POSTANOWIENIE - Interpretacja - P-1-423/2/05

ShutterStock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 05.04.2005, sygn. P-1-423/2/05, Drugi Urząd Skarbowy w Lublinie

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14a i 216 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U z 2005 r. Nr 8, poz. 60) stanowisko dotyczące zakresu i sposobu stosowania prawa podatkowego w sprawie przedstawionej we wniosku z dnia 02.02. 2005 r. (data wpływu do Urzędu 03.02.2005 r.), uzupełnionym w dniu 10.03.2005 r. (data wpływu do Urzędu 15.03.2005 r.) u z n a j ę za prawidłowe.

UZASADNIENIE

  1. Zapytanie dotyczy możliwości zakwalifikowania do kosztów uzyskania przychodów "rabatowania własnym towarem" przy sprzedaży zgodnie z regulaminem programu rabatowego na podstawie art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
    Jako istotne dla udzielenia interpretacji strona przedstawiła następujące elementy stanu faktycznego: spółka z o.o. prowadzi akcję ""rabatowania własnym towarem"" polegającą na przekazywaniu przy jednorazowym zakupie określonej( w wywieszonej na tablicy ogłoszeń pisemnej informacji dla klientów) ilości dodatkowego towaru, np. przy zakupie 10 zgrzewek napojów klient otrzymuje 1 zgrzewkę gratis.
  2. Zdaniem strony, wydawanie gratisowych towarów dla klientów nie będzie reprezentacją i reklamą tylko całościowo kosztem uzyskania przychodów.
  3. Zdaniem organu podatkowego przedstawione stanowisko jest w pełni zasadne. Spółka prowadzi sprzedaż premiową niektórych wyrobów. Sprzedaż polega na tym, że do każdego sprzedanego w danym okresie wyrobu dołączona jest nagroda. Sprzedaż premiowa polega na uatrakcyjnieniu sprzedawanych towarów. Wydatki związane z takim uatrakcyjnieniem sprzedaży pozostają w bezpośrednim związku z przychodami ze sprzedaży, stanowią więc w całości stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. Z 1993 r. nr 106, poz. 482 ze zm.) koszty uzyskania przychodów. Nie będą w tym przypadku miały zastosowania postanowienia art. 16 ust. 1 pkt 28 tej ustawy. Nie można uznać za reklamę ani publiczną, ani niepubliczną tzw. rabatu naturalnego, polegającego na dodaniu przez sprzedającego do sprzedawanej partii towaru, gdyż w istocie zjawisko to należy ocenić jako obniżenie ceny za towar.

Ponadto informuję, że niniejsza interpretacja:

  1. odnosi się wyłącznie do przedstawionego przez wnioskodawcę i przytoczonego w treści niniejszego postanowienia stanu faktycznego oraz stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia,
  2. nie jest wiążąca dla strony, wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej właściwe dla wnioskodawcy - do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Na niniejsze postanowienie służy zażalenie do Dyrektora Izby Skarbowej w Lublinie, które wnosi się za pośrednictwem Naczelnika Drugiego Urzędu Skarbowego w Lublinie,w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia (art. 236 § 2 pkt 1 Ordynacji podatkowej).

Drugi Urząd Skarbowy w Lublinie