Obowiązki płatnika związane z organizowanym programem poleceń pracowniczych. - Interpretacja - 0113-KDIPT2-3.4011.948.2022.1.JŚ

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 10 lutego 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.948.2022.1.JŚ

Temat interpretacji

Obowiązki płatnika związane z organizowanym programem poleceń pracowniczych.

Interpretacja indywidualna  – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 grudnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca - Spółka (oraz pozostałe spółki kapitałowo z Nią powiązane, dalej zwane „Grupa (…)”) w ramach pozyskania nowych pracowników organizuje konkurs w formie Programu polecającego skierowanego do osób fizycznych niebędących pracownikami Wnioskodawcy oraz niewspółpracujących z Wnioskodawcą w formie innych umów cywilnoprawnych. Celem Programu jest zachęcenie osób spoza firmy do polecania kandydatów do pracy w Grupie (…). Na potrzeby Programu stworzony został Regulamin, który ma na celu określenie zasad i warunków uczestnictwa w Programie zewnętrznych poleceń pracowników „PROGRAM ZEWNĘTRZNYCH POLECEŃ”.

Określa on szczegółowo m.in:

1)Organizatora konkursu- którym jest Spółka Wnioskodawca i Spółki z Nią kapitałowo powiązane, zwane dalej „Grupa (…)”.

2)Nazwę oraz termin odbywania konkursu - „PROGRAM ZEWNĘTRZNYCH POLECEŃ”, obowiązuje od (…) do odwołania.

3)Zasady naboru uczestników programu: Program skierowany jest wyłącznie do osób fizycznych nieposiadających statusu pracownika lub stałego współpracownika Grupy (…), które najpóźniej w dniu dokonania zgłoszenia ukończyły 18 lat. Konkurs nie jest skierowany do osób, które prowadzą działalność gospodarczą w zakresie usług pośrednictwa pracy, usług rekrutacyjnych lub podobnych usług, których przedmiotem jest znajdowanie kandydatów do pracy.

4)Zasady rywalizacji, wymogi konkursowe oraz wyłonienie zwycięzcy: Programem objęte są wybrane rekrutacje prowadzone przez Grupę (…). Stanowiska, które są objęte Programem publikowane są na stronie internetowej Grupy (…). Aby wziąć udział w Programie, osoba, która chce polecić Kandydata, musi w trakcie trwania programu dokonać zgłoszenia Kandydata, za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej lub w inny sposób wskazany przez Organizatora zaakceptować regulamin udziału w Programie oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w związku z udziałem w Programie. Osoba polecająca może polecić nieograniczoną liczbę Kandydatów. Osoba polecająca nie może dokonać zgłoszenia samego siebie. W przypadku gdy Kandydat zostanie polecony przez większą ilość osób, nagroda za polecenie zostanie przyznana osobie, która jako pierwsza, w prawidłowy sposób, dokonała zgłoszenia Kandydata. W przypadku gdy polecony Kandydat znajduje się już w bazie kandydatów Grupy (…)r, nagroda za polecenie może zostać przyznana osobie polecającej, w przypadku gdy Organizator dzięki Zgłoszeniu dokonanemu przez osobę polecającą, uzyska nowe istotne informacje dotyczące Kandydata. Zgłoszenie Kandydata zachowuje ważność przez okres 12 miesięcy od dnia dokonania Zgłoszenia. Zatrudnienie Kandydata przez Grupę (…) po upływie tego okresu nie uprawnia osoby polecającej do uzyskania nagrody z tytułu polecenia Kandydata. Kandydat musi potwierdzić, że jest polecany przez osobę polecającą. W przypadku braku potwierdzenia, osobie polecającej nie przysługuje nagroda z tytułu polecenia Kandydata. Kandydat zgłoszony w ramach Programu przechodzi standardowy proces rekrutacji obowiązujący u Organizatora. W przypadku gdy polecona osoba, która została zgłoszona zgodnie z Regulaminem (Kandydat):

a)zostanie zatrudniona w lub rozpocznie współpracę z jedną ze spółek z Grupy (…) oraz

b)po przepracowaniu w spółce z Grupy (…) 3 miesięcy strony umowy kontynuują zatrudnienie/współpracę

osoba polecająca otrzyma nagrodę z tytułu polecenia Kandydata.

5)Reguły przyznawania nagród - określenie nagród oraz zasady wręczenia: Organizator Programu jest przyrzekającym w rozumieniu art. 919 Kodeksu cywilnego. Osoba polecająca, która dokona zgłoszenia Kandydata, zgodnie z zasadami wynikającymi z regulaminu oraz po spełnieniu się warunków wskazanych w regulaminie, otrzyma od Organizatora jednorazową nagrodę pieniężną w wysokości każdorazowo określonej na etapie dokonywania zgłoszenia w stosunku do danej oferty zatrudnienia.

Organizator poinformuje osobę polecającą o spełnieniu warunków do wypłaty nagrody z tytułu polecenia Kandydata drogą mailową, na adres wskazany przy dokonywaniu Zgłoszenia. Osoba polecająca po otrzymaniu informacji o spełnieniu warunków do wypłaty nagrody, zobowiązana jest w terminie 30 dni, przesłać Organizatorowi niezbędne dane do wypłaty nagrody z tytułu polecenia (m.in. nr rachunku bankowego, PESEL, adres zamieszkania). Osoba polecająca może być zobligowana to dostarczenia Organizatorowi innych niezbędnych danych lub podjęcia wskazanych przez Organizatora kroków. W przypadku gdy osoba polecająca nie spełni w terminie zobowiązań, o których mowa w zdaniu powyżej, Organizator nie będzie zobowiązany do wypłaty nagrody za polecenie. Nagroda z tytułu polecenia Kandydata, zostanie wypłacona osobie polecającej, przelewem na wskazany rachunek bankowy, w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zostały spełnione warunki, o których mowa w regulaminie. Fundatorem nagród jest Wnioskodawca.

Pytania

1)Czy w związku z przedstawionym wyżej stanem faktycznym organizowany przez Wnioskodawcę Program wypełnia przesłanki pozwalające na zakwalifikowanie go jako konkursu do celów podatkowych, z perspektywy przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?

2)Czy nagrody uzyskane za udział w Programie stanowią przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych i powinny być rozliczane zryczałtowanym podatkiem dochodowym w wysokości 10%, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy?

3)Czy na Spółce jako na Płatniku ciążą obowiązki związane z obliczeniem, pobraniem i wpłaceniem na konto właściwego urzędu skarbowego zryczałtowanego podatku dochodowego od osób fizycznych, na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, a co za tym idzie sporządzenie po zakończonym roku podatkowym PIT-8AR, wskazującego kwotę zryczałtowanego podatku dochodowego pobranego za rok podatkowy (bez konieczności wystawiania PIT-11 dla osób nagrodzonych)?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad 1

Spółka stoi na stanowisku, że Program polecający jest konkursem - ze względu na brak definicji pojęcia „konkursu” w Ustawie o PIT, odwołując się do literalnego i potocznego rozumienia tego słowa oraz znaczenia przypisywanego mu w Słowniku języka polskiego. Program będzie ogłoszony na stronie internetowej, zawiera regulamin, a w nim stosowne regulacje, które prowadzą do wyłonienia osób nagrodzonych. Osoby spełniające określone warunki, uzyskujące określony rezultat uprawnione są do otrzymania nagrody. Program odbywa się w ścisłych ramach czasowych, w których każda osoba musi spełnić zadanie konkursowe, regulamin określa również formę nagrody oraz warunki uczestnictwa.

Ad 2

Spółka stoi na stanowisku, że w związku z tym, że udział w konkursie nie wynika z łączącego Spółkę, jako organizatora Programu z daną osobą biorącą w nim udział stosunku pracy, ani umowy cywilnoprawnej, a oddzielnego regulaminu konkursu, w konsekwencji wygrana w konkursie stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy.

Ad 3

Biorąc pod uwagę, że Spółka uważa, że Program w świetle prawa podatkowego jest konkursem, na bazie którego wypłacane są uczestnikom nagrody, a organizator Programu jest przyrzekającym w rozumieniu art. 919 Kodeksu Cywilnego, na Spółce ciążą obowiązki płatnika 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, wynikające z art. 41 ust. 4 oraz z art. 42 ust. 1 i 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do obliczenia, pobrania i odprowadzenia podatku na konto właściwego urzędu skarbowego oraz sporządzenia deklaracji PIT-8AR, wykazującej kwotę zryczałtowanego podatku dochodowego. Spółka nie jest jednocześnie zobowiązana do wystawienia osobom polecającym, które otrzymały nagrodę deklaracji PIT-11.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z przepisem art. 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.):

Płatnikiem jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, obowiązana na podstawie przepisów prawa podatkowego do obliczenia i pobrania od podatnika podatku i wpłacenia go we właściwym terminie organowi podatkowemu.

Przepis art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2647 ze zm.) stanowi, że:

Stosownie do art. 11 ust. 1 ww. ustawy:

Źródła przychodów ustawodawca w sposób enumeratywny wyszczególnił w art. 10 ust. 1    ww. ustawy, a wśród nich w pkt 9 zostały wymienione inne źródła.

Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.

Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności” wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 tej ustawy. W związku z tym, świadczenie mające realną korzyść finansową, o ile nie stanowi konkretnej kategorii przychodu zaliczanego do jednego ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1-8b ww. ustawy, jest dla świadczeniobiorcy przychodem z innych źródeł.

Na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Od dochodów (przychodów) pobiera się zryczałtowany podatek dochodowy z tytułu wygranych w konkursach, grach i zakładach wzajemnych lub nagród związanych ze sprzedażą premiową, uzyskanych w państwie członkowskim Unii Europejskiej lub innym państwie należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego – w wysokości 10% wygranej lub nagrody.

Natomiast na mocy art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

Osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne i ich jednostki organizacyjne oraz jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej, które dokonują wypłaty należności lub świadczeń, o których mowa w art. 20 ust. 1, z wyjątkiem dochodów (przychodów) wymienionych w art. 21, art. 52, art. 52a i art. 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku, od których nie są obowiązane pobierać zaliczki na podatek lub zryczałtowanego podatku dochodowego, są obowiązane sporządzić informację według ustalonego wzoru o wysokości przychodów i przesłać ją podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy według miejsca zamieszkania podatnika wykonuje swoje zadania, a w przypadku podatników, o których mowa w art. 3 ust. 2a, urzędowi skarbowemu, przy pomocy którego naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach opodatkowania osób zagranicznych wykonuje swoje zadania.

Przepisy podatkowe posługują się pojęciami „konkurs”, „nagroda” nie zawierając ich definicji. W tej sytuacji uzasadnione jest zastosowanie wykładni językowej.

Według definicji zawartej w Słowniku Języka Polskiego (pod red. M. Szymczaka, PWN, Warszawa 2002 r.), konkurs to „impreza, przedsięwzięcie o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, mające określony program i dające możliwość wyboru przez eliminację najlepszych wykonawców, autorów danych prac itp. zwykle wyróżnionych nagrodami”. Natomiast definicja zawarta w Uniwersalnym Słowniku Języka Polskiego (pod red. S. Dubisza, PWN Warszawa 2003 r.), określa konkurs jako „przedsięwzięcie najczęściej o charakterze artystycznym, rozrywkowym, sportowym, dające możliwość wyboru najlepszych wykonawców, autorów danych prac, itp. zwykle wyróżnianych nagrodami”. Według Słownika Wyrazów Obcych (wyd. Europa), konkurs to „impreza, która ma na celu wyłonienie przez specjalistyczne jury osoby lub grupy najlepszej w danej dziedzinie, np. artystycznej, naukowej, przebiegająca często wieloetapowo; najczęściej wygrana lub zajęcie jednego z wyższych miejsc w konkursie jest związane z określoną w warunkach wstępnych nagrodą pieniężną, rzeczową lub przyznaniem prawa do realizacji czegoś”. Natomiast z Domowego Popularnego Słownika Języka Polskiego (pod red. B. Dunaja, wyd. Cykada) wynika, iż konkurs to „zorganizowana impreza o określonym regulaminie, której celem jest wyłonienie w drodze eliminacji kogoś lub czegoś najlepszego w danej dziedzinie, zwykle połączona z przyznaniem nagród”. Natomiast „nagroda” to dyplom, odznaczenie, pieniądze lub wartościowy przedmiot będące formą uznania lub wyróżnienia za osiągnięcia, zwycięstwo w konkursie, w zawodach, itp. Z definicji tych wynika, że jakieś przedsięwzięcie można określić mianem konkursu, jeśli istnieje w nim element współzawodnictwa w celu osiągnięcia najlepszego rezultatu. W powszechnym rozumieniu konkurs to postępowanie mające na celu wyłonienie zwycięzcy bądź kilku zwycięzców spośród grupy najlepszych uczestników spełniających określone kryteria. Również ważnym    – jak element współzawodnictwa – jest strona formalna całego przedsięwzięcia. Konieczne jest bowiem sporządzenie regulaminu konkursu, w którym określona zostanie nazwa konkursu, organizator, uczestnicy konkursu, nagrody oraz sposób wyłonienia zwycięzców.

Z opisu wniosku wynika, że Państwo - Spółka oraz pozostałe spółki kapitałowo z Państwem powiązane, dalej zwane „Grupa (…)” w ramach pozyskania nowych pracowników organizujecie konkurs w formie Programu polecającego skierowanego do osób fizycznych niebędących Państwa pracownikami oraz niewspółpracujących z Państwem w formie innych umów cywilnoprawnych. Celem Programu jest zachęcenie osób spoza firmy do polecania kandydatów do pracy w Grupie (…).  Program skierowany jest wyłącznie do osób fizycznych nieposiadających statusu pracownika lub stałego współpracownika Grupy (…), które najpóźniej w dniu dokonania zgłoszenia ukończyły 18 lat. Konkurs nie jest skierowany do osób, które prowadzą działalność gospodarczą w zakresie usług pośrednictwa pracy, usług rekrutacyjnych lub podobnych usług, których przedmiotem jest znajdowanie kandydatów do pracy. Aby wziąć udział w Programie, osoba, która chce polecić kandydata, musi w trakcie trwania programu dokonać zgłoszenia kandydata, za pomocą formularza udostępnionego na stronie internetowej lub w inny sposób wskazany przez Organizatora zaakceptować regulamin udziału w Programie oraz wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych. W związku z udziałem w Programie Osoba polecająca może polecić nieograniczoną liczbę kandydatów. Osoba polecająca nie może dokonać zgłoszenia samego siebie. W przypadku gdy kandydat zostanie polecony, przez większą ilość osób, nagroda za polecenie zostanie przyznana osobie, która jako pierwsza, w prawidłowy sposób, dokonała zgłoszenia kandydata. W przypadku gdy polecony kandydat znajduje się już w bazie kandydatów Grupy (…), nagroda za polecenie może zostać przyznana osobie polecającej, w przypadku gdy Organizator dzięki zgłoszeniu dokonanemu przez osobę polecającą, uzyska nowe istotne informacje dotyczące kandydata. Osoba polecająca, która dokona zgłoszenia kandydata zgodnie z zasadami wynikającymi z regulaminu oraz po spełnieniu się warunków wskazanych w regulaminie, otrzyma od Organizatora jednorazową nagrodę pieniężną w wysokości każdorazowo określonej na etapie dokonywania zgłoszenia w stosunku do danej oferty zatrudnienia.

Trudno zatem doszukać się w takim działaniu pierwiastka rywalizacji i współzawodnictwa – jak przy typowych konkursach z nagrodami. Trudno określić, jakie uczestnicy „Konkursu” winni podjąć działania, które z samej natury konkursu – winny zawierać w sobie element rywalizacji. Bez „rywalizacji” nie możemy bowiem dookreślić pojęcia „konkurs”. W Słowniku Języka Polskiego pod zwrotem „rywalizować” wskazuje się, że oznacza to: „ubiegać się o pierwszeństwo, o wygraną, o zdobycie czegoś; współzawodniczyć; konkurować z kimś” (zob. Słownik Języka Polskiego, M. Szymczak (red.), Warszawa 1989 r., tom III, s. 155.).

Organizowany przez Państwa program nie przewiduje obiektywnych kryteriów dla wyłonienia najlepszego uczestnika. Wynik organizowanego przez Państwa przedsięwzięcia nie ma ścisłego związku z efektem bezpośredniego współzawodnictwa uczestników konkursu i ich rywalizacji. Nie można zatem uznać, że opisany przez Państwa program jest konkursem, lecz programem poleceń pracowniczych.

Mając na uwadze powyższe oraz przedstawiony we wniosku opis zdarzenia przyszłego należy uznać, że nagrody przyznane osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej oraz osobom, które nie prowadzą działalności gospodarczą w zakresie usług pośrednictwa pracy, usług rekrutacyjnych lub podobnych usług, których przedmiotem jest znajdowanie kandydatów do pracy, w ramach organizowanego przez Państwa programu stanowią dla tych osób przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Jak wynika z treści wniosku, organizowany przez Państwa program nie posiada elementów rywalizacji i współzawodnictwa. Ponadto regulamin nie określa wprost reguł konkurencji, a jedynie wskazuje, że osoba polecająca, która dokona zgłoszenia kandydata zgodnie z zasadami wynikającymi z regulaminu oraz po spełnieniu się warunków wskazanych w regulaminie, otrzyma od Państwa (Organizatora) jednorazową nagrodę pieniężną w wysokości każdorazowo określonej na etapie dokonywania zgłoszenia w stosunku do danej oferty zatrudnienia. Zatem program, który Państwo organizują, nie zawiera elementów niezbędnych do uznania go za konkurs, co z kolei uniemożliwia zastosowania do przyznawanych nagród 10% zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

W związku z przekazaniem uczestnikom – osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej oraz osobom fizycznym, które nie prowadzą działalności gospodarczej w zakresie usług pośrednictwa pracy, usług rekrutacyjnych lub podobnych usług, których przedmiotem jest znajdowanie kandydatów do pracy nagród pieniężnych, na Państwu ciążyć będzie zatem obowiązek wynikający z art. 42a ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. sporządzenia informacji (PIT-11) i wykazania kwoty tej nagrody w części dotyczącej informacji o wysokości przychodów, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy oraz przesłania tej informacji podatnikowi oraz właściwemu urzędowi skarbowemu.

Będą więc Państwo zobowiązani do sporządzenia i przesłania podatnikowi (uczestnikowi) oraz urzędowi skarbowemu stosownej informacji o przychodach z innych źródeł.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy  z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm.; dalej jako: „PPSA”.

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2651 ze zm.).