Czy:  po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń Spółka powinna zaprzestać korzystania ze zwolnienia z PDOP na podstawie Zezwoleń,  po stwierdzeniu wygaśn... - Interpretacja - 0111-KDIB1-3.4010.54.2022.1.JKU

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 29 marca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.54.2022.1.JKU

Temat interpretacji

Czy:  po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń Spółka powinna zaprzestać korzystania ze zwolnienia z PDOP na podstawie Zezwoleń,  po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń przez ministra właściwego do spraw gospodarki, Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z PDOP przysługującego jej na podstawie DoW, zgodnie z przepisami updop oraz ustawy o WNI.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

31 stycznia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 25 stycznia 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy:

-po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń Spółka powinna zaprzestać korzystania ze zwolnienia z PDOP na podstawie Zezwoleń,

-po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń przez ministra właściwego do spraw gospodarki, Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z PDOP przysługującego jej na podstawie DoW, zgodnie z przepisami updop oraz ustawy o WNI.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest spółką kapitałową z siedzibą w Polsce, podlegającą obowiązkowi podatkowemu w PDOP od całości swoich dochodów w Polsce, bez względu na miejsce ich osiągania. Przedmiotem działalności Spółki jest przede wszystkim produkcja wszelkiego rodzaju laminatów, wykorzystywanych między innymi w przemyśle morskim. Spółka specjalizuje się w (...).

Spółka prowadzi działalność gospodarczą na terenie (…) Specjalnej Strefy Ekonomicznej (dalej: „SSE”, „Strefa”) na podstawie Zezwolenia nr (...) z (...) 2005 r. oraz Zezwolenia nr (...) z (...) 2014 r. (dalej łącznie: „Zezwolenia”). Dochody uzyskane z prowadzonej przez Spółkę działalności gospodarczej są zwolnione z PDOP na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2021 r., poz. 1800 ze zm., dalej: „updop”) w zakresie, w jakim działalność ta jest prowadzona na terenie SSE na podstawie zezwolenia i w ramach dostępnego limitu zwolnienia. Obecnie terytorium SSE nie obejmuje całości zakładu Spółki, tj. część zakładu znajduje na terenie nie objętym statusem Strefy. Spółka nie wykorzystała jeszcze limitów zwolnienia przysługującego jej na podstawie Zezwoleń.

W Zezwoleniach wskazane są następujące warunki prowadzenia działalności gospodarczej na ich podstawie:

Zezwolenie nr (...):

1.Poniesienie na terenie Strefy wydatków inwestycyjnych, w rozumieniu § 6 rozporządzenia Rady Ministrów (…) zwanego dalej „Rozporządzeniem”, będących podstawą obliczenia wysokości pomocy publicznej zgodnie z § 3 Rozporządzenia, o wartości przewyższającej kwotę 500.000 EURO (słownie: pięćset tysięcy EURO) w terminie do (...) 2007 r., obliczonej przy zastosowaniu średniego kursu EURO ogłoszonego przez Prezesa Narodowego Banku Polskiego z dnia faktycznego poniesienia wydatków.

2.Utworzenie na terenie Strefy co najmniej (...) nowych miejsc pracy, w rozumieniu przepisów § 3 ust. 3 i ust. 6 Rozporządzenia, do (...) 2007 r. i utrzymanie zatrudnienia na poziomie co najmniej (...) pracowników od (...) 2007 r. do (...) 2012 roku.

3.Przestrzeganie Regulaminu Strefy i innych regulacji prawnych dotyczących funkcjonowania Strefy.

Zezwolenie nr (...):

1.Poniesienie na terenie strefy wydatków inwestycyjnych, w rozumieniu § 6 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia (...) 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych w wysokości co najmniej 2.830.000,00 PLN (słownie: dwa miliony osiemset trzydzieści tysięcy złotych 00/100) w terminie do (...) 2017 r.

2.Zwiększenie zatrudnienia kształtującego się w okresie od (...) 2013 r. do (...)2014 r. na średniorocznym poziomie (...) pracowników poprzez zatrudnienie na terenie specjalnej strefy ekonomicznej co najmniej (...) nowych pracowników w terminie do (...) 2017 r. i utrzymanie zatrudnienia na poziomie co najmniej (...) pracowników do (...) 2020 r.

3.Zakończenie inwestycji w terminie do (...) 2017 r.

4.Spółka spełniła wszystkie warunki określone w Zezwoleniach, co potwierdzone zostało protokołami kontroli przeprowadzonych przez Strefę.

W zakresie Zezwolenia nr (...), spełnienie warunków Zezwolenia zostało potwierdzone protokołem kontroli przeprowadzonej w dniach (...) 2008 r. - (...) 2008 r., potwierdzającym spełnienie warunku poniesienia kosztów kwalifikowanych w wymaganej wysokości oraz utworzenia wymaganej liczby miejsc pracy oraz protokołami kontroli potwierdzającymi utrzymanie zatrudnienia na wymaganym poziomie od (...) 2007 r. do (...) 2012 r.

W zakresie Zezwolenia nr (...), spełnienie warunków zostało potwierdzone protokołem kontroli przeprowadzonej w dniach (...-...) 2018 r., potwierdzającym spełnienie warunku zwiększenia zatrudnienia oraz protokołem kontroli przeprowadzonej w dniach (...) 2017 r. potwierdzającym spełnienie warunku poniesienia kosztów kwalifikowanych w wymaganej wysokości, jak również protokolarni kontroli potwierdzającymi utrzymanie zatrudnienia na wymaganym poziomie do (...) 2020 r.

Spółka spełniła także warunek utrzymania własności składników majątku, z którymi były związane wydatki inwestycyjne - przez okres 5 lat od dnia wprowadzenia ich do ewidencji oraz warunek utrzymania inwestycji w regionie, w którym udzielono pomocy, przez okres nie krótszy niż 5 lat od momentu, gdy cała inwestycja została zakończona.

Spółka uzyskała również decyzję o wsparciu nr (...) z (...) 2021 r. (dalej: „DoW”), o której mowa w art. 13 ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o wspieraniu nowych inwestycji (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1752; dalej: „ustawa o WNI”), wydaną przez Strefę. Spółka nie rozpoczęła jednak jeszcze korzystania ze zwolnienia z PDOP na podstawie Do W. DoW wydana została w związku z przeprowadzeniem inwestycji mającej na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych istniejącego zakładu Spółki. DoW swoim zakresem objęła terytorium całego dotychczasowego zakładu Spółki, w tym także tereny nie znajdujące się na terytorium SSE. Spółka zakłada, że w przypadku DoW wystąpią ścisłe powiązania między nową inwestycją a już istniejącym zespołem składników majątku Spółki (jej zakładem), o których mowa w Interpretacji Ogólnej nr DD5.8201.10.2019 Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 25 października 2019 r. w sprawie sposobu ustalania dochodu zwolnionego z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych lub podatkiem dochodowym od osób fizycznych, uzyskanego z działalności gospodarczej określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie o wspieraniu nowych inwestycji.

Obecnie, zgodnie z przepisami, Spółka korzysta z limitów Zezwoleń jednocześnie, ze względu na różne kody PKWiU zawarte w Zezwoleniach. W związku z tym, oraz faktem, że część terytorium zakładu Spółki znajduje się poza terenem SSE, Spółka musi prowadzić wydzielenie działalności na opodatkowaną i zwolnioną oraz ustalać dochód zwolniony na podstawie poszczególnych Zezwoleń. Niniejsze skutkuje również koniecznością stosowania przepisów o cenach transferowych dla rozliczeń między działalnością strefową i pozastrefową Spółki, co powoduje komplikację jej rozliczeń podatkowych.

W związku z uzyskaniem DoW, w celu uproszczenia dotychczasowego podejścia do prowadzenia kalkulacji dochodu podlegającego opodatkowaniu PDOP, Spółka rozważa wystąpienie na podstawie art. 19 ust. 5 pkt 3 ustawy z dnia 20 października 1994 r. o specjalnych strefach ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1670 z późn. zm., dalej: „ustawa o SSE”) z wnioskiem o stwierdzenie wygaśnięcia Zezwoleń, w celu rozpoczęcia korzystania tylko z limitu zwolnienia z PDOP przysługującego jej na podstawie DoW, zgodnie z warunkami korzystania z tego zwolnienia ustalonymi we właściwych przepisach. Spółka skorzystała z pomocy publicznej udzielonej zgodnie z ustawą i spełniła wszystkie warunki określone w Zezwoleniach oraz warunki udzielania pomocy publicznej, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy o SSE, co potwierdzone zostało protokołami kontroli przeprowadzonych przez Strefę wskazanymi powyżej.

Pytania

1.Czy po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń Spółka powinna zaprzestać korzystania ze zwolnienia z PDOP na podstawie Zezwoleń?

2.Czy po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń przez ministra właściwego do spraw gospodarki, Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z PDOP przysługującego jej na podstawie DoW, zgodnie z przepisami updop oraz ustawy o WNI?

Państwa stanowisko w sprawie

Zdaniem Wnioskodawcy:

1.Po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń Spółka powinna zaprzestać korzystania ze zwolnienia z PDOP na podstawie Zezwoleń.

2.Po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń przez ministra właściwego do spraw gospodarki, Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z PDOP przysługującego jej na podstawie DoW, zgodnie z przepisami updop oraz ustawy o WNI.

Uzasadnienie stanowiska Wnioskodawcy.

Uwagi ogólne.

Zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, wolne od podatku są dochody, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, uzyskane z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

W myśl art. 17 ust. 1 pkt 34a updop, w brzmieniu od 1 stycznia 2022 r., wolne od podatku są dochody podatników, z zastrzeżeniem ust. 4-6d, z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji określonej w decyzji o wsparciu, o której mowa w ustawie o DoW, i uzyskane na terenie określonym w tej decyzji o wsparciu, przy czym wielkość pomocy publicznej udzielanej w formie tego zwolnienia nie może przekroczyć wielkości pomocy publicznej dla przedsiębiorcy, dopuszczalnej dla obszarów kwalifikujących się do uzyskania pomocy w największej wysokości, zgodnie z odrębnymi przepisami.

Na podstawie art. 17 ust. 4 updop, w brzmieniu od 1 stycznia 2022 r., zwolnienia podatkowe, o których mowa w ust. 1 pkt 34 i 34a, przysługują podatnikowi wyłącznie odpowiednio z tytułu dochodów uzyskanych z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie określonym w zezwoleniu lub z tytułu dochodów uzyskanych z realizacji nowej inwestycji na terenie określonym w decyzji o wsparciu.

Jak wskazuje art. 12 ust. 2 ustawy o SSE, w przypadku gdy przedsiębiorca posiada co najmniej dwa zezwolenia, przyjmuje się, że rozliczenie pomocy publicznej następuje zgodnie z kolejnością wydawania zezwoleń.

Zgodnie z art. 13 ust. 7 ustawy o WNI, w przypadku gdy przedsiębiorca korzysta z pomocy publicznej na podstawie decyzji o wsparciu oraz na podstawie zezwolenia, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o SSE, dla rozliczenia łącznej pomocy publicznej przyznanej temu przedsiębiorcy przepis ust. 6 stosuje się odpowiednio. Powołany ust. 6 tego artykułu stanowi natomiast, że w przypadku gdy przedsiębiorca posiada co najmniej dwie decyzje o wsparciu, rozliczenie pomocy publicznej następuje zgodnie z kolejnością wydania decyzji o wsparciu. Wynika z tego, że gdy podatnik posiada zarówno zezwolenia jak i decyzje o wsparciu, rozliczenie pomocy publicznej z nich wynikającej następuje zgodnie z kolejnością ich wydania.

Uzasadnienie stanowiska w zakresie pytania nr 1

Jak wskazuje art. 19 ust. 5 ustawy o SSE, minister właściwy do spraw gospodarki stwierdza wygaśnięcie zezwolenia na wniosek przedsiębiorcy, który:

1)nie skorzystał z pomocy publicznej, udzielanej zgodnie z ustawą, na podstawie tego zezwolenia - jeśli przedsiębiorca posiada wyłącznie jedno zezwolenie, lub

2)nie osiągnął przychodów oraz nie korzystał ze zwolnienia w ramach zezwolenia, w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych lub ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych, z inwestycji, na którą zostało wydane zezwolenie - jeśli przedsiębiorca posiada więcej niż jedno zezwolenie, lub

3)skorzystał z pomocy publicznej udzielonej zgodnie z ustawą i spełnił wszystkie warunki określone w zezwoleniu oraz warunki udzielania pomocy publicznej, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 4 ust. 4.

W przypadku Spółki, planowane wnioskowanie o stwierdzenie wygaśnięcia Zezwoleń może zostać dokonane na podstawie pkt 3 wyżej wskazanego przepisu, tj. ze względu na skorzystanie przez Spółkę z pomocy publicznej udzielonej zgodnie z ustawą o SSE i spełnienie wszystkich warunków określonych w Zezwoleniach oraz warunków udzielania pomocy publicznej, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 4 ust. 4 ustawy o SSE.

Jak wskazano w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, Spółka wypełniła wszystkie warunki Zezwoleń, spełniła ona również warunki udzielania pomocy publicznej. Jednocześnie, fakt że Spółka nie wykorzystała jeszcze limitów zwolnienia z PDOP przysługujących jej na podstawie Zezwolenia oraz fakt, że Spółka posiada DoW, nie mają negatywnego wpływu na możliwość stwierdzenia wygaśnięcia Zezwoleń. Przepis art. 19 ust. 5 pkt 3 ustawy o SSE, do stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia wymaga jedynie wypełnienia warunków określonych w zezwoleniu oraz warunków udzielania pomocy publicznej, nie występują jednocześnie przepisy wprowadzające takowe ograniczenia możliwości stwierdzenia wygaśnięcia zezwolenia. Spółka spełnia tym samym przesłanki umożliwiające jej skuteczne wnioskowanie do ministra właściwego do spraw gospodarki o stwierdzenie wygaśnięcia Zezwoleń.

Zgodnie z brzmieniem art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, warunkiem koniecznym do korzystania ze zwolnienia z PDOP dla działalności prowadzonej na terytorium SSE jest posiadanie zezwolenia. Tym samym, w momencie sfinalizowania przez ministra właściwego do spraw gospodarki postępowań w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia posiadanych przez Spółkę Zezwoleń, ich byt prawny ustanie, a Spółka nie będzie mogła korzystać ze zwolnienia z PDOP na podstawie tych Zezwoleń ze względu na brak niezbędnego tytułu prawnego do korzystania ze zwolnienia z PDOP, o którym mowa powyżej (tj. zezwolenia do prowadzenia działalności na terytorium SSE).

Uzasadnienie stanowiska w zakresie pytania nr 2

Mając na uwadze powyższe, należy stwierdzić, że gdy minister właściwy do spraw gospodarki stwierdzi wygaśnięcie Zezwoleń, sytuacja Spółki będzie zbliżona do sytuacji przedsiębiorcy, który uzyskał tylko decyzję o wsparciu, a nie prowadzi działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia. W przypadku Spółki nie będzie potrzeby określania kolejności wykorzystania pomocy publicznej wynikającej z zezwoleń i decyzji o wsparciu, na podstawie powołanych wyżej przepisów, ponieważ po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń, Spółka będzie prowadzić działalność zwolnioną z PDOP tylko na podstawie DoW. Spółka będzie zatem mogła korzystać ze zwolnienia na podstawie DoW, na zasadach ogólnych, tj. w zgodzie z art. art. 17 ust. 1 pkt 34a updop oraz przepisami ustawy o WNI, które będą miały zastosowanie do sytuacji Wnioskodawcy. Ze względu na to, że DoW obejmuje swym zakresem cały zakład Spółki oraz cały przedmiot jej działalności (kody PKWiU), a Spółka zakłada, jak wskazano w opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, że wystąpią ścisłe powiązania między istniejącym zakładem Spółki a nową inwestycją, w takiej sytuacji Spółka będzie mogła uprościć stosowanie zwolnienia z PDOP i stosować zwolnienie jednolicie dla całości zakładu (poza działalnością niepodlegającą zwolnieniu z PDOP), ze względu na brak konieczności ustalania wyniku zwolnionego odrębnie na oba Zezwolenia oraz stosowania regulacji cen transferowych do przepływów między działalnością strefową i pozastrefową.

Motywacją Wnioskodawcy, jak wskazano w stanie faktycznym, jest fakt że DoW wydana została na prowadzenie działalności na większym terenie niż ten objęty SSE. Spółka preferuje tym samym stosowanie zwolnienia przysługującego jej na mocy DoW, ponieważ zakres zwolnienia przysługującego na podstawie Zezwoleń nie pozwala jej pokryć zwolnieniem także dochodu uzyskanego na terenie nieobjętym SSE, gdzie prowadzone są procesy produkcyjne wyrobów objętych kodami PKWiU wpisanymi w Zezwolenia, podczas gdy DoW pozwala Spółce pokryć zwolnieniem dochód uzyskany na całej powierzchni jej zakładu. Zgodnie z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego rodzi to konieczność wydzielenia organizacyjnego działalności prowadzonej na terenie SSE oraz poza nim i stosowania regulacji dot. cen transferowych dla rozliczeń między działalnością strefową i pozastrefową Spółki, na podstawie regulacji § 5 ust. 6 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 grudnia 2008 r. w sprawie pomocy publicznej udzielanej przedsiębiorcom działającym na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej na terenach specjalnych stref ekonomicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 121). Ponadto, dodatkowe trudności kalkulacyjne powoduje konieczność ustalania wyniku w rozbiciu na poszczególne Zezwolenia z uwagi na brak tożsamości kodów PKWiU w Zezwoleniach.

Należy zaznaczyć, że wcześniejsze korzystanie przez Spółkę ze zwolnienia z PDOP na podstawie Zezwoleń, jak również sam fakt stwierdzenia wygaśnięcia Zezwoleń, nie powinny mieć negatywnego wpływu na możliwość korzystania przez Spółkę ze zwolnienia na podstawie DoW i modyfikować sposobu nabycia prawa do zwolnienia z PDOP i jego zakresu. Po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń, ze względu na złożenie przez Spółkę stosownego wniosku oraz stwierdzenie spełnienia przez Spółkę wszystkich warunków określonych w zezwoleniu oraz warunków udzielania pomocy publicznej, ich byt prawny ustanie, zatem fakt wcześniejszego korzystania z tych zezwoleń nie powoduje zmian zasad na jakich Spółka nabywa prawo do zwolnienia na podstawie DoW i może korzystać z tego zwolnienia. Innymi słowy, sytuacja Spółki nie powinna różnić się od sytuacji przedsiębiorcy, który uzyskał DoW nie posiadając wcześniej zezwoleń strefowych. W związku z tym, Spółka po nabyciu prawa do zwolnienia na podstawie DoW wynikającego z updop i ustawy o WNI, będzie wykorzystywać limit zwolnienia z PDOP przysługujący jej na podstawie DoW, do jego wysokości przysługującej Wnioskodawcy na podstawie ogólnych zasad pomocy regionalnej.

Konsekwentnie, po stwierdzeniu wygaśnięcia Zezwoleń przez ministra właściwego do spraw gospodarki, Spółka będzie mogła korzystać ze zwolnienia z PDOP przysługującego jej na podstawie DoW, zgodnie z przepisami updop oraz ustawy o WNI.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Odstępuję od uzasadnienia prawnego tej oceny na podstawie art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego) podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym a w przypadku interpretacji dotyczącej zdarzenia przyszłego stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawyz dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329; dalej jako „PPSA”).  

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).

Podstawą prawną dla odstąpienia od uzasadnienia interpretacji jest art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej.