POSTANOWIENIE - Interpretacja - 1434/PP/423-13/05/AC

shutterstock

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 20.12.2005, sygn. 1434/PP/423-13/05/AC, Urząd Skarbowy Warszawa-Praga

Temat interpretacji

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE


Na podstawie art. 216 oraz art. 14a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r Ordynacja podatkowa (jednolity tekst Dz.U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) w związku z wnioskiem Spółki z dnia 26.09.2005r. w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa stwierdza,że stanowisko Spółki w przedstawionym stanie faktycznym dotyczącym w/w wydatków , jest prawidłowe.


UZASADNIENIE


Wnioskiem z dnia 20.09.2005r. uzupełnionym w dniu 25.11.2005r. Spółka wystąpiła o interpretację prawa podatkowego z zakresu podatku dochodowego od osób prawnych.
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą polegającą na przygotowaniu i realizacji zadania deweloperskiego-budowy budynków mieszkalnych w celu ich sprzedaży. Specyfika działalności deweloperskiej powoduje, że w pierwszym okresie działalności Spółka ponosi wyłącznie wydatki. Brak jest wpływów z tytułu sprzedaży, ponieważ przychody zostaną zrealizowane dopiero po zakończeniu inwestycji i sprzedaży lokali klientom.
W/g stanowiska Spółki koszty związane z obsługą marketingową, reklamową oraz koszty sprzedaży zadania deweloperskiego, polegające na zawieraniu umów przedwstępnych sprzedaży, przyjmowania zaliczek, kontaktów z konkretnymi klientami, koszty aktów notarialnychprzenoszących własność wybudowanych lokali, winny być rozliczane w czasie, w proporcji do wielkości sprzedaży zadania deweloperskiego, tzn. nie należy ich traktować jako kosztów bieżących.W związku z przedstawionym stanem faktycznym Naczelnik Urzędu Skarbowego Warszawa Praga stwierdza, że stanowisko Spółki w tym zakresie jest prawidłowe i jednocześnie wyjaśnia.


Przedstawiony przez Spółkę stan faktyczny wskazuje, że powyższe koszty (w tym koszty obsługi marketingowej i reklamowej), kwalifikują się do kosztów sprzedaży, do rozliczenia których mają zastosowanie przepisy art. 15 ust. 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych stanowiące, że koszty uzyskania przychodów są potrącalne tylko w tym roku podatkowym, którego dotyczą, tj. są potrącalne także koszty uzyskania przychodów poniesione w latach poprzedzających rok podatkowy, lecz dotyczące przychodów roku podatkowego.

Niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Spółkę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia i nie jest wiążąca dla podatnika, wiąże natomiast organy podatkowe i organy kontroli skarbowej - do czasu jej zmiany lub uchylenia.

Urząd Skarbowy Warszawa-Praga