Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

6 maja 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 kwietnia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.

Uzupełnili go Państwo pismem z 2 czerwca 2025 r. - w odpowiedzi na wezwanie.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

N Sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości (…), kod pocztowy (…) (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest polskim rezydentem podatkowym dla celów podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „Podatek CIT”), wprowadzonego ustawą z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2025 roku poz. 278 dalej: „Ustawa CIT”). Wnioskodawca jest zarejestrowany jako czynny podatnik podatku od towarów i usług (dalej: „Podatek VAT”). Zgodnie z wpisem do Krajowego Rejestru Sądowego przedmiotem przeważającej działalności Spółki jest (…).

Na podstawie aktu notarialnego z dnia (…) 2017 roku Spółka nabyła niezabudowaną nieruchomość rolną składająca się z działki oznaczonej numerem ewidencyjnym (…) o powierzchni (…) metrów kwadratowych położoną we wsi (…) za cenę (…) zł oraz działki oznaczonej numerem ewidencyjnym (…) o  powierzchni (…) metrów kwadratowych położoną we wsi (…) za cenę (…) zł (dalej: „Nieruchomość”).

Zgodnie z rejestrem gruntów prowadzonym przez(…) (dalej: „Rejestr gruntów”), działki wchodzące w skład Nieruchomości zostały opisane jako „łąki trwałe” oraz oznaczone symbolem „ŁII”. Poza przedmiotową Nieruchomością Spółka jest właścicielem innych, sąsiednich działek, które w Rejestrze gruntów również są sklasyfikowane jako „łąki trwałe” oraz oznaczone jako „ŁII”.

W sumie uwzględniając Nieruchomość, Spółka jest właścicielem gruntów, sklasyfikowanych jako „łąki trwałe” oraz oznaczonych jako „ŁII” o powierzchni (…) metrów kwadratowych.

Oznacza to, że Nieruchomość jest częścią gospodarstwa rolnego, w którym całkowita powierzchnia gruntów rolnych wynosi (…) hektara. Grunty wchodzące w skład przedmiotowej Nieruchomości jak również wskazane wyżej pozostałe grunty będących własnością Spółki, sklasyfikowane jako „łąki trwałe”, nigdy nie były i nie są zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej.

Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego gminy (…), działki wchodzące w skład Nieruchomości przeznaczone są pod nieprodukcyjną działalność gospodarczą, jednak w praktyce nie były i nie są zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej.

Wniosek dotyczy zdarzenie przyszłego tj. zamiaru sprzedaży przez Spółkę przedmiotowej Nieruchomości innej spółce.

Pytanie

Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym sprzedaż Nieruchomości przez Wnioskodawcę innemu podmiotowi, będzie zwolniona z opodatkowania Podatkiem CIT na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 1 Ustawy CIT?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy, sprzedaż Nieruchomości będzie zwolniona z opodatkowania Podatkiem CIT.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 1 Ustawy CIT wolne od podatku są dochody z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości lub udziału w nieruchomości, wchodzącej w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy dochodu uzyskanego ze sprzedaży, jeżeli sprzedaż ta następuje przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie całości lub części zbywanej nieruchomości lub udziału w nieruchomości.

Z cytowanego wyżej przepisu wynika, iż warunkiem zwolnienia jest to aby zbywana nieruchomość lub jej część wchodziła w skład gospodarstwa rolnego. Przy czym należy zauważyć, iż przepis nie wymaga sprzedaży całego gospodarstwa rolnego. Przedmiotem zbycia może być jego część. Nie jest również przeszkodą to, że nieruchomość stanowi część przedsiębiorstwa.

Jak słusznie zauważył Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z dnia 28 kwietnia 2016 roku (sygn. akt II FSK 671/14) „Organy podatkowe rozpatrując wniosek powinny w oparciu o wykładnię art. 17 ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p. ustalić, czy przedmiotem sprzedaży są nieruchomości wchodzące w skład gospodarstwa rolnego. Okoliczność, że grunty rolne stanowią element przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części nie wyklucza tego, że mogą one stanowić jednocześnie nieruchomości wchodzące w skład gospodarstwa rolnego w rozumieniu art. 2 ust. 4 u.p.d.o.p. Dla uznania danych nieruchomości za grunty gospodarstwa rolnego w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 1 u.p.d.o.p. nie ma żadnego znaczenia, czy grunty te wchodziły w skład przedsiębiorstwa.”

Kluczową kwestią jest więc ustalenie, czy przedmiotowa Nieruchomość stanowi część gospodarstwa rolnego.

Zgodnie z art. 2 ust. 4 Ustawy CIT, ilekroć w ustawie jest mowa o gospodarstwie rolnym, oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 ustawy z 15 listopada 1994 roku o podatku rolnym (Dz.U. 2024 poz. 1176 dalej: „UPR”) za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Przywołany art. 1 UPR stanowi, że opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza. Oznacza to, że dla uznania Nieruchomości za gospodarstwo rolne w rozumieniu ustawy o podatku rolnym (UPR), a tym samym również w rozumieniu Ustawy CIT - muszą być łącznie spełnione następujące warunki:

1) grunty wchodzące w skład Nieruchomości muszą stanowić własność lub znajdować się w posiadaniu m.in. osoby prawnej (np. spółki z ograniczoną odpowiedzialnością),

2) łączna powierzchnia tych gruntów musi wynosić ponad 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy,

3) grunty muszą być sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne,

4) grunty nie mogą być zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

W pierwszej kolejności należy stwierdzić, że grunty wchodzące w skład Nieruchomości stanowią własność Spółki, ponieważ zostały skutecznie nabyte przez Spółkę z zachowaniem formy aktu notarialnego. Grunty te wraz z sąsiednimi gruntami stanowiącymi własność Spółki, zajmują łączną powierzchnię (…) metrów kwadratowych, co stanowi ponad (…) hektara.

Decydujące znaczenie ma jednak to, czy grunt stanowi użytek rolny.

Zgodnie z cytowanym wyżej art. 1 UPR, grunty wchodzące w skład gospodarstwa rolnego powinny być sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne. Ponadto jak wynika z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1151) podstawę do wymiaru podatków stanowią dane wynikające z ewidencji gruntów i budynków.

Zasady dokonywania wpisów w ewidencji gruntów i budynków, wprowadzanie zmian i aktualizacji ewidencji określa rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji gruntów i budynków z dnia 27 lipca 2021 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 219, dalej: „Rozporządzenie”).

Zgodnie z § 8 Rozporządzenia użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:

1) grunty rolne;

2) grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione;

3) grunty zabudowane i zurbanizowane;

4) grunty pod wodami;

5) tereny różne.

Stosownie do treści § 9 Rozporządzenia, grunty rolne dzielą się na:

1) użytki rolne, do których zalicza się:

a) grunty orne, oznaczone symbolem R,

b) łąki trwałe, oznaczone symbolem Ł,

c) pastwiska trwałe, oznaczone symbolem Ps,

d) sady, oznaczone symbolem S,

e) grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem Br,

 f) grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem Lzr,

g) grunty pod stawami, oznaczone symbolem Wsr,

h) grunty pod rowami, oznaczone symbolem W;

2) nieużytki, oznaczone symbolem N.

Z przytoczonego Rozporządzenia wynika, że do użytków rolnych zalicza się m.in. łąki trwałe, oznaczone symbolem Ł. Zarówno grunty wchodzące w skład Nieruchomości jak i sąsiednie grunty będące własnością Spółki o łączną powierzchnię (...) ha, sklasyfikowane są w ewidencji gruntów i budynków jako łąki trwałe, oznaczone symbolem ŁII. Oznacza to, że stanowią one użytki rolne czyli grunty rolne, ponieważ zgodnie z treścią § 9 Rozporządzenia, użytki rolne to grunty rolne.

Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego gminy (…), działki wchodzące w skład Nieruchomości przeznaczone są pod nieprodukcyjną działalność gospodarczą.

Zdaniem Spółki nie ma to jednak żadnego znaczenia z punktu widzenia stosowania zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 1 Ustawy CIT, ponieważ przepis ten nie wskazuje na tego typu okoliczność jako przeszkodę w zastosowaniu zwolnienia, a zapis w planie zagospodarowania przestrzennego gminy nie ma wpływu na klasyfikację gruntów jako grunty rolne, wynikającą z ewidencji gruntów i budynków. Znaczenie ma faktyczne wykorzystanie Nieruchomości. Natomiast grunty rolne wchodzące w skład przedmiotowej Nieruchomości jak również wskazane wyżej pozostałe grunty rolne będące własnością Spółki, tworzące gospodarstwo rolne, nigdy nie były i nie są zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej.

Reasumując należy stwierdzić, iż Nieruchomość stanowi część gospodarstwa rolnego w rozumieniu art. 17 ust. 1 pkt 1 Ustawy CIT. Przepis ten dodatkowo zastrzega, iż zwolnienie nie dotyczy dochodu uzyskanego ze sprzedaży, jeżeli sprzedaż ta następuje przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie całości lub części zbywanej nieruchomości lub udziału w nieruchomości. Planowana przez Spółkę do sprzedaży Nieruchomość została nabyta (…) 2017 roku co oznacza, że wskazany wyżej warunek pięciu lat również został spełniony z upływem roku 2022.

Podsumowując, zdaniem Wnioskodawcy sprzedaż Nieruchomości objęta jest zwolnieniem z Podatku CIT, przewidzianym w art. 17 ust. 1 pkt 1 Ustawy CIT ponieważ zbywana Nieruchomość stanowi część gospodarstwa rolnego, na którym nie była i nie jest prowadzona działalność gospodarcza, a ewentualne zbycie nastąpi po upływie pięciu lat liczonych od końca roku w którym nastąpiło ich nabycie przez Wnioskodawcę.

Potwierdzeniem stanowiska Spółki jest m.in. stanowisko Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej wyrażone w interpretacjach indywidualnych:

- z dnia 30 czerwca 2023 r., Znak: 0111-KDIB1-1.4010.221.2023.2.KM,

- z dnia 10 stycznia 2023 r., Znak: 0111-KDIB1-3.4010.878.2022.1.JG oraz

- z dnia 5 marca 2025 r., Znak: 0114-KDIP2-1.4010.18.2025.4.PK.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 278 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

W myśl art. 7 ust. 2 ustawy o CIT:

Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT:

Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.

Natomiast, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT:

Wolne od podatku są dochody z tytułu sprzedaży całości lub części nieruchomości lub udziału w nieruchomości, wchodzącej w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie nie dotyczy dochodu uzyskanego ze sprzedaży, jeżeli sprzedaż ta następuje przed upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie całości lub części zbywanej nieruchomości lub udziału w nieruchomości.

Z postanowień zawartych w art. 2 ust. 4 ustawy o CIT wynika, że:

Ilekroć w ustawie jest mowa o gospodarstwie rolnym, oznacza to gospodarstwo rolne w rozumieniu przepisów ustawy o podatku rolnym.

Zgodnie z przepisami art. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1176 ze zm., dalej: „ustawa o podatku rolnym”):

Opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

W myśl art. 2 ust. 1 ww. ustawy:

Za gospodarstwo rolne uważa się obszar gruntów, o których mowa w art. 1, o łącznej powierzchni przekraczającej 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy, stanowiących własność lub znajdujących się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

Z powyższego wynika, że przy ocenie, czy dana nieruchomość stanowi gospodarstwo rolne w rozumieniu ustawy o podatku rolnym - a tym samym również w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – muszą być spełnione łącznie następujące przesłanki:

- grunty muszą stanowić własność lub znajdować się w posiadaniu m.in. osoby prawnej,

- łączna powierzchnia tych gruntów musi wynosić ponad 1 ha lub 1 ha przeliczeniowy,

- grunty muszą być sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne,

- grunty nie mogą być zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

Pozbawienie podatnika prawa do zwolnienia nie jest uzależnione od faktu utraty przez nieruchomość charakteru rolnego po dokonaniu sprzedaży, lecz od okresu, jaki upłynął od chwili nabycia do momentu sprzedaży nieruchomości. Podkreślenia wymaga w tym miejscu fakt, że datę nabycia nieruchomości należy utożsamiać z chwilą przeniesienia jej własności w rozumieniu cywilnoprawnym. Zatem pięcioletni termin, wskazany w art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, należy liczyć od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie nieruchomości przez Wnioskodawcę.

Z tego też względu zasadne jest wskazanie, iż jak wynika z art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1151) podstawę do wymiaru podatków stanowią dane wynikające z ewidencji gruntów i budynków.

Zasady dokonywania wpisów w ewidencji, wprowadzanie zmian i aktualizacji ewidencji określa rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii w sprawie ewidencji gruntów i budynków z dnia 27 lipca 2021 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 219, dalej „Rozporządzenie”).

Zgodnie z § 8 pkt 1 ww. Rozporządzenia:

  Użytki gruntowe wykazywane w ewidencji dzielą się na następujące grupy:

1) grunty rolne;

2) grunty leśne oraz zadrzewione i zakrzewione;

3) grunty zabudowane i zurbanizowane;

4) grunty pod wodami;

5) tereny różne.

Stosownie do treści § 9 Rozporządzenia, grunty rolne dzielą się na:

   Grunty rolne, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1, dzielą się na:

1) użytki rolne, do których zalicza się:

a) grunty orne, oznaczone symbolem R,

b) łąki trwałe, oznaczone symbolem Ł,

c) pastwiska trwałe, oznaczone symbolem Ps,

d) sady, oznaczone symbolem S,

e) grunty rolne zabudowane, oznaczone symbolem Br,

 f) grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, oznaczone symbolem Lzr,

g) grunty pod stawami, oznaczone symbolem Wsr,

h) grunty pod rowami, oznaczone symbolem W;

2) nieużytki, oznaczone symbolem N.

Podsumowując, aby dochód ze sprzedaży wskazanej przez Spółkę Nieruchomości podlegał zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, muszą być spełnione określone w tym przepisie warunki, m.in. sprzedawane grunty muszą wchodzić w skład gospodarstwa rolnego oraz sprzedaż musi nastąpić po upływie pięciu lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie całości lub części zbywanej nieruchomości. Warunki te muszą być spełnione łącznie.

Ze zdarzenia przyszłego przedstawionego we wniosku wynika w szczególności, że Nieruchomość  została kupiona przez Spółkę w 2017 r., zgodnie z rejestrem gruntów prowadzonym przez (…) (dalej „Rejestr gruntów”), działki wchodzące w skład Nieruchomości zostały opisane jako „łąki trwałe” oraz oznaczone symbolem „ŁII”. Poza przedmiotową Nieruchomością Spółka jest właścicielem innych, sąsiednich działek, które w Rejestrze gruntów również są sklasyfikowane jako „łąki trwałe” oraz oznaczone jako „ŁII”. W sumie uwzględniając Nieruchomość, Spółka jest właścicielem gruntów, sklasyfikowanych jako „łąki trwałe” oraz oznaczonych jako „ŁII” o powierzchni (…) metrów kwadratowych. Oznacza to, że Nieruchomość jest częścią gospodarstwa rolnego, w którym całkowita powierzchnia gruntów rolnych wynosi (…) hektara. Grunty wchodzące w skład przedmiotowej Nieruchomości jak również wskazane wyżej pozostałe grunty będących własnością Spółki, sklasyfikowane jako „łąki trwałe”, nigdy nie były i nie są zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej.

Mając na względzie ww. okoliczności zdarzenia przyszłego, stwierdzić należy, że skoro na dzień zbycia Nieruchomości, Nieruchomość ta stanowić będzie grunty rolne, wchodzące w skład gospodarstwa rolnego, a zbycie Nieruchomości nastąpi po upływie 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie Nieruchomości, to spełnione zostaną warunki wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, uprawniające Państwa do skorzystania z określonego w tym przepisie zwolnienia od opodatkowania dochodów uzyskanych ze sprzedaży ww. Nieruchomości.

Za prawidłowe zatem należy uznać Państwa stanowisko, że sprzedaż Nieruchomości objęta jest zwolnieniem z Podatku CIT, przewidzianym w art. 17 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, ponieważ zbywana Nieruchomość stanowi część gospodarstwa rolnego, na którym nie była i nie jest prowadzona działalność gospodarcza, a ewentualne zbycie nastąpi po upływie pięciu lat liczonych od końca roku w którym nastąpiło jej nabycie.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Odnosząc się do powołanych we wniosku interpretacji indywidualnych oraz orzeczeń sądów administracyjnych należy stwierdzić, iż zostały one wydane w indywidualnych sprawach podmiotów, które o ich wydanie wystąpiły, zatem nie są one wiążące dla organu wydającego przedmiotową interpretację.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

   - Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

   - Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności, będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

   - Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

   - w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

   - w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.