- Interpretacja - ZD/423-74/04

ShutterStock

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 24.03.2004, sygn. ZD/423-74/04, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

Stosownie do przepisów art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy z dnia 15 lutego 1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) nie uważa się za koszty uzyskania przychodów kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Wydatki na zakup odzieży mogą stanowić koszty uzyskania przychodów w ramach wydatków na reprezentację, jeżeli podatnik wykaże, że odzież ta utraciła charakter odzieży osobistej, np. poprzez opatrzenie jej cechami charakterystycznymi dla firmy (barwa, krój, logo itp.). Zakupione przez Spółkę ubrania dla pracowników zostały zaopatrzone w logo firmy a zasady używania tej odzieży określono w regulaminie pracy, w związku z czym może to świadczyć o tym, iż wydatki poniesione na ich zakup spełniają kryterium celowości.

Jednakże podkreślenia wymaga, iż wskazane wydatki mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów tylko w przypadku, gdy podatnik będzie dysponował wiarygodnymi dowodami w zakresie spełnienia przesłanek z art. 16 ust. 1 pkt 28 w/w ustawy podatkowej, umożliwiającymi taką kwalifikację. Zgodnie z przepisem art. 15 ust. 1 ustawy wyżej cytowanej kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 tej ustawy.

Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu