Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

ShutterStock
Interpretacja indywidualna - Interpretacja - null

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 sierpnia 2025 r. za pośrednictwem operatora pocztowego wpłynął Państwa wniosek z 25 sierpnia 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w podatku dochodowym od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy w kolejnym okresie 4-letnim przysługuje Państwu prawo do ryczałtu od dochodów spółek w sytuacji, gdy w czwartym roku opodatkowania ryczałtem nie spełnili Państwo warunku zatrudnienia.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością została zarejestrowana (...) 2022 r., wybierając pierwszy rok podatkowy do 31 grudnia 2022 r. Od początku działalności Spółka zgodnie z art. 28j ust. 1 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych wybrała opodatkowanie ryczałtem od przychodów spółek, tzw. estoński CIT, składając zawiadomienie o wyborze tej formy opodatkowania według ustalonego wzoru, czyli na formularzu ZAW-RD.

Wskazany przez Spółkę okres opodatkowania ryczałtem wynosi od 2 września 2022 r. do 31 grudnia 2025 r., czyli 4 lata podatkowe działalności Spółki.

Spółka w pierwszym, drugim i trzecim roku podatkowym spełniała wszystkie warunki do opodatkowania estońskim CIT.

Spółka w ostatnim, czwartym roku opodatkowania, tj. 2025, ze względu na rozwiązanie jednej umowy o pracę nie spełnia warunku zatrudniania na podstawie umowy o pracę co najmniej 3 osób bądź ponoszenia miesięcznie wydatków w kwocie stanowiącej co najmniej trzykrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw z tytułu wypłaty wynagrodzeń na rzecz zatrudnionych na podstawie umowy innej niż umowa o pracę co najmniej 3 osób fizycznych i odprowadzania od tych wynagrodzeń podatków oraz składek, przy czym dla małych podatników i podatników rozpoczynających prowadzenie działalności gospodarczej wprowadzono inne limity zatrudnienia.

Od następnego okresu po pierwszym 4 letnim okresie opodatkowania ryczałtem od przychodów spółek, a więc od 1 stycznia 2026 r. Spółka po zatrudnieniu nowego pracownika będzie spełniała wszystkie warunki do opodatkowania estońskim CIT.

Pytanie

Czy jeśli Spółka była opodatkowana przez określony w zawiadomieniu ZAW-RD 4-letni okres, mimo nie spełnienia warunku zatrudnienia w ostatnim roku podatkowym, to począwszy od następnego nowego okresu 4-letniego, tj. od 1 stycznia 2026 r., jeśli zatrudni pracownika i będzie spełniała warunek zatrudnienia i pozostałe warunki, będzie nadal miała prawo do wyboru opodatkowania ryczałem od dochodów spółek w okresie od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2029 r.?

Państwa stanowisko w sprawie

W związku z tym, że Spółka w ostatnim 4-tym roku, tj. 2025 opodatkowania ryczałtem nie spełnia warunków zatrudnienia, to zgodnie z przepisami, do końca 2025 r. jest opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek a więc spełniła okres opodatkowania zgodnie z zawiadomieniem ZAW-RD.

Kwestię tę dokładnie precyzuje art. 28I ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Utratę prawa do estońskiego CIT, w przypadku niespełnienia warunków w roku podatkowym 2025 w zakresie struktury przychodów oraz stanu zatrudnienia dotyczy utraty prawa do opodatkowania wraz z końcem roku 2025, co w przypadku naszej Spółki nie zmieniłoby wymogu opodatkowania przez okres 4 lat podatkowych - Spółka spełniła ten warunek.

W zawiadomieniu w części C formularza ZAW-RD - okres opodatkowania ryczałtem Spółka wskazuje cztery kolejno następujące po sobie lata podatkowe (art. 28f ust. 1 ustawy), tj. od 2 września 2022 r. do 31 grudnia 2025 r.

Rokiem podatkowym podatnika opodatkowanego ryczałtem jest rok obrotowy w rozumieniu przepisów o rachunkowości.

W konsekwencji, Spółka wybierając estoński CIT od dnia wpisania do rejestru KRS, tj. od 2 września 2022 r. wskazała prawidłowo jako okres 4-letni opodatkowania ryczałtem, okres od 2 września 2022 r. do 31 grudnia 2025 r.

Stanowisko to potwierdził Dyrektor KIS. W interpretacji z 21 listopada 2022 r., sygn. 0111-KDIB2-1.4010.615.2022.1.BJ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w stosunku do Podatnika, który w ZAW-RD w rubryce pkt C „6. okres od” podatnik wskazał datę 1 lipca 2022 r. jako dzień, od którego korzysta z tej formy opodatkowania wskazał, że: „Ponieważ opodatkowanie ryczałtem obejmuje okres bezpośrednio po sobie następujących 4 lat podatkowych, a Wnioskodawca wybrał formę opodatkowania ryczałtem od 1 lipca 2022 r. to czwarty rok zakończy się 31 grudnia 2025 r., bowiem pierwszy rok podatkowy będzie trwał od 1 lipca 2022 r. do 31 grudnia 2022 r. (...) skoro u Wnioskodawcy rok obrotowy/podatkowy równa się kalendarzowemu, pierwszy rok podatkowy rozpocznie się 1 lipca 2022 r. i zakończy się 31 grudnia 2022 r., to czwarty rok opodatkowania ryczałtem będzie trwał od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r., czyli zakończy się 31 grudnia 2025 r. (...) należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że rokiem kalendarzowym jest okres od 1 stycznia do 31 grudnia i w konsekwencji uznać, że czteroletni okres opodatkowania ryczałtem, o którym mowa w art. 28f ust. 1 ustawy CIT, powinien być dla podatnika liczony od 1 lipca 2022 r. do 31 grudnia 2025 r."

Naszym zdaniem, spółka spełniła warunek 4-letniego opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.

Dlatego też uważamy, że gdy będą spełnione od 1 stycznia 2026 r. warunki opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek - Spółka będzie miała prawo do wyboru nowego 4-letniego okresu opodatkowania, tj. od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2029 r.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Na wstępie należy zaznaczyć, że pytanie przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytania). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.

Na podstawie art. 28j ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”), opodatkowaniu ryczałtem może podlegać podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1 ustawy o CIT, tj. podatnik, który ma siedzibę lub zarząd na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania, jeżeli spełnia łącznie w każdym okresie opodatkowania ryczałtem pozostałe warunki określone w przepisie art. 28j ustawy o CIT.

Dodatkowo przepisy te wyłączają wprost niektóre kategorie podatników z zakresu podmiotowego tej regulacji. Wyłączenie podmiotowe może mieć charakter trwały i wówczas dotyczy podmiotów, o których mowa w art. 28k ust. 1 pkt 1-4 ustawy o CIT. Może mieć również charakter czasowy i dotyczyć tych podmiotów, o których mowa w art. 28k ust. 1 pkt 5-6 ustawy o CIT.

I tak, zgodnie z art. 28j ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT:

Opodatkowaniu ryczałtem może podlegać podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, jeżeli spełnia łącznie następujące warunki:

3) podatnik:

a) zatrudnia na podstawie umowy o pracę co najmniej 3 osoby w przeliczeniu na pełne etaty, niebędące udziałowcami, akcjonariuszami ani wspólnikami tego podatnika, przez okres co najmniej 300 dni w roku podatkowym, a w przypadku gdy rokiem podatkowym nie jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych - przez co najmniej 82% dni przypadających w roku podatkowym, lub

b) ponosi miesięcznie wydatki w kwocie stanowiącej co najmniej trzykrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw z tytułu wypłaty wynagrodzeń na rzecz zatrudnionych na podstawie umowy innej niż umowa o pracę co najmniej 3 osób fizycznych, niebędących udziałowcami, akcjonariuszami ani wspólnikami tego podatnika, jeżeli w związku z wypłatą tych wynagrodzeń podatnik jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych lub płatnikiem składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych lub ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

Ustawodawca jako jeden z warunków możliwości korzystania z opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek wymienił w przepisie art. 28j ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT spełnienie kryterium zatrudnienia.

Zgodnie z art. 28f ustawy o CIT:

1.Opodatkowanie ryczałtem obejmuje okres bezpośrednio po sobie następujących 4 lat podatkowych wskazany przez podatnika w zawiadomieniu, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 7.

2. Opodatkowanie ryczałtem przedłuża się na kolejne okresy bezpośrednio po sobie następujących 4 lat podatkowych, chyba że podatnik złoży informację o rezygnacji z opodatkowania ryczałtem w deklaracji, o której mowa w art. 28r ust. 1, składanej za ostatni rok podatkowy, w którym podatnik był opodatkowany ryczałtem.

W myśl art. 28l ust. 1 ustawy o CIT:

Podatnik opodatkowany ryczałtem traci prawo do tego opodatkowania z końcem:

1)  roku podatkowego okresu, o którym mowa w art. 28f ust. 1 albo 2 - w przypadku gdy podatnik złoży informację o rezygnacji z opodatkowania ryczałtem;

2)  uchylony

3)  roku podatkowego, w którym podatnik nie spełnił któregokolwiek z warunków, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 i 3;

4)  roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym:

a)  podatnik nie spełnił któregokolwiek z warunków, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 4-6,

b)  podatnik nie prowadził ksiąg podatkowych lub dane wynikające z ksiąg podatkowych nie pozwalają na określenie wyniku finansowego netto (...)

c)  podatnik dokona przejęcia innego podmiotu w drodze łączenia albo podziału podmiotów lub otrzymania wkładu niepieniężnego w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, chyba że:

-  podmiot przejmowany, dzielony lub wnoszący wkład niepieniężny jest opodatkowany ryczałtem albo

-  podmiot przejmowany, dzielony lub wnoszący wkład niepieniężny z dniem przejęcia lub wniesienia wkładu zamknie księgi rachunkowe, sporządzi sprawozdanie finansowe oraz dokona rozliczenia i ustaleń, o których mowa w art. 7aa, w zakresie transakcji pozostających w związku z przejmowanymi składnikami majątku,

d)  podatnik zostanie przejęty przez inny podmiot w drodze łączenia lub podziału podmiotów, w tym podziału przez wydzielenie, lub wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, chyba że podmiot przejmujący jest opodatkowany ryczałtem.

Zgodnie z art. 28l ust. 2 ustawy o CIT:

W przypadku utraty prawa do opodatkowaniem ryczałtem podatnik może złożyć ponowne zawiadomienie, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 7, po upływie 3 lat podatkowych, jednak nie wcześniej niż po upływie 36 miesięcy, następujących po roku kalendarzowym, w którym podatnik utracił prawo do opodatkowania ryczałtem.

Z przedstawionego we wniosku opisu sprawy wynika, że Spółka powstała 2 września 2022 r. i od początku swojej działalności wybrała opodatkowanie w formie ryczałtu od dochodów spółek, tzw. estoński CIT. W zawiadomieniu ZAW-RD wskazali Państwo okres opodatkowania ryczałtem od 2 września 2022 r. do 31 grudnia 2025 r., tj. cztery lata podatkowe działalności Spółki. Spółka w pierwszym, drugim i trzecim roku podatkowym spełniała wszystkie warunki do opodatkowania estońskim CIT. W ostatnim, czwartym roku opodatkowania ryczałtem, tj. 2025, Spółka nie spełniła warunku zatrudnienia, ze względu na rozwiązanie jednej umowy o pracę. Od 1 stycznia 2026 r. planują Państwo zatrudnić nowego pracownika oraz dokonać wyboru ryczałtu od dochodów spółek jako formy opodatkowania na okres od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2029 r.

Przedmiotem Państwa wątpliwości jest kwestii ustalenia, czy pomimo tego, że w 2025 r, tj. czwartym roku podatkowym nie spełnili Państwo warunku zatrudnienia uprawniającego do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, to po zatrudnieniu od 1 stycznia 2026 r. nowego pracownika i spełnieniu ww. warunku będą Państwo mieli prawo do wyboru opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek w okresie od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2029 r.

Odnosząc się do Państwa wątpliwości wskazać należy, że warunki opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych zawiera art. 28j ust. 1 ustawy o CIT.

W przepisach o ryczałcie ustawodawca w sposób enumeratywny wymienił sytuacje i okoliczności, w których podatnik traci prawo do opodatkowania ryczałtem. W przepisie art. 28l ust. 1 ustawy o CIT wskazano moment utraty prawa do opodatkowania ryczałtem m.in. w przypadku zaistnienia zdarzeń związanych z naruszeniem warunków stosowania tej formy opodatkowania, tj. określonych warunków organizacyjno‑prawnych podmiotu, obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych czy warunków związanych z restrukturyzacją podmiotów.

Wskazać również należy, że – co do zasady – estoński CIT wybiera się na okresy czteroletnie. Przy czym w przypadku, gdy Spółka naruszy warunki do opodatkowania ryczałtem, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2-6 ustawy o CIT, to utraci prawo do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek. W zależności od warunku, który zostanie przez Spółkę naruszony, traci prawo do opodatkowanie ryczałtem:

-z końcem roku podatkowego, w którym podatnik nie spełnił któregokolwiek z warunków, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o CIT, lub

-z końcem roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym:

·podatnik nie spełnił któregokolwiek z warunków, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 4-6,

·podatnik nie prowadził ksiąg podatkowych lub dane wynikające z ksiąg podatkowych nie pozwalają na określenie wyniku finansowego netto,

·podatnik dokona przejęcia innego podmiotu w drodze łączenia albo podziału podmiotów lub otrzymania wkładu niepieniężnego w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, chyba że:

-podmiot przejmowany, dzielony lub wnoszący wkład niepieniężny jest opodatkowany ryczałtem albo

-podmiot przejmowany, dzielony lub wnoszący wkład niepieniężny z dniem przejęcia lub wniesienia wkładu zamknie księgi rachunkowe, sporządzi sprawozdanie finansowe oraz dokona rozliczenia i ustaleń, o których mowa w art. 7aa, w zakresie transakcji pozostających w związku z przejmowanymi składnikami majątku,

·podatnik zostanie przejęty przez inny podmiot w drodze łączenia lub podziału podmiotów, w tym podziału przez wydzielenie, lub wniesienia wkładu niepieniężnego w postaci przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części, chyba że podmiot przejmujący jest opodatkowany ryczałtem.

Spółka, aby móc kontynuować opodatkowanie ryczałtem do dochodów spółek, musi spełniać przez cały czas wszystkie warunki, m.in. warunek zatrudnienia określony w art. 28j ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT.

Biorąc powyższe pod uwagę, jeżeli Spółka w 2025 r., tj. w czwartym roku opodatkowania estońskim CIT, naruszy warunki opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, to utraci ona prawo do korzystania z tej formy opodatkowania:

-    z końcem roku podatkowego, w którym nie spełniła któregokolwiek z warunków, o których mowa w art. 28j ust. 1 pkt 2-3 ustawy o CIT, tj. z końcem 2025 r.,

-    z końcem roku poprzedzającego rok podatkowy, w którym podatnik nie spełnił warunku, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 4-6 ustawy o CIT lub ziszczenia się pozostałych przesłanek, o których mowa w art. 28l ust. 1 pkt 4 lit. b, c lub d ustawy o CIT, tj. z końcem 2024 r.

Powyższe stanowisko potwierdzają również informacje zawarte w Przewodniku do Ryczałtu od dochodów spółek z 23 grudnia 2021 r., wydanym przez Ministerstwo Finansów:

„w przepisie art. 28l ustawy o CIT wskazano moment utraty prawa do opodatkowania ryczałtem m.in. w przypadku zaistnienia zdarzeń związanych z naruszeniem warunków stosowania tej formy opodatkowania, tj. określonych warunków organizacyjno-prawnych podmiotu, obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych czy warunków związanych z restrukturyzacją podmiotów. Zgodnie z ww. przepisem podatnik opodatkowany ryczałtem traci prawo do tego opodatkowania (…)”.

Tak więc zarówno w art. 28l ust. 1 ustawy o CIT, jak i w Przewodniku zostało wprost wskazane, że podatnik, który nie spełnił warunków określonych w tym przepisie, traci prawo do opodatkowania estońskim CIT.

Przywołany powyżej przepis art. 28l ust. 2 ustawy o CIT stanowi, że w przypadku utraty prawa do opodatkowaniem ryczałtem podatnik może złożyć ponowne zawiadomienie, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 7, po upływie 3 lat podatkowych, jednak nie wcześniej niż po upływie 36 miesięcy, następujących po roku kalendarzowym, w którym podatnik utracił prawo do opodatkowania ryczałtem. Powyższe zdanie należy interpretować w ten sposób, że trzyletni okres, w którym podmiot nie może złożyć ponownego zawiadomienia ZAW-RD, dotyczy wyłącznie podmiotów, które skutecznie przyjęły i stosowały estoński CIT. Nie ma więc możliwości „od razu” rozpoczęcia kolejnego 4-letniego cyklu w kolejnym roku podatkowym po niespełnieniu warunków.

Tym samym, jeżeli Spółka w 4. roku opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek nie spełniła warunku zatrudnienia, to kończy opodatkowanie estońskim CIT z końcem tego roku. Następnie musi odczekać 3 pełne lata podatkowe i dopiero później może ponownie wybrać ryczałt od dochodów spółek jako formę opodatkowania na nowy 4-letni okres.

Bez znaczenia pozostaje fakt, że Spółka opodatkowana była estońskim CIT w pełnym zadeklarowanym w zawiadomieniu ZAW-RD 4-letnim terminie, tj. od 2 września 2022 r. do 31 grudnia 2025 r., bowiem przez niespełnienie w 2025 r. wymogu zatrudnienia, to właśnie z dniem 31 grudnia 2025 r. utracili Państwo możliwość kontynuowania opodatkowania w tej formie, tj. przedłużenia na kolejny, bezpośrednio następujący okres 4 lat podatkowych.

Tym samym, zgodnie z art. 28l ust. 2 ustawy o CIT mogą Państwo złożyć ponowne zawiadomienie, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 7, po upływie 3 lat podatkowych, jednak nie wcześniej niż po upływie 36 miesięcy, następujących po roku kalendarzowym, w którym utracili Państwo prawo do opodatkowania ryczałtem, tj. od 1 stycznia 2029 r.

Tym samym Państwa stanowisko należało uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Państwa i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Odnosząc się do przywołanej przez Państwa interpretacji indywidualnej wskazać należy, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego. Natomiast Organ, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkuje się wydanymi rozstrzygnięciami, to nie ma możliwości zastosowania ich wprost, ponieważ nie stanowią materialnego prawa podatkowego.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-  w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-  w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.