uzyskanie bonusu o wartości 100 zł. W ramach Produktu należy rozróżnić następujące warianty:

  • dotychczasowy klient Spółki (dalej: „Klient Obecny”) pozyskuje nowego klienta (dalej: „Nowy Klient”) i udostępnia mu przypisany indywidualnie kod zniżkowy (kod jest wielorazowy i można udostępnić go wielokrotnie) o wartości 100 zł.
  • Nowy Klient w momencie przepisania licznika do Wnioskodawcy jako nowego dostawcy energii elektrycznej uzyskuje wynagrodzenie w ramach sprzedaży premiowej na pierwszą fakturę rozliczeniową w wysokości 100 zł.

Gdy dalej we Wniosku mowa o Kliencie dotyczy to łącznie Klienta Obecnego i Nowego Klienta. Przy czym podkreślić należy, bonusy nigdy nie będą otrzymywane przez Klientów w związku z prowadzoną przez te osoby pozarolniczą działalnością gospodarczą, i nie będą stanowiły przychodu z takiej działalności. Bonusy dotyczą tylko osób nieprowadzących działalności gospodarczej.

Z regulaminu wynika, że udzielone wynagrodzenie w Produktu stanowi element sprzedaży premiowej w rozumieniu przepisów art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych, a otrzymany kod jest ważny do momentu zakończenia akcji promocyjnej. Dodatkowo regulamin Produktu przewiduje, że Klient Obecny będzie uprawniony do otrzymania wynagrodzenie w ramach sprzedaży premiowej od momentu zawarcia Umowy ze Spółką. Przyznanie wynagrodzenia w ramach sprzedaży premiowej następuje w momencie przepięcia (…) – zawarcia nowej umowy. W ramach Produktu Wnioskodawca umożliwi Klientowi Obecnemu obniżenie kwoty do zapłaty wynikającej z faktur rozliczeniowych poprzez uzyskanie bonusu o wartości 100 zł. Kod zniżkowy (wynagrodzenie w ramach sprzedaży premiowej) może być rozdany przez Klienta Obecnego wielokrotnie w celu pozyskania Nowego Klienta. Klient Obecny otrzyma wynagrodzenie premierowe za każdą nowo zawartą Umowę, którego przepięcie nastąpiło na podstawie Umowy zawartej z wykorzystaniem kodu udostępnionego przez Klienta Obecnego. Wynagrodzenie w ramach sprzedaży premiowej w wysokości 100 zł dla Nowego Klienta do każdej nowej Umowy. Klient posiadający kilka lokali (kilka umów) zaoszczędzi na każdym (…), przenosząc do Spółki każdy posiadany (…).

Rozliczanie wynagrodzenia w ramach sprzedaży premiowej oraz jego niewykorzystanie: otrzymany kod jest ważny do momentu zakończenia akcji promocyjnej, w sytuacji rozwiązania Umowy i rozliczenia zobowiązań jeśli po stronie Klienta będzie nadwyżka wynikająca z posiadanego wynagrodzenia w ramach sprzedaży premiowej to przepada ono tzn. nie będzie wypłacone klientowi.

Pytania

1.Czy uzyskanie bonusu przez Klienta w ramach Produktu będzie stanowiło dla Klienta przychód w rozumieniu ustawy z dnia z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych [dalej: ustawa o PIT], w odniesieniu do którego na Wnioskodawcy nie będą ciążyły obowiązki płatnika i obowiązki informacyjne, jeśli wartość jednorazowo otrzymanego bonusu nie będzie przekraczała 2000 zł?

2.Czy biorąc pod uwagę brzmienie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych [dalej: ustawa o CIT], wartość bonusu udzielonego zgodnie z regulaminem Produktu, stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu?

Przedmiotem tej interpretacji jest odpowiedź na pytanie oznaczone nr 2 w zakresie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. W zakresie pytania oznaczonego jako nr 1 wydam odrębne rozstrzygnięcie.

Państwa stanowisko w sprawie

Ad 2

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy o CIT ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji (dalej: „podatek CIT”). Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy o CIT, podatnicy, jeżeli mają siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, podlegają obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania. Art. 15 ust. 1 ustawy o CIT stanowi, że kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT. Koszty poniesione w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień poniesienia kosztu. Jednocześnie art. 16 ust. 1 ustawy o CIT zawiera katalog kosztów wyłączonych z kosztów uzyskania przychodów. Mając na uwadze opis zdarzenia przyszłego oraz treść powyższych przepisów, w ocenie Spółki wartość udzielonego bonusu stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodów.

Wskazany powyżej art. 15 ust. 1 ustawy o CIT konstytuuje zasadę, stosownie do której pomiędzy przychodami podatników a kosztami ich uzyskania musi wystąpić związek przyczynowo-skutkowy. Tak więc kosztami uzyskania przychodów są wszelkie, racjonalnie i gospodarczo uzasadnione wydatki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, których celem jest osiągnięcie, zabezpieczenie i zachowanie źródła przychodów, z wyjątkiem tych wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT. W opisanym stanie faktycznym, bonus przyznawany przez Wnioskodawcę klientowi stanowi niewątpliwie instrument pozytywnie wpływający na intensyfikację sprzedaży (…) oraz ma na celu zachętę do wybierania oferty Wnioskodawcy oraz pozyskiwanie nowych klientów, co wprost prowadzi do zwiększenia i zabezpieczenia źródeł przychodów. Mając powyższe na uwadze, wydatki (w praktyce kwoty wyliczone na podstawie regulaminu Produktu) które Spółka ponosić będzie w związku z przyznawaniem bonusów, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Ewidentnym jest bowiem związek pomiędzy osiąganiem przychodów z tytułu sprzedaży (…) a przyznaniem bonusu. Bonus ma na celu zachęcenie klientów obecnych oraz przyszłych klientów do skorzystania z oferty Wnioskodawcy na sprzedaż (…), co wprost prowadzi do spełnienia przesłanek wymienionych w art. 15 ust. 1 ustawy o CIT. Warto zwrócić uwagę, że co prawda bonus nie ma podatkowego charakteru rabatu dla Wnioskodawcy, z uwagi na fakt, że nie obniża on podstawy opodatkowana, to jednak z punktu widzenia klienta wywołuje analogiczny efekt. Stąd też nie należy pomijać jednolitej linii interpretacyjnej, zgodnie z którą: wartość udzielonego rabatu po stronie udzielającego stanowi koszty uzyskania przychodów (w wysokości odpowiadającej wartości netto udzielonego rabatu): m.in. w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 27 lipca 2016 r., Znak: IPPB6/4510- 347/16-2/AP.

Podobnie uznał Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji indywidualnej z 7 września 2016 r., Znak: IBPB-1-1/4510-175/16-2/NL. W interpretacji tej czytamy:

„(...) Udzielone rabaty bez wątpienia stanowią instrument pozytywnie wpływający na intensyfikację sprzedaży towarów oraz mają na celu zachętę do maksymalizacji zakupów. Mając powyższe na uwadze, wydatki, które Spółka ponosić będzie w związku z udzieleniem rabatów aptekom, może być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. (...)”.

Resumując, w ocenie Spółki, ze względu na brzmienie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, wartość bonusu udzielanego zgodnie z regulaminem Produktu stanowi dla Wnioskodawcy koszt uzyskania przychodu.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: ustawa o CIT):

Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1.

Definicja sformułowana przez ustawodawcę ma charakter ogólny. Z tego względu każdorazowy wydatek poniesiony przez podatnika powinien podlegać indywidualnej analizie w celu dokonania jego kwalifikacji prawnej. Wyjątkiem jest jedynie sytuacja, gdy ustawa wyraźnie wskazuje jego przynależność do kategorii kosztów uzyskania przychodów lub wyłącza możliwość zaliczenia go do tego rodzaju kosztów. W pozostałych przypadkach należy natomiast zbadać istnienie związku przyczynowego pomiędzy poniesieniem kosztu a powstaniem przychodu lub realną szansą powstania przychodów podatkowych, bądź też zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła ich uzyskiwania.

Innymi słowy oznacza to, że dla kwalifikacji prawnej danego kosztu istotne znaczenie ma cel, w jakim został poniesiony. Wydatek zostanie uznany za koszt uzyskania przychodów, jeżeli pomiędzy jego poniesieniem a powstaniem, zwiększeniem bądź też możliwością powstania przychodu istnieje związek przyczynowy.

Na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy o CIT podatnik ma możliwość odliczenia dla celów podatkowych wszelkich wydatków, pod tym warunkiem, że wykaże ich związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, a ich poniesienie ma lub może mieć wpływ na wielkość osiągniętego przychodu. W świetle powyższego, aby wydatek poniesiony przez podatnika stanowił dla niego koszt uzyskania przychodu, muszą być spełnione następujące warunki:

  • został poniesiony przez podatnika, tj. w ostatecznym rozrachunku musi on zostać pokryty z zasobów majątkowych podatnika (nie stanowią kosztu uzyskania przychodu podatnika wydatki, które zostały poniesione na działalność podatnika przez osoby inne niż podatnik),
  • jest definitywny (rzeczywisty), tj. wartość poniesionego wydatku nie została podatnikowi w jakikolwiek sposób zwrócona,
  • pozostaje w związku z prowadzoną przez podatnika działalnością gospodarczą,
  • poniesiony został w celu uzyskania, zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów lub może mieć wpływ na wielkość osiągniętych przychodów,
  • został właściwie udokumentowany,
  • nie może znajdować się w grupie wydatków, których zgodnie z art. 16 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym, nie uważa się za koszty uzyskania przychodów.

Powyższe oznacza, że wszystkie poniesione wydatki, po wyłączeniu enumeratywnie wymienionych w przywołanym art. 16 ust. 1 ustawy o CIT, mogą stanowić koszt uzyskania przychodów, o ile pozostają w związku przyczynowo–skutkowym z osiągniętymi przychodami, w tym służą zachowaniu albo zabezpieczeniu funkcjonowania źródła przychodów.

Właściwa i zgodna z treścią ustawowej regulacji kwalifikacja kosztów uzyskania przychodów powinna brać pod uwagę:

  • przeznaczenie wydatku (jego celowość, zasadność dla funkcjonowania podmiotu) oraz
  • potencjalną możliwość (analizowaną w dacie poniesienia wydatku na podstawie obiektywnych przesłanek) przyczynienia się danego wydatku do osiągnięcia przychodu.

W tym miejscu należy zauważyć, że ustawodawca nie definiuje, co należy rozumieć pod pojęciami: „w celu” osiągnięcia przychodu, jak i „zachowanie” lub „zabezpieczenie” źródła przychodów.

Zgodnie z definicjami zawartymi w Słowniku języka polskiego PWN, pojęcie:

a.„celowość” oznacza: „przydatność do jakichś potrzeb”, „świadome zmierzanie do celu”, „taki przebieg zjawisk, zdarzeń, działań ludzkich, jakby w swym rozwoju zmierzały one do określonego celu”,

b.„zabezpieczyć” oznacza: „zapewnienie ochrony przed czymś niebezpiecznym lub szkodliwym”, „uczynienie bezpiecznym”, „zapewnienie utrzymania czegoś w dotychczasowym stanie”, „zapewnienie komuś środków do życia”, „zapewnienie zaspokojenia roszczenia lub wykonanie kary”, natomiast

c.„zachować” oznacza: „pozostać w posiadaniu czegoś”, „dochować coś w niezmienionym stanie mimo upływu czasu lub niesprzyjających okoliczności”, „uchronić przed zapomnieniem”.

Można więc przyjąć, że koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów to takie koszty, które są poniesione w trakcie dążenia do uzyskania przychodów. Określony cel musi być widoczny w momencie ponoszenia kosztu. Ponadto, poniesione koszty winny omawiany cel realizować lub co najmniej zakładać jego realność. Koszty poniesione na zachowanie źródła przychodu to takie koszty, które poniesione zostały, aby przychody z danego źródła przychodów w dalszym ciągu występowały w nienaruszonym stanie oraz aby takie źródło w ogóle dalej istniało. Natomiast jako zabezpieczenie źródła przychodów powinno się przyjmować koszty poniesione na ochronienie istniejącego źródła przychodów, w taki sposób, aby to źródło funkcjonowało w bezpieczny sposób.

Podatnik, oceniając związek wydatku z prowadzoną działalnością gospodarczą, winien zakładać, że dany koszt może obiektywnie przyczynić się do osiągnięcia przychodu. Ponadto, należy mieć na względzie, że podatnik, uznając wydatek za koszt uzyskania przychodu, odnosi ewidentne korzyści, ponieważ o ten koszt zmniejsza podstawę opodatkowania. Na nim więc spoczywa ciężar udowodnienia, że określony wydatek jest kosztem uzyskania przychodu.

Z treści wniosku wynika, że Spółka poszerzyła swoją działalność o sprzedaż (…) na rzecz finalnych konsumentów (B2C). Aby rozreklamować nową usługę planują Państwo wprowadzenie promocji, polegającej na obniżeniu kwoty do zapłaty wynikającej z faktur rozliczeniowych:

  • Klient Obecny pozyskuje Nowego Klienta i udostępnia mu przypisany indywidualnie kod zniżkowy (kod jest wielorazowy i można udostępnić go wielokrotnie), za co sam otrzymuje bonus o wartości 100 zł (obniżenie kwoty do zapłaty wynikającej z faktur rozliczeniowych);
  • Nowy Klient w momencie zawarcia nowej umowy do Wnioskodawcy jako nowego dostawcy (…) uzyskuje wynagrodzenie w ramach sprzedaży premiowej na pierwszą fakturę rozliczeniową w wysokości 100 zł.

Bonusy dotyczą tylko osób nieprowadzących działalności gospodarczej. Z regulaminu wynika, że udzielony Bonus stanowi element sprzedaży premiowej w rozumieniu przepisów art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy z 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 168 ze zm.), z których wynika, że wolne od podatku są:

wartość wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja) oraz konkursach z dziedziny nauki, kultury, sztuki, dziennikarstwa i sportu, a także nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług – jeżeli jednorazowa wartość tych wygranych lub nagród nie przekracza kwoty 2000 zł; zwolnienie od podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową towarów lub usług nie dotyczy nagród otrzymanych przez podatnika w związku z prowadzoną przez niego pozarolniczą działalnością gospodarczą, stanowiących przychód z tej działalności;

  • otrzymany kod jest ważny do momentu zakończenia akcji promocyjnej;
  • przyznanie wynagrodzenia w ramach sprzedaży premiowej następuje w momencie podpisania nowej umowy;
  • Klient Obecny otrzyma wynagrodzenie premiowe za każdą nową umowę;
  • Klient Nowy posiadający kilka lokali (…) zaoszczędzi na każdej nowej umowie;
  • otrzymany kod jest ważny do momentu zakończenia akcji promocyjnej – w sytuacji rozwiązania Umowy i rozliczenia zobowiązań jeśli po stronie Klienta będzie nadwyżka wynikająca z posiadanego wynagrodzenia w ramach sprzedaży premiowej to przepada.

Państwa wątpliwości dotyczą kwestii ustalenia, czy mogą Państwo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów poniesione koszty Bonusu.

Należy mieć na uwadze, że „celowy” wydatek to przede wszystkim ten, który racjonalnie przyczynia się do osiągnięcia przychodu, ewentualnie zachowania lub zabezpieczenia jego źródła. Działania takie muszą mieć zatem charakter pozytywny, wpływający na przychód podatkowy.

Zauważyć należy, że jednoznacznie wskazali Państwo, że ponoszone koszty Bonusu służą rozreklamowaniu nowego rodzaju działalności – sprzedaży (…) klientom indywidualnym. Możliwość uzyskania Bonusu, czyli zniżki (zarówno dla Nowego, jak i Obecnego Klienta) ujętej na fakturze rozliczeniowej, skłania Klientów Obecnych do polecenia Państwa usługi Nowym Klientom. Tym samym poniesione przez Państwa koszty mogą wpłynąć na uzyskanie przychodów przez Spółkę. Jednocześnie nie sposób również przypisać wydatków na Bonus do wyłączeń wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy o CIT. Jest to katalog, który enumeratywnie wylicza rodzaje wydatków, których nie zalicza się do kosztów uzyskania przychodów.

Podsumowując, wskazane w treści wniosku wydatki zostaną poniesione w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą i w celu uzyskania przychodów, co oznacza, że wydatki te spełniają przesłanki pozwalające na uznanie ich za koszty uzyskania przychodów (art. 15 ust. 1 ustawy o CIT).

Oznacza to tym samym, że Państwa stanowisko do pytania oznaczonego nr 2 jest prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pytanie przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza zakres przedmiotowy tego wniosku. Wydana interpretacja dotyczy więc tylko sprawy będącej przedmiotem Państwa zapytania. Inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Wskazać należy, że powołane we wniosku interpretacje indywidualne zostały wydane w indywidualnych sprawach innych podmiotów i nie wiążą organu w sprawie będącej przedmiotem wniosku.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

  • Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 z późn. zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

  • w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
  • w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.