
Temat interpretacji
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
8 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek, z 2 września 2025 r., o wydanie interpretacji indywidualnej.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółka jest nowo zawiązanym podmiotem. Umowa Spółki została zawarta w dniu 30 stycznia 2024 r., a do Krajowego Rejestru Sądowego wpisana została w dniu (…) 2024 r. W tym samym dniu zostały założone księgi Spółki. Pierwszą faktura zakupowa na rzecz Spółki wystawiona została z dniem 6 marca 2024 roku z tytułu obsługi księgowej. Przed tym dniem Spółka nie wystawiła żadnej faktury.
W dniu 19 marca 2024 roku Spółka złożyła ZAW-RD – zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, wskazując okres objęcia w/w podatkiem od 6 marca 2024 roku do 31 grudnia 2027 roku.
Rok podatkowy 2024 jest zgodny z rokiem kalendarzowym, pierwszy rok obrotowy Spółki zakończył się 31 grudnia 2024 r.
Pytanie
Czy w świetle powyższego stanu faktycznego Spółka spełnia kryteria uznania ją za „spółkę rozpoczynającą działalność gospodarczą” od 1 marca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r., co pozwalałoby na stosowanie przepisów o estońskim CIT w odniesieniu do działalności w kontekście uznania Spółki za „spółkę rozpoczynającą działalność gospodarczą” od dnia 1 marca 2024 r. i możliwości skorzystania z preferencji dla Spółek rozpoczynających działalność gospodarczą w zakresie zatrudniania pracowników - art. 28j ust. 2 ustawy o CIT?
Państwa stanowisko w sprawie
Zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) oraz przepisami dotyczącymi tzw. estońskiego CIT, aby spółka mogła zostać uznana za „spółkę rozpoczynającą działalność gospodarczą”, musi spełniać określone kryteria.
Spółka uznawana za „rozpoczynającą działalność gospodarczą” w kontekście estońskiego CIT musi być formalnie zarejestrowana i rozpocząć działalność gospodarczą, ale nie prowadzić jej przed wprowadzeniem systemu estońskiego CIT. Musi spełniać warunki określone w przepisach o CIT, w tym brak wcześniejszej działalności oraz spełniać wymogi formalne dotyczące wyboru tego systemu opodatkowania.
Z opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek może skorzystać podatnik, który łącznie spełnia warunki określone w art. 28j ust. 1 ustawy o CIT.
Jednym z warunków jest złożenie zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, według ustalonego wzoru, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie do końca pierwszego miesiąca pierwszego roku podatkowego, w którym ma być opodatkowany ryczałtem.
W myśl art. 28j ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT:
W przypadku podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, nie dotyczy roku rozpoczęcia tej działalności i 2 lat podatkowych bezpośrednio po nim następujących, z tym że począwszy od drugiego roku podatkowego podatnik jest obowiązany do corocznego zwiększenia zatrudnienia o co najmniej 1 etat w pełnym wymiarze czasu pracy aż do osiągnięcia wielkości zatrudnienia określonej w tym przepisie.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, księgi rachunkowe otwiera się, z zastrzeżeniem ust. 3 na dzień rozpoczęcia działalności, którym jest dzień pierwszego zdarzenia wywołującego skutki o charakterze majątkowym lub finansowym.
Spółka uznała, że skoro nabywa osobowość prawną, w dniu zarejestrowania jej w rejestrze przedsiębiorców KRS, to z tym dniem należy otworzyć księgi rachunkowe. Przed (…) 2024 roku spółka nie wystawiła żadnej faktury, ani jej nie otrzymała. Nie prowadziła tym samym działalności gospodarczej. Przed wpisaniem do KRS Spółka nie posiadała nr NIP, który należy wskazać w zgłoszeniu ZAW-RD. Tym samym nie mogła go skutecznie złożyć przed wpisaniem do rejestru przedsiębiorców.
W ocenie Spółki, o rozpoczęciu prowadzenia działalności decyduje pierwsze zdarzenie gospodarcze wywołujące skutki podatkowe w podatku dochodowym. Co prawda zawarcie umowy spółki powoduje powstanie spółki z o.o. w organizacji, która posiada podmiotowość prawną i może być podmiotem stosunków prawnych, lecz Spółka przed dniem wpisania jej do KRS nie była podmiotem czynności prawnych, nie zatrudniała pracowników.
W ocenie Spółki, powinna być ona kwalifikowana jako podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności, co powoduje, że może skorzystać z ułatwień w zakresie spełnienia warunku zatrudnienia, o którym mowa w art. 28j ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, zgodnie z art. 28j ust. 2 ustawy o CIT. Trudno bowiem mówić w jej przypadku o rozpoczęciu działalności przed przejściem na ryczałt, skoro pierwsze działania gospodarcze zostały podjęte dopiero z dniem wskazanym w ZAW-RD jako pierwszy dzień objęcia ryczałtem.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Na wstępie należy zaznaczyć, że pytanie przedstawione przez Państwa we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej wyznacza zakres przedmiotowy tego wniosku. W związku z powyższym, wydana interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku (Państwa zapytania). Zatem, inne kwestie wynikające z opisu sprawy i własnego stanowiska, nieobjęte pytaniem, nie zostały rozpatrzone w niniejszej interpretacji.
W myśl art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm. dalej: „ustawa o CIT”),
ustawa reguluje opodatkowanie podatkiem dochodowym dochodów osób prawnych i spółek kapitałowych w organizacji.
Z opodatkowania w formie ryczałtu od dochodów spółek może skorzystać podatnik, który łącznie spełnia warunki określone w art. 28j ust. 1 ustawy o CIT.
Zgodnie z art. 28j ust. 1 ustawy o CIT,
opodatkowaniu ryczałtem może podlegać podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, jeżeli spełnia łącznie następujące warunki:
1) (uchylony)
2) mniej niż 50% przychodów z działalności osiągniętych w poprzednim roku podatkowym, liczonych z uwzględnieniem kwoty należnego podatku od towarów i usług, pochodzi:
a) z wierzytelności,
b) z odsetek i pożytków od wszelkiego rodzaju pożyczek,
c) z części odsetkowej raty leasingowej,
d) z poręczeń i gwarancji,
e) z praw autorskich lub praw własności przemysłowej, w tym z tytułu zbycia tych praw,
f) ze zbycia i realizacji praw z instrumentów finansowych,
g) z transakcji z podmiotami powiązanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 4 - w przypadku gdy w związku z tymi transakcjami nie jest wytwarzana wartość dodana pod względem ekonomicznym lub wartość ta jest znikoma;
3) podatnik:
a) zatrudnia na podstawie umowy o pracę co najmniej 3 osoby w przeliczeniu na pełne etaty, niebędące udziałowcami, akcjonariuszami ani wspólnikami tego podatnika, przez okres co najmniej 300 dni w roku podatkowym, a w przypadku gdy rokiem podatkowym nie jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych - przez co najmniej 82% dni przypadających w roku podatkowym, lub
b) ponosi miesięcznie wydatki w kwocie stanowiącej co najmniej trzykrotność przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw z tytułu wypłaty wynagrodzeń na rzecz zatrudnionych na podstawie umowy innej niż umowa o pracę co najmniej 3 osób fizycznych, niebędących udziałowcami, akcjonariuszami ani wspólnikami tego podatnika, jeżeli w związku z wypłatą tych wynagrodzeń podatnik jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych lub płatnikiem składek określonych w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych lub ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
4) prowadzi działalność w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, spółki akcyjnej, prostej spółki akcyjnej, spółki komandytowej, spółki komandytowo-akcyjnej, której odpowiednio udziałowcami, akcjonariuszami lub wspólnikami są wyłącznie osoby fizyczne nieposiadające praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciele (fundatorzy) lub beneficjenci fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym, z wyłączeniem fundatorów i beneficjentów fundacji rodzinnej;
5) nie posiada udziałów (akcji) w kapitale innej spółki, tytułów uczestnictwa w funduszu inwestycyjnym lub w instytucji wspólnego inwestowania, ogółu praw i obowiązków w spółce niebędącej osobą prawną oraz innych praw majątkowych związanych z prawem do otrzymania świadczenia jako założyciel (fundator) lub beneficjent fundacji, trustu lub innego podmiotu albo stosunku prawnego o charakterze powierniczym;
6) nie sporządza za okres opodatkowania ryczałtem sprawozdań finansowych zgodnie z MSR na podstawie art. 45 ust. 1a i 1b ustawy o rachunkowości;
7) złoży zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, według ustalonego wzoru, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie do końca pierwszego miesiąca pierwszego roku podatkowego, w którym ma być opodatkowany ryczałtem.
W myśl art. 28j ust. 2 ustawy o CIT,
w przypadku podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności:
1) warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, uznaje się za spełniony w pierwszym roku podatkowym opodatkowania ryczałtem;
2) warunek, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, nie dotyczy roku rozpoczęcia tej działalności i 2 lat podatkowych bezpośrednio po nim następujących, z tym że począwszy od drugiego roku podatkowego podatnik jest obowiązany do corocznego zwiększenia zatrudnienia o co najmniej 1 etat w pełnym wymiarze czasu pracy aż do osiągnięcia wielkości zatrudnienia określonej w tym przepisie.
Stosownie do art. 28j ust. 5 ustawy o CIT,
podatnik może wybrać opodatkowanie ryczałtem również przed upływem przyjętego przez niego roku podatkowego, jeżeli na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego pierwszy miesiąc opodatkowania ryczałtem zamknie księgi rachunkowe oraz sporządzi sprawozdanie finansowe zgodnie z przepisami o rachunkowości. W tym przypadku księgi rachunkowe otwiera się na pierwszy dzień miesiąca opodatkowania ryczałtem. Przepis ust. 1 pkt 7 stosuje się odpowiednio.
Stosownie natomiast do treści art. 8 ust. 1 i 2 ustawy o CIT,
1. Rokiem podatkowym, z zastrzeżeniem ust. 2, 2a, 3 i 6, jest rok kalendarzowy, chyba że podatnik postanowi inaczej w statucie albo w umowie spółki, albo w innym dokumencie odpowiednio regulującym zasady ustrojowe innych podatników; wówczas rokiem podatkowym jest okres kolejnych dwunastu miesięcy kalendarzowych.
2. W przypadku podjęcia po raz pierwszy działalności, pierwszy rok podatkowy trwa od dnia rozpoczęcia działalności do końca roku kalendarzowego albo do ostatniego dnia wybranego roku podatkowego, nie dłużej jednak niż dwanaście kolejnych miesięcy kalendarzowych.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 120 ze zm. dalej: „UOR”),
księgi rachunkowe otwiera się, z zastrzeżeniem ust. 3 na dzień rozpoczęcia działalności, którym jest dzień pierwszego zdarzenia wywołującego skutki o charakterze majątkowym lub finansowym.
Zgodnie z art. 12 ust. 2 UOR,
księgi rachunkowe zamyka się, z zastrzeżeniem ust. 3-3d:
1) na dzień kończący rok obrotowy,
2) na dzień zakończenia działalności jednostki, w tym również jej sprzedaży, zakończenia likwidacji lub postępowania upadłościowego, o ile nie nastąpiło jego umorzenie,
3) na dzień poprzedzający zmianę formy prawnej,
4) w jednostce przejmowanej na dzień połączenia związanego z przejęciem jednostki przez inną jednostkę, to jest na dzień wpisu do rejestru tego połączenia,
5) na dzień poprzedzający dzień podziału lub połączenia jednostek, jeżeli w wyniku podziału lub połączenia powstaje nowa jednostka, to jest na dzień poprzedzający dzień wpisu do rejestru połączenia lub podziału,
6) na dzień poprzedzający dzień postawienia jednostki w stan likwidacji lub ogłoszenia upadłości,
7) na inny dzień bilansowy określony odrębnymi przepisami
- nie później niż w ciągu 3 miesięcy od dnia zaistnienia tych zdarzeń.
Z opisu sprawy wynika, że:
-Spółka jest nowo zawiązanym podmiotem.
-Umowa Spółki została zawarta w dniu 30 stycznia 2024 r., a do Krajowego Rejestru Sądowego wpisana została w dniu (…) 2024 r. W tym samym dniu zostały założone księgi Spółki.
-W dniu 19 marca 2024 roku Spółka złożyła ZAW-RD – zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, wskazując okres objęcia w/w podatkiem od 6 marca 2024 roku do 31 grudnia 2027 roku.
-Rok podatkowy 2024 jest zgodny z rokiem kalendarzowym, pierwszy rok obrotowy Spółki zakończył się 31 grudnia 2024 r.
Przedmiotem Państwa wątpliwości jest kwestia ustalenia, czy Spółka spełnia kryteria uznania ją za „spółkę rozpoczynającą działalność gospodarczą” od 1 marca 2024 r. do 31 grudnia 2024 r., co pozwalałoby na stosowanie przepisów o estońskim CIT w odniesieniu do działalności w kontekście uznania Spółki za „spółkę rozpoczynającą działalność gospodarczą” od dnia 1 marca 2024 r. i możliwości skorzystania z preferencji dla Spółek rozpoczynających działalność gospodarczą w zakresie zatrudniania pracowników - art. 28j ust. 2 ustawy o CIT.
Przepisy ustawy o CIT uzależniają sposób prawidłowego ustalenia pierwszego roku podatkowego od momentu rozpoczęcia prowadzenia działalności. Przy czym, ustawa nie zawiera definicji tego pojęcia. Nie oznacza to jednak, że o rozpoczęciu prowadzenia tej działalności decyduje pierwsze zdarzenie gospodarcze wywołujące skutki podatkowe w podatku dochodowym, tj. uzyskanie pierwszego przychodu lub poniesienie pierwszego wydatku. „Rozpoczęcie działalności gospodarczej” należy bowiem rozpatrywać w sposób szeroki. Podmiot gospodarczy może bowiem dokonywać szeregu operacji gospodarczych, być podmiotem stosunków prawnych już od momentu zawarcia umowy spółki. Regulacje wynikające z ustawy o rachunkowości, w której powołany wyżej art. 12 ust. 1 pkt 1 stanowi, że księgi rachunkowe otwiera się, z zastrzeżeniem ust. 3, na dzień rozpoczęcia działalności, którym jest dzień pierwszego zdarzenia wywołującego skutki o charakterze majątkowym lub finansowym - w ciągu 15 dni od dnia zaistnienia tych zdarzeń.
Nie można zatem przyjąć, że Spółka nie rozpoczęła działalności, jeżeli nie wystąpił u niej przychód, koszt czy zatrudnienie pracowników. Przejawem działalności jest również każde inne zdarzenie gospodarcze, które winno znaleźć odzwierciedlenie w księgach rachunkowych. Zdarzeniem tym będzie np. zawarcie umowy wywierającej skutki o charakterze cywilnoprawnym, wniesienie przez wspólników, bądź to wkładów pieniężnych, bądź aportów na pokrycie kapitału zakładowego, zaciągnięcie pożyczki czy kredytu itp.
Odnosząc się do Państwa wątpliwości wskazać należy, że dzień rozpoczęcia prowadzenia działalności należy utożsamiać z dniem powstania podatnika, tj. zawarcia umowy spółki z o.o. Zawarcie tej umowy powoduje bowiem powstanie spółki z o.o. w organizacji, która posiada podmiotowość prawną i może być podmiotem stosunków prawnych.
Zgodnie z art. 161 § 1 ustawy z dnia 15 września 2000 r. - Kodeks spółek handlowych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 18),
z chwilą zawarcia umowy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością powstaje spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w organizacji.
Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że w opisanej we wniosku sytuacji momentem rozpoczęcia Państwa działalności jest dzień 30 stycznia 2024 r., tj. dzień zawarcia umowy Spółki.
Powyższe stanowisko potwierdził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w prawomocnym wyroku z 6 sierpnia 2024 r., sygn. akt I SA/Gd 400/24. Identyczne stanowisko zajął Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w prawomocnym wyroku z dnia 11 czerwca 2024 r., sygn. akt I SA/Bd 249/24.
Uwzględniając zatem treść art. 8 ust. 2 ustawy o CIT, z którego wynika, że w przypadku podjęcia po raz pierwszy działalności pierwszy rok podatkowy trwa od dnia rozpoczęcia działalności stwierdzić należy, że Państwa pierwszy rok podatkowy rozpoczął się w dniu zawarcia umowy spółki, tj. w dniu 30 stycznia 2024 r. i zakończył się 31 grudnia 2024 r. Rok podatkowy 2024 Spółki jest zgodny z rokiem kalendarzowym.
Skoro zgłoszenie ZAW-RD, zostało przez Państwa złożone 19 marca 2024 r., a dniem rozpoczęcia działalności Spółki był dzień 30 stycznia 2024 r., to zgłoszenie to zostało złożone po upływie terminu wynikającego z art. 28j ust. 1 pkt 7 ustawy o CIT. Jak wynika z art. 28j ust. 1 pkt 7 ustawy o CIT, opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek może podlegać podatnik, o którym mowa w art. 3 ust. 1, jeżeli złoży zawiadomienie o wyborze opodatkowania ryczałtem, według ustalonego wzoru, do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w terminie do końca pierwszego miesiąca pierwszego roku podatkowego, w którym ma być opodatkowany ryczałtem.
W Państwa przypadku termin złożenia zawiadomienia ZAW-RD upłynął 31 stycznia 2024 r. Co oznacza, że nie mogli być Państwo opodatkowani ryczałtem od dochodów spółek od momentu rozpoczęcia działalności, czyli od 30 stycznia 2024 r. Należy zauważyć, że samo złożenie zawiadomienia ZAW-RD nie przesądza, że podatnik skutecznie wybrał opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek.
Nie mogli Państwo być również opodatkowani ryczałtem od 6 marca 2024 r. bowiem nie zamknęli Państwo ksiąg rachunkowych na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego opodatkowanie ryczałtem (29 lutego 2024 r.) oraz nie sporządzili Państwo sprawozdania finansowego w tym czasie, zgodnie z art. 28j ust. 5 ustawy o CIT. Wskazali Państwo, że Spółka założyła księgi (…) 2024 r.
W związku z powyższym, złożone przez Państwa 19 marca 2024 r. zawiadomienie ZAW-RD, należy uznać za złożone nieskutecznie. W konsekwencji, nie byli Państwo opodatkowani ryczałtem od dochodów spółek od 6 marca 2024 r.
Zatem, Państwa stanowisko, należało uznać za nieprawidłowe.
W związku z uznaniem, że Spółka nie wybrała skutecznie opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek, bezzasadne stało się ocenianie, czy Spółka może być uznana za spółkę rozpoczynającą działalność gospodarczą w kontekście możliwości skorzystania z preferencji, o której mowa w art. 28j ust. 2 ustawy o CIT.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia w przedstawionym stanie faktycznym.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
-Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
-Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
-Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
-w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
-w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
