Czy: 1) dochody Spółki z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług wykonywanych bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych USA korzystają ze zwolnienia od po... - Interpretacja - 0111-KDIB1-2.4010.48.2022.2.ANK

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 2 maja 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.48.2022.2.ANK

Temat interpretacji

Czy: 1) dochody Spółki z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług wykonywanych bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych USA korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych; 2) dochody Spółki z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA osiągane w ramach Umów o podwykonawstwo korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie pytania nr 1 i nr 2 jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

27 stycznia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy:

1)dochody Spółki z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług wykonywanych bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych USA korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych;

2)dochody Spółki z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA osiągane w ramach Umów o podwykonawstwo korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych.

Uzupełnili go Państwo 16 marca 2022 r. w odpowiedzi na wezwanie z 10 marca 2022 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

P Sp. z o.o. z siedzibą w Polsce (dalej: „Spółka”) prowadzi działalność gospodarczą w zakresie realizacji dostaw towarów oraz świadczenia różnego rodzaju specjalistycznych usług na rzecz sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (USA) – (dalej również: „siły zbrojne USA” lub „armia amerykańska”) oraz sił zbrojnych NATO stacjonujących na terytorium Polski i innych krajów europejskich.

W ramach tej działalności Spółka wykonuje szereg zróżnicowanych projektów na rzecz sił zbrojnych USA, takich jak:

- dostawa i montaż/budowa elementów infrastruktury wojskowej (np. strzelnicy);

- przygotowywanie specjalistycznych raportów technicznych (np. w zakresie lotnictwa wojskowego);

- świadczenie usług tłumaczeniowych (pisemnych i symultanicznych);

- świadczenie usług logistycznych i transportowych związanych z przemieszczaniem oddziałów; wojskowych wraz z niezbędnym sprzętem w ramach prowadzonych manewrów;

- świadczenie usług utrzymania i naprawiania sprzętu wojskowego;

- dostawa wyposażenia baz wojskowych, w tym elementów ubioru żołnierzy.

Powyższa lista ma charakter otwarty, albowiem przedmiot zlecenia jest każdorazowo determinowany zapotrzebowaniem zgłoszonym przez siły zbrojne USA.

W większości wypadków Spółka działa jako bezpośredni wykonawca zamówień na dostawy i usługi wykonywane na rzecz armii amerykańskiej, zawierając stosowne umowy z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych. Spółka realizuje także projekty działając jako podwykonawca innych podmiotów gospodarczych (w tym podmiotów zagranicznych), zawierając z nimi umowy o wykonanie w ich imieniu określonych prac, dostaw bądź usług na rzecz armii amerykańskiej (dalej: „Umowy podwykonawcze”).

Spółka świadczy również usługi doradcze i szkoleniowe na rzecz innych podmiotów gospodarczych realizujących dostawy i usługi na rzecz sił zbrojnych USA bądź NATO, w tym w szczególności w zakresie rejestracji w amerykańskim systemie zamówień publicznych oraz przygotowywania ofert i niezbędnej dokumentacji spełniających szczegółowe wymogi Rządu USA. Spółka zrealizowała także kilka projektów szkoleniowych na zlecenie polskiego Ministerstwa Rozwoju przeznaczonych dla przedsiębiorców zainteresowanych rozpoczęciem współpracy z siłami zbrojnymi USA oraz opracowała podręcznik, opublikowany na stronie internetowej: (…).

Jako wykonawca kontraktowy sił zbrojnych USA w rozumieniu art. 2 lit. e) EDCA, Spółka korzysta z możliwości zastosowania 0% stawki podatku od towarów i usług (VAT), na podstawie art. 19 EDCA, porozumienia wykonawczego między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki do Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dotyczącego zwolnień podatkowych dla celów oficjalnych podpisanego w Warszawie dnia 27 kwietnia 2015 r. (Dz.U. z 2015 r., poz. 817; dalej: „Porozumienie wykonawcze”) oraz na podstawie § 8 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie towarów i usług, dla których obniża się stawkę podatku od towarów i usług, oraz warunków stosowania stawek obniżonych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1696).

Aby skorzystać z ww. preferencji, w przypadku dostaw towarów bądź świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA (zarówno w roli wykonawcy jak i podwykonawcy), Spółka pozyskuje świadectwo zwolnienia z podatku VAT i podatku akcyzowego, którego wzór stanowi załącznik do Porozumienia wykonawczego.

Świadectwo zwolnienia jest wypełniane i podpisywane przez przedstawiciela sił zbrojnych USA stacjonujących w Polsce, a następnie dodatkowo pieczętowane i podpisywane przez upoważnionego dowódcę bazy wojskowej sił zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej bądź przez upoważnionego przedstawiciela Ministra Obrony Narodowej.

Świadectwo zwolnienia zawiera klauzulę, zgodnie z którą upoważniona organizacja sił zbrojnych USA oświadcza, że towary i/lub usługi są nabywane przez siły zbrojne Stanów Zjednoczonych lub na ich rzecz na cele zdefiniowane w Umowie między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o statusie sił zbrojnych Stanów Zjednoczonych Ameryki na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Świadectwo zwolnienia zawiera także szczegółowy opis towarów i/lub usług nabytych od Spółki przez siły zbrojne USA.

Dokument ten stanowi potwierdzenie, iż odbiorcą dostaw towarów bądź usług od Spółki są siły zbrojne USA stacjonujące na terytorium Polski.

W uzupełnieniu wniosku z 16 marca 2022 r. Spółka wskazała:

-że w wypadku umów o podwykonawstwo zawieranych przez Spółkę, o których mowa we wniosku, główny wykonawca każdorazowo posiada lub będzie posiadał status wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e) umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r., poz. 2153 i 2154; dalej: „Umowa”) bądź status wykonawcy kontraktowego USA w rozumieniu art. 2 lit. f) Umowy;

-że w przypadku dostaw, usług bądź robót świadczonych przez Spółkę bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych USA, podmiotem zawierającym umowy ze Spółką jest Departament Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (U.S. Department of Defense), który jako taki nie posiada żadnego numeru identyfikacyjnego, w tym numeru identyfikacji podatkowej.

W przypadku umów o podwykonawstwo, bezpośrednimi kontrahentami Spółki są najczęściej podmioty polskie bądź podmioty zagraniczne z siedzibą na terytorium Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, będące wykonawcami bądź głównymi wykonawcami dostaw, usług lub robót świadczonych na rzecz sił zbrojnych USA;

-Dane podmiotów z którymi Spółka dotychczas współpracowała.

Pytania

1)Czy dochody Spółki z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług wykonywanych bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych USA korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)

2)Czy dochody Spółki z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług na rzecz sił zbrojnych USA osiągane w ramach Umów o podwykonawstwo korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych?(pytanie oznaczone we wniosku nr 2)

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy:

Ad 1.

W ocenie Spółki, dochody Spółki osiągane z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług wykonywanych bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych USA korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 23a Ustawy CIT.

Zgodnie z art. 2 lit. a) EDCA, pojęcie „sił zbrojnych USA” - oznacza podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

W art. 2 lit. e) EDCA 2020 zdefiniowano pojęcie „wykonawcy kontraktowego”, które oznacza osobę fizyczną, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osobę prawną albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Jak natomiast stanowi art. 17 ust. 1 pkt 23a Ustawy CIT, wolne od podatku są dochody uzyskane przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U. poz. 2153 i 2154) mającego siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.

Spółka spełnia wszystkie wymagane prawem warunki dla skorzystania ze zwolnienia, albowiem:

        - Jest wykonawcą kontraktowym w rozumieniu art. 2 lit. e) EDCA;

        - Posiada siedzibę oraz zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

        - Dostarcza towary i usługi (w tym w zakresie budowy infrastruktury) siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a EDCA, na podstawie umów zawieranych z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych działającym w imieniu sił zbrojnych USA.

Ad 2.

W ocenie Spółki, dochody Spółki osiągane z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług wykonywanych na rzecz sił zbrojnych USA na podstawie Umów podwykonawczych również korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego od osób prawnych, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 23a Ustawy CIT.

Pojęcie wykonawcy kontraktowego zdefiniowane w art. 2 lit. e) EDCA, zawiera w sobie nie tylko podmioty wykonujące dostawy i usługi bezpośrednio na rzecz armii amerykańskiej, lecz również podmioty dostarczające towary lub świadczące usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy o podwykonawstwo zawartej na rzecz sił zbrojnych USA. Analogicznie został określony zakres zwolnienia przedmiotowego z art. 17 ust. 1 pkt 23a Ustawy CIT.

Powyższe prowadzi do wniosku, iż dochody Spółki z tytułu dostaw towarów i świadczenia usług wykonywanych na rzecz sił zbrojnych USA na podstawie Umów podwykonawczych zawartych z podmiotami będącymi bezpośrednimi wykonawcami tych dostaw i usług (w tym także podmiotami zagranicznymi), objęte są zwolnieniem wynikającym z art. 17 ust. 1 pkt 23a Ustawy CIT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 7 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):

Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.

Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.

Zgodnie z § 1 rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie zaniechania poboru podatku dochodowego od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawców kontraktowych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla sił zbrojnych USA minister zaniechał poboru podatku dochodowego od osób fizycznych i podatku dochodowego od osób prawnych od dochodów (przychodów) osiąganych przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz. U. poz. 2153 i 2154 dalej: „EDCA”) mającego miejsce zamieszkania albo siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz (Dz. U. z 2020 r. poz. 2395).

Zaniechanie, o którym mowa w § 1, miało zastosowanie do dochodów (przychodów) osiąganych od dnia 13 listopada 2020 r. do dnia 31 grudnia 2021 r. – o czym stanowi § 2 tego rozporządzenia.

Ustawą z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 2105, dalej: „Ustawa nowelizująca”) został znowelizowany m.in. katalog zwolnień przedmiotowych.

Artykułem 2 pkt 38 lit a tiret pierwsze ustawy nowelizującej do ustawy o CIT dodano art. 17 ust. 1 pkt 23a, zgodnie z którym wolne od podatku są:

dochody uzyskane przez wykonawcę kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Stanów Zjednoczonych Ameryki o wzmocnionej współpracy obronnej, podpisanej w Warszawie dnia 15 sierpnia 2020 r. (Dz.U. poz. 2153 i 2154) mającego siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA w rozumieniu art. 2 lit. a tej Umowy lub budowy infrastruktury dla tych sił zbrojnych na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartych z tymi siłami zbrojnymi lub na ich rzecz.

Obowiązujące zaniechanie poboru podatku dochodowego na mocy rozporządzenia ma zastosowanie do dochodów (przychodów) osiągniętych do 31 grudnia 2021 r. Z uwagi na to, iż wykonawcy kontraktowi będący nierezydentami w sposób bezterminowy korzystają ze zwolnienia od opodatkowania dochodów (przychodów) uzyskanych z tytułu dostarczania towarów i usług siłom zbrojnym USA lub budowy infrastruktury dla tych sił na mocy wyżej wskazanej polsko-amerykańskiej umowy o wzmocnionej współpracy obronnej, wskazane jest włączenie dochodów (przychodów) wykonawców kontraktowych sił zbrojnych USA do katalogu zwolnień przedmiotowych w ustawie PIT. Analogiczne zwolnienie od podatku dla dochodów osiąganych przez wykonawców kontraktowych sił zbrojnych USA wprowadzone zostanie w ustawie CIT i w ustawie o ryczałcie”.

Mając na uwadze powyższe należy stwierdzić, że zwolnienie podatkowe zawarte w art. 17 ust. 1 pkt 23a ustawy o CIT, jest kierowane do ściśle określonego grona podatników oraz obejmują określone dochody związku z realizacją określonych zleceń na rzecz sił zbrojnych USA przez co ograniczają zakres podmiotowy zwolnienia, poprzez wyłączenie spod możliwości jego zastosowania dochodów innych podatników.

Niezależnie od powyższego podkreślenia wymaga, że przepisy ustanawiające zwolnienia i ulgi podatkowe w systemie polskiego prawa podatkowego są istotnym wyjątkiem od zasady sprawiedliwości podatkowej (powszechności i równości podatkowej) – toteż muszą być interpretowane w sposób ścisły i jakakolwiek wykładnia rozszerzająca w odniesieniu do przepisów dotyczących ww. preferencji podatkowych jest niedopuszczalna.

Z opisu stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego wynika, że Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie realizacji dostaw towarów oraz świadczenia różnego rodzaju specjalistycznych usług na rzecz m.in. sił zbrojnych USA (armii amerykańskiej) stacjonujących na terytorium Polski i innych krajów europejskich.

W ramach tej działalności Spółka wykonuje szereg zróżnicowanych projektów na rzecz sił zbrojnych USA. Lista projektów przedstawiona we wniosku ma charakter otwarty, albowiem przedmiot zlecenia jest każdorazowo determinowany zapotrzebowaniem zgłoszonym przez siły zbrojne USA.

W większości wypadków Spółka działa jako bezpośredni wykonawca zamówień na dostawy i usługi wykonywane na rzecz armii amerykańskiej, zawierając stosowne umowy z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych.

Spółka realizuje także projekty działając jako podwykonawca innych podmiotów gospodarczych (w tym podmiotów zagranicznych), zawierając z nimi umowy o wykonanie w ich imieniu określonych prac, dostaw bądź usług na rzecz armii amerykańskiej (Umowy podwykonawcze).

W wypadku umów o podwykonawstwo zawieranych przez Spółkę, o których mowa we wniosku, główny wykonawca każdorazowo posiada lub będzie posiadał status wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e EDCA bądź status wykonawcy kontraktowego USA w rozumieniu art. 2 lit. f EDCA.

Wnioskodawca jako wykonawca kontraktowy sił zbrojnych USA w rozumieniu art. 2 lit. e EDCA korzysta z możliwości zastosowania 0% stawki podatku od towarów i usług (VAT).

W myśl art. 2 lit. e EDCA „wykonawcą kontraktowym” jest: osoba fizyczna, która nie jest członkiem sił zbrojnych ani personelu cywilnego, osoba prawna albo inny podmiot posiadający zdolność prawną, dostarczający towary lub świadczący usługi siłom zbrojnym USA na podstawie umowy lub umowy o podwykonawstwo zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Stosownie do art. 2 lit. f EDCA „wykonawca kontraktowy USA”:

oznacza osobę fizyczną, która nie jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i nie jest osobą zamieszkałą na stałe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub osobę prawną, która nie jest zarejestrowana na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, oraz jest obecna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w celu dostarczania towarów i świadczenia usług siłom zbrojnym USA na podstawie umowy zawartej z siłami zbrojnymi USA lub na ich rzecz.

Wyrażenie „siły zbrojne USA” – zgodnie z art. 2 lit. a EDCA – oznacza:

podmiot obejmujący członków sił zbrojnych, personelu cywilnego oraz całe mienie, sprzęt i materiały Sił Zbrojnych USA, w tym informacje oficjalne USA, znajdujące się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Zgodnie z art. 33 ust. 1 i ust. 4 EDCA:

Siły zbrojne USA mogą zawierać i wykonywać umowy na nabywanie towarów i usług, łącznie z robotami budowlanymi, na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Siły zbrojne USA mogą zaopatrywać się z dowolnie wybranych źródeł. Takie zaopatrywanie będzie odbywać się zgodnie z prawami i przepisami USA.

Siły zbrojne USA korzystają z usług polskich osób fizycznych i prawnych jako dostawców towarów i usług w zakresie dopuszczalnym zgodnie z prawami i przepisami USA.

Projekty na rzecz sił zbrojonych USA świadczone przez Wnioskodawcę bezpośrednio oraz w ramach umów o podwykonawstwo z wykonawcą kontraktowym o którym mowa w art. 2 lit. e EDCA tj.:

- dostawa i montaż/budowa elementów infrastruktury wojskowej (np. strzelnicy);

- przygotowywanie specjalistycznych raportów technicznych (np. w zakresie lotnictwa wojskowego);

- świadczenie usług tłumaczeniowych (pisemnych i symultanicznych);

- świadczenie usług logistycznych i transportowych związanych z przemieszczaniem oddziałów; wojskowych wraz z niezbędnym sprzętem w ramach prowadzonych manewrów;

- świadczenie usług utrzymania i naprawiania sprzętu wojskowego;

- dostawa wyposażenia baz wojskowych, w tym elementów ubioru żołnierzy

- będą podlegać zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23a ustawy o CIT.

W przypadku dostaw towarów i usług bądź robót świadczonych przez Spółkę bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych USA, podmiotem zawierającym umowy ze Spółką jest Departament Obrony Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (U.S. Department of Defense).

Wnioskodawca jako wykonawca kontraktowy w rozumieniu art. 2 lit. e EDCA realizując bezpośrednio na rzecz sił zbrojnych USA w rozumieniu  art. 2 lit. a EDCA dostawy towarów i świadczenie usług z opodatkowania oraz budowę infrastruktury - uzyskane z tego tytułu dochody będzie mógł zwolnić z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23a ustawy o CIT.

W przypadku umów o podwykonawstwo – skoro Wnioskodawca spełnia definicję wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e EDCA to dochody uzyskane z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług przez Wnioskodawcę jako podwykonawcę wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e EDCA wynikające z zawartej z tym podmiotem umowy o podwykonawstwo, będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Również w sytuacji gdy w ramach umów o podwykonawstwo główny wykonawca będzie posiadał  status wykonawcy kontraktowego USA w rozumieniu art. 2 lit. f EDCA dochody uzyskane przez Wnioskodawcę z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług będą korzystały ze zwolnienia z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych.

Reasumując, w zakresie umów o podwykonawstwo w jakim główny wykonawca będzie spełniał definicję wykonawcy kontraktowego w rozumieniu art. 2 lit. e EDCA bądź wykonawcy kontraktowego USA w rozumieniu art. 2 lit. f EDCA – będzie miało zastosowanie zwolnienie z art. 17 ust. 1 pkt 23a ustawy o CIT.

Stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 i 2 należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja dotyczy tylko stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zakresie projektów/usług opisanych we wniosku w odniesieniu do współpracy ze wskazanymi w uzupełnieniu wniosku podmiotami zagranicznymi.

Interpretacja nie dotyczy zleceń które dopiero zostaną zgłoszone przez siły zbrojne USA oraz takich umów o podwykonawstwo które zostaną zawarte z podmiotami które jeszcze nie są Wnioskodawcy znane.

W zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 3 wydano/zostanie wydane odrębne rozstrzygniecie.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Aby interpretacja mogła pełnić funkcję ochronną: Państwa sytuacja musi być zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i muszą się Państwo zastosować do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).