- skutki podatkowe wniesienia przez Wnioskodawce zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa do spó3ki celowej jako aport w zamian za udzia3y - podstawy ... - Interpretacja - 2461-IBPB-1-2.4510.973.2016.2.JW

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 12.01.2017, sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.973.2016.2.JW, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach

Temat interpretacji

- skutki podatkowe wniesienia przez Wnioskodawce zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa do spó3ki celowej jako aport w zamian za udzia3y - podstawy prawnej dla tej czynnooci

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613, ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporz1dzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upowa?nienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, dzia3aj1cy w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, ?e stanowisko Wnioskodawcy, przedstawione we wniosku z 10 listopada 2016 r., data wp3ywu do tut. BKIP 16 listopada 2016 r., uzupe3nionym 2 stycznia 2017 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotycz1cej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:

  • skutków podatkowych wniesienia przez Wnioskodawce zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa do spó3ki celowej jako aport w zamian za udzia3y jest prawid3owe,
  • podstawy prawnej jest nieprawid3owe.

UZASADNIENIE

W dniu 16 listopada 2016 r. wp3yn13 do tut. BKIP wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotycz1cej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie skutków podatkowych wniesienia przez Wnioskodawce zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa do spó3ki celowej jako aport w zamian za udzia3y. Wniosek nie spe3nia3 wymogów formalnych dlatego te? pismem z 20 grudnia 2016 r. Znak: 2461-IBPB-1-2.4510.973.2016.1.JW wezwano Wnioskodawce do jego uzupe3nienia. Uzupe3nienia dokonano 2 stycznia 2017 r.

We wniosku zosta3o przedstawione nastepuj1ce zdarzenie przysz3e:

Wnioskodawca to zwi1zek miedzygminny (dalej: Wnioskodawca lub Zwi1zek), który tworzy 15 gmin. Zwi1zek zosta3 powo3any w celu wspólnej gospodarki odpadami a jego g3ównym celem by3o wybudowanie Zak3adu Zagospodarowania Odpadów Komunalnych. Cel zosta3 osi1gniety za pomoc1 orodków w3asnych gmin cz3onkowskich oraz z dofinansowania inwestycji ze orodków unijnych w ramach programu operacyjnego województwa na lata 2007-2013 wspó3finansowanego ze orodków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Dzia3anie 6.1 Ochrona i kszta3towanie orodowiska KAT.II Gospodarka odpadami i ochrona powierzchni ziemi.

Budowa wy?ej wymienionego zak3adu zosta3a ukonczona w marcu 2014 r. W dniu 20 maja 2014 r. zak3ad zosta3 przekazany do u?ytkowania nowo powo3anej spó3ce komunalnej na podstawie sporz1dzonej notarialnie poowiadczonej umowy u?yczenia. Spó3ka zosta3a powo3ana w celu zarz1dzania zak3adem, jedynym udzia3owcem spó3ki jest Wnioskodawca.

Na podstawie umowy u?yczenia zosta3y przekazane w nieodp3atne u?ytkowanie zorganizowana czeoa przedsiebiorstwa tj. nieruchomooci i mienie ruchome.

Wnioskodawca nie jest i nigdy nie by3 zarejestrowanym podatnikiem VAT. Nigdy nie owiadczy3 i nie owiadczy sprzeda?y podlegaj1cej opodatkowaniu podatkiem VAT. Uzyskuje jedynie wp3ywy ze sk3adek cz3onkowskich gmin wchodz1cych w jego sk3ad. Obecnie Wnioskodawca zamierza przekazaa zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa darowizn1 - aportem do w3asnej spó3ki komunalnej, w której jest jedynym udzia3owcem.

W sk3ad wybudowanego zak3adu wchodz1:

  1. Dy?urka wagowego wraz z wyposa?eniem,
  2. Waga samochodowa,
  3. Boksy tymczasowego deponowania ustabilizowanego materia3u,
  4. Warsztat naprawczy wraz z demonta?em zu?ytego sprzetu elektrycznego i elektronicznego,
  5. Wyposa?enie warsztatu,
  6. Zadaszone boksy na odpady wielkogabarytowe szt. 2,
  7. Zbiornik na wody opadowe,
  8. Zbiornik na ocieki technologiczne z mycia posadzki,
  9. Separator koalescencyjny z osadnikiem,
  10. Pas zieleni izolacyjnej,
  11. Zielen ozdobna i trawa,
  12. Drogi i place,
  13. Zadaszony boks na odpady opakowaniowe,
  14. Ogrodzenie,
  15. Miejsce parkingowe dla samochodów osobowych,
  16. Miejsce parkingowe dla gooci,
  17. Miejsce parkingowe na sprzet zak3adowy,
  18. Pompownia ocieków z kompostowni,
  19. Pompownia,
  20. Zbiornik na propan szt. 2,
  21. Instalacje elektryczne zewnetrzne i wewnetrzne,
  22. Trafostacja,
  23. Platforma przyjea odpadów suchych,
  24. Platforma przyjea zmieszanych odpadów komunalnych,
  25. Podziemny zbiornik na ocieki technologiczne.
  26. Zbiornik bezodp3ywowy na ocieki sanitarne,
  27. Przy31cze wodoci1gowe na teren ZZOK,
  28. Przy31cze elektryczne na teren ZZOK,
  29. Sieci wodoci1gowe, kanalizacyjne,
  30. Hala sortowni odpadów zmieszanych komunalnych,
  31. Linia technologiczna z pras1 kana3ow1,
  32. Kontener na frakcje biodegradowaln1, oredni1 spod kabiny sortowniczej szt. 2,
  33. Kontener na frakcje drobn1 spod kabiny sortowniczej (mineral) szt. 2,
  34. Kontener wannowy o poj. 36,9 m3 szt. 2.
  35. Kontener do surowców wtórnych szt. 4,
  36. Kontener na tzw. "balast" po sortowni odpadów kierowany na kwatere sk3adowania odpadów szt. 2,
  37. Kontener o poj. 1,1 m3 do frakcji lekkiej szt. 4,
  38. Kontener o poj. 1,7 m3 do odpadów linii sortowniczej szt. 4,
  39. Plac na osady ociekowe, osady strukturalne, osady zielone,
  40. Wentylatory - Wentylatorownia w kontenerze (szt. 4 wentylatorów),
  41. Wyposa?enie wentylatorów do t3oczenia powietrza w systemie biologicznego przetwarzania,
  42. P3yta dojrzewania materia3u,
  43. Place na terenie kompostowni,
  44. System biologicznego przetwarzania odpadów - boksy zadaszone gór1 (bioreaktory betonowe) szt. 4,
  45. Miejsce kruszenia odpadów budowlanych,
  46. Boksy zadaszone na zu?yty sprzet elektryczny i elektroniczny szt. 2
  47. Mobilny kontener na odpady niebezpieczne szt. 2,
  48. Pojemniki na baterie du?e,
  49. Pojemniki na baterie ma3e szt. 4,
  50. Kontener na owietlówki szt. 2,
  51. Pojemniki na p3ynne odpady,
  52. Beczki szt. 4,
  53. Pompa do beczek,
  54. Budynek administracyjno - socjalno - biurowy,
  55. Wyposa?enie budynku administracyjnego - socjalno - biurowego,
  56. Waga do 1 Mg,
  57. Rebarka do ga3ezi mobilna,
  58. Ladowarka teleskopowa szt. 1,
  59. Ladowarka przegubowa z 3y?k1 szt. 1,
  60. Karcher do zamiatania posadzek,
  61. Karcher myjka cionieniowa,
  62. Wózek wid3owy z chwytakiem szt. 1,
  63. Zamiatarka uliczna,
  64. Omieciarka uliczna o poj. skrzyni 3adunkowej 24 m3,
  65. Omieciarka uliczna o poj. skrzyni 3adunkowej 16 m3,
  66. Omieciarka uliczna o poj. skrzyni 3adunkowej 8 m3,
  67. Hakowiec o noonooci 10 Mg,
  68. Hakowiec o noonooci 20 Mg,
  69. Zbiornik na wody opadowe z zamknietej czaszy kwatery,
  70. Rów opasowy,
  71. Droga przeciwpo?arowa.

L1czn1 wartooa zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa X z3. Poszczególne urz1dzenia stanowi1 logiczn1 ca3ooa i tworz1 zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa umo?liwiaj1c1 funkcjonowanie.

Pod pojeciem zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa zgodnie z art. 2 pkt 27e ustawy o VAT nale?y rozumiea organizacyjnie i finansowo wyodrebniony zespó3 sk3adników materialnych i niematerialnych, w tym zobowi1zania, przeznaczone do realizacji okreolonych zadan gospodarczych, który zarazem móg3by stanowia niezale?ne przedsiebiorstwo samodzielnie realizuj1ce to zadanie.

W zakresie wskazywanego zespo3u sk3adników maj1tkowych maj1cych bya wniesionych w formie aportu do spó3ki Wnioskodawca wyjaonia, ?e wy?ej wymienione sk3adniki maj1tkowe stanowi1 zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa w rozumieniu art. 4a ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym jest to organizacyjnie i finansowo wyodrebniony w istniej1cym przedsiebiorstwie zespó3 sk3adników materialnych i niematerialnych, w tym zobowi1zania, przeznaczonych do realizacji okreolonych zadan gospodarczych, który zarazem móg3by stanowia niezale?ne przedsiebiorstwo samodzielnie realizuj1ce te zadania. W wybudowanym zak3adzie zachodzi ca3y proces zagospodarowania odpadów, przyjecie odpadów, sortowanie, produkcja paliwa alternatywnego. W stosunku do zak3adu mo?liwe jest prowadzenie odrebnej ewidencji zdarzen gospodarczych, mo?liwe jest przyporz1dkowanie kosztów i przychodów oraz nale?nooci i zobowi1zan w zwi1zku z tym nale?y uznaa, ?e w stosunku do zak3adu jako zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa bed1cego przedmiotem aportu zachodzi przes3anka wyodrebnienia finansowego.

Jak wskazano powy?ej w stosunku do zak3adu zagospodarowania odpadów zachodzi przes3anka wyodrebnienia organizacyjnego, finansowego i funkcjonalnego, a w zwi1zku z tym wniesienie aportu wskazanych sk3adników maj1tkowych nie stanowi przychodu podlegaj1cego opodatkowaniu.

W celu wykonywania zadan w3asnych gminy, zaspokajania zbiorczych potrzeb wspólnoty wynikaj1cych z ustawy o samorz1dzie gminnym tj. w szczególnooci obejmuj1ce utrzymanie czystooci i porz1dku oraz urz1dzen sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych Wnioskodawca utworzy3 spó3ke komunaln1, w której jest jedynym udzia3owcem.

W celu wykonywania tych zadan Wnioskodawca zamierza przekazaa darowizn1 zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa dla spó3ki komunalnej.

Bedzie to czynnooa nieodp3atna czyli zwi1zek nie otrzyma ?adnego wynagrodzenia.

W odpowiedzi na wezwanie z 20 grudnia 2016 r. Wnioskodawca doprecyzowa3, ?e przedmiotem zapytania jest wniesienie przez Wnioskodawce zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa do spó3ki celowej jako aport w zamian za udzia3y.

W uzupe3nieniu wniosku z 30 grudnia 2016 r. Wnioskodawca wyjaoni3, ?e wy?ej wymienione sk3adniki maj1tkowe stanowi1 zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa w rozumieniu art. 4a ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, zgodnie z którym jest to organizacyjnie i finansowo wyodrebniony w istniej1cym przedsiebiorstwie zespó3 sk3adników materialnych i niematerialnych, w tym zobowi1zania, przeznaczonych do realizacji okreolonych zadan gospodarczych, który zarazem móg3by stanowia niezale?ne przedsiebiorstwo samodzielnie realizuj1ce te zadania.

W zwi1zku z powy?szym zadano nastepuj1ce pytanie

(ostatecznie sformu3owane w odpowiedzi na wezwanie):
Czy Wnioskodawca jako podmiot zamierzaj1cy wnieoa zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa jako aport w zamian za udzia3y, do spó3ki komunalnej, której jest wy31cznym udzia3owcem jest zwolniony z zap3aty podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 4a pkt 4 oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

Zdaniem Wnioskodawcy (stanowisko zawarte w uzupe3nieniu wniosku), zosta3 on powo3any w celu realizacji inwestycji ze orodków unijnych - wybudowania zak3adu zajmuj1cego sie zagospodarowaniem odpadów, nie prowadzi3 i nie prowadzi dzia3alnooci gospodarczej uzyskuje jedynie wp3ywy ze sk3adek cz3onkowskich gmin wchodz1cych w jego sk3ad, sk3adki cz3onkowskie wnoszone s1 jako finansowanie wspólnego projektu.

Wnioskodawca zamierza obecnie przekazaa zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa dla spó3ki jako aport w zamian za udzia3y.

W celu wykonywania zadan w3asnych gminy, zaspokajania zbiorczych potrzeb wspólnoty wynikaj1cych z ustawy o samorz1dzie gminnym tj. w szczególnooci obejmuj1ce utrzymanie czystooci i porz1dku oraz urz1dzen sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych Wnioskodawca utworzy3 spó3ke komunaln1, w której jest jedynym udzia3owcem.

Zgodnie z art. 4a ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przez zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa rozumie sie organizacyjnie i finansowo wyodrebniony w istniej1cym przedsiebiorstwie zespó3 sk3adników materialnych i niematerialnych, w tym zobowi1zania, przeznaczone do realizacji okreolonych zadan gospodarczych, który zarazem móg3by stanowia niezale?ne przedsiebiorstwo samodzielnie realizuj1ce te zadania. W sk3ad wybudowanego zak3adu wchodzi jak wy?ej wskazano kompletny zespó3 sk3adników maj1tkowych umo?liwionych prowadzenie dzia3alnooci gospodarczej. Poszczególne urz1dzenia stanowi1 logiczn1 ca3ooa s3u?1c1 konkretnemu celowi - prowadzeniu dzia3alnooci zagospodarowania odpadów komunalnych.

Przedmiotem aportu jak wskazano jest zorganizowana czeoa przedsiebiorstwa w zwi1zku z tym na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 w zw. z art. 4a ust. 4 na dzien wniesienia tego aportu przychód nie powstanie po stronie wnioskodawcy i nie bedzie on zobowi1zany do uiszczenia podatku dochodowego od tej czynnooci.

Na tle obowi1zuj1cego stanu prawnego stwierdzam, co nastepuje:

Przedmiotem w1tpliwooci Wnioskodawcy jest ustalenie, czy uzyska on przychód w zwi1zku z wniesieniem do Spó3ki celowej zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa. Wnioskodawca wyjaoni3, ?e wniesione przez niego sk3adniki maj1tkowe stanowi1 zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa w rozumieniu art. 4a ust. 4 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 1888 ze zm., dalej tak?e: updop), a tak?e w stosunku do nich zachodzi przes3anka wyodrebnienia organizacyjnego, finansowego i funkcjonalnego. W myol art. 4a pkt 4 updop, ilekroa w ustawie jest mowa o zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa - oznacza to organizacyjnie i finansowo wyodrebniony w istniej1cym przedsiebiorstwie zespó3 sk3adników materialnych i niematerialnych, w tym zobowi1zania, przeznaczonych do realizacji okreolonych zadan gospodarczych, który zarazem móg3by stanowia niezale?ne przedsiebiorstwo samodzielnie realizuj1ce te zadania. Jak wskazuje Wnioskodawca przedmiotem aportu bed1 sk3adniki maj1tkowe wskazane we wniosku, zao w stosunku do zak3adu mo?liwe jest prowadzenie odrebnej ewidencji zdarzen, mo?liwe jest przyporz1dkowanie kosztów i przychodów oraz nale?nooci i zobowi1zan.

Odnosz1c sie do ustalenia czy zespó3 sk3adników przedstawiony przez Wnioskodawce stanowi zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa wskazaa nale?y, ?e w celu dokonania oceny, czy dane sk3adniki niematerialne i materialne stanowi1 przedsiebiorstwo czy te? zorganizowan1 jego czeoa, konieczna jest analiza ca3okszta3tu okolicznooci faktycznych konkretnej sprawy, która mo?e nast1pia jedynie w postepowaniu dowodowym. Organ wydaj1cy interpretacje indywidualn1 prawa podatkowego zwi1zany jest przedstawionym przez Wnioskodawce opisem stanu faktycznego/zdarzenia przysz3ego zgodnie z art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa, i tym samym nie jest uprawniony do dokonania takich ustalen w postepowaniu interpretacyjnym. Z tego wzgledu przyjeto za Wnioskodawc1, ?e przekazane sk3adniki maj1tkowe stanowi1 zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa.

Stosowanie do art. 12 ust 1 pkt 7 updop, przychodem, z zastrze?eniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, s1 w szczególnooci wartooa wk3adu okreolona w statucie lub umowie spó3ki, a w razie ich braku wartooa wk3adu okreolona w innym dokumencie o podobnym charakterze - w przypadku wniesienia do spó3ki albo do spó3dzielni wk3adu niepienie?nego w innej postaci ni? przedsiebiorstwo lub jego zorganizowana czeoa; je?eli jednak wartooa ta jest ni?sza od wartooci rynkowej tego wk3adu albo wartooa wk3adu nie zosta3a okreolona w statucie, umowie albo innym dokumencie o podobnym charakterze, przychodem jest wartooa rynkowa takiego wk3adu okreolona na dzien przeniesienia w3asnooci przedmiotu wk3adu niepienie?nego; przepis art. 14 ust. 2 stosuje sie odpowiednio.

Je?eli zatem wnoszone aportem sk3adniki maj1tkowe bed1 stanowia zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa to taki wk3ad niepienie?ny nie bedzie skutkowa3 powstaniem przychodu po stronie podmiotu wnosz1cego wk3ad w wysokooci nominalnej wartooci objetych udzia3ów w spó3ce kapita3owej, do której ten?e aport bedzie wnoszony.

Maj1c na uwadze powy?sze oraz treoa powo3anych przepisów nale?y stwierdzia, ?e w przypadku gdy przedmiotem planowanego aportu bedzie jak wskaza3 Wnioskodawca w treoci wniosku wyodrebniony organizacyjnie, finansowo i funkcjonalnie zespó3 sk3adników maj1tkowych, stanowi1cych zorganizowan1 czeoa przedsiebiorstwa, o którym mowa w art. 4a pkt 4 updop, to w zwi1zku z wniesieniem ich w formie aportu do spó3ki kapita3owej, po stronie Wnioskodawcy nie powstanie przychód podatkowy, stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Odnosz1c sie natomiast do treoci zadanego przez Wnioskodawce pytania oraz zajetego stanowiska nale?y w pierwszej kolejnooci wskazaa, ?e Wnioskodawca przywo3a3 przepisy art. 12 ust. 1 pkt 2 updop, które okreolaj1 przychód w przypadku otrzymania rzeczy lub praw, a tak?e wartooa innych owiadczen w naturze, w tym wartooa rzeczy i praw otrzymanych nieodp3atnie lub czeociowo odp3atnie, a tak?e wartooa innych nieodp3atnych lub czeociowo odp3atnych owiadczen, z wyj1tkiem owiadczen zwi1zanych z u?ywaniem orodków trwa3ych otrzymanych przez samorz1dowe zak3ady bud?etowe w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych oraz spó3ki u?ytecznooci publicznej z wy31cznym udzia3em jednostek samorz1du terytorialnego lub ich zwi1zków od Skarbu Panstwa, jednostek samorz1du terytorialnego lub ich zwi1zków w nieodp3atny zarz1d lub u?ywanie. W tym kontekocie nale?y stwierdzia, ?e z opisanego stanu faktycznego wynika, ?e Wnioskodawca bedzie przekazuj1cym a nie otrzymuj1cym rzeczy, prawa b1dY owiadczenia, dlatego te? art. 12 ust. 1 pkt 2 updop w przypadku Wnioskodawcy opisanym we wniosku ORD-IN zdarzeniu przysz3ym nie znajdzie zastosowania.

Dlatego te? maj1c na uwadze powy?sze uzasadnienie, stanowisko Wnioskodawcy nale?a3o uznaa za prawid3owe w zakresie skutków podatkowych wniesienia przez Wnioskodawce zorganizowanej czeoci przedsiebiorstwa do spó3ki celowej jako aport w zamian za udzia3y, natomiast za nieprawid3owe w zakresie wskazania podstawy prawnej dla okreolenia skutków podatkowych tego dzia3ania.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przysz3ego przedstawionego przez Wnioskodawce i stanu prawnego obowi1zuj1cego w dniu wydania interpretacji.

Stronie przys3uguje prawo do wniesienia skargi na niniejsz1 interpretacje przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodnooci z prawem. Skarge wnosi sie do Wojewódzkiego S1du Administracyjnego w Lublinie, ul. Marii Sk3odowskiej Curie 40, 20-029 Lublin, po uprzednim wezwaniu na piomie organu, który wyda3 interpretacje w terminie 14 dni od dnia, w którym skar?1cy dowiedzia3 sie lub móg3 sie dowiedziea o jej wydaniu do usuniecia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postepowaniu przed s1dami administracyjnymi t.j. Dz.U. z 2016 r., poz. 718 ze zm.).

Skarge do WSA wnosi sie (w dwóch egzemplarzach art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doreczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usuniecia naruszenia prawa, a je?eli organ nie udzieli3 odpowiedzi na wezwanie, w terminie szeoadziesieciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Jednoczeonie, zgodnie art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemn1 interpretacje przepisów prawa podatkowego wydan1 w indywidualnej sprawie, opinie zabezpieczaj1c1 i odmowe wydania opinii zabezpieczaj1cej mo?e bya oparta wy31cznie na zarzucie naruszenia przepisów postepowania, dopuszczeniu sie b3edu wyk3adni lub niew3aociwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. S1d administracyjny jest zwi1zany zarzutami skargi oraz powo3an1 podstaw1 prawn1.

Skarge wnosi sie za poorednictwem organu, którego dzia3anie lub bezczynnooa s1 przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Administracji Skarbowej w Katowicach Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Bielsku-Bia3ej, ul. Traugutta 2a, 43-300 Bielsko-Bia3a.

Stanowisko

w części prawidłowe

Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach