Interpretacja indywidualna - Interpretacja - 0111-KDIB1-3.4010.440.2025.2.AN

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 3 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.440.2025.2.AN

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

– stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego w podatku dochodowy od osób prawnych jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 lipca 2025 r., wpłynął Państwa wniosek z 9 czerwca 2025 r., o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie ustalenia, czy:

-   w sytuacji, gdy Wnioskodawca nabywa wyroby akcyzowe jako zarejestrowany odbiorca — tj. bez uwzględnienia kwoty podatku akcyzowego w cenie nabycia — a następnie dokonuje ich odsprzedaży (w ramach której kwota podatku akcyzowego stanowi element kalkulacyjny ceny sprzedaży), jest on uprawniony, na potrzeby obliczenia Wskaźnika Rentowności, do zastosowania wyłączenia przewidzianego w art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych;

-   dokonując odsprzedaży wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą (kwota podatku akcyzowego stanowi element kalkulacyjny ceny sprzedaży) – na podstawie art. 24ca ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – Wnioskodawca ma prawo do pomniejszenia podstawy opodatkowania z tytułu tzw. podatku minimalnego o wartość podatku akcyzowego zawartego w cenie tych wyrobów.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego

Spółka akcyjna (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest polską spółką akcyjną będącą podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „CIT”), i podlega obowiązkowi podatkowemu od całości swoich dochodów bez względu na miejsce ich osiągania (nieograniczony obowiązek podatkowy w Polsce). Ponieważ podstawową działalnością Spółki jest (...), Wnioskodawca jest również podatnikiem podatku akcyzowego.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca działając jako zarejestrowany odbiorca w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 13 ustawy o podatku akcyzowym, (...). Spółka dokonuje następnie odsprzedaży (...).

Z perspektywy ekonomicznej kwota akcyzy, do której zapłaty zobowiązany jest Wnioskodawca w związku z zakończeniem procedury zawieszenia poboru tego podatku, stanowi więc element kalkulacyjny ceny sprzedaży wyrobu akcyzowego dostarczanego kontrahentom.

Stosownie do art. 24ca ust. 1 ustawy o CIT, od rozliczenia za rok 2024 r. Wnioskodawca jest zobowiązany do corocznej weryfikacji udziału dochodów z działalności operacyjnej (innych niż zyski kapitałowe) w całości przychodów z tego źródła (dalej jako: „Wskaźnik rentowności”). W zależności od uzyskanego wyniku, Spółka może podlegać obowiązkowi zapłaty podatku minimalnego, o którym mowa w art. 24ca ustawy o CIT (dalej: „podatek minimalny”).

W ustępie 2 art. 24ca ustawodawca przewidział szereg wyłączeń mających na celu korektę Wskaźnika rentowności. Uwzględniając przedmiot działalności Wnioskodawcy, wątpliwości Spółki dotyczą sposobu stosowania wyłączeń określonych w art. 24ca ust. 2 pkt 6 i pkt 7 ustawy o CIT.

Pytania

1. Czy w sytuacji, gdy Wnioskodawca nabywa wyroby akcyzowe jako zarejestrowany odbiorca — tj. bez uwzględnienia kwoty podatku akcyzowego w cenie nabycia — a następnie dokonuje ich odsprzedaży (w ramach której kwota podatku akcyzowego stanowi element kalkulacyjny ceny sprzedaży), jest on uprawniony, na potrzeby obliczenia Wskaźnika Rentowności, do zastosowania wyłączenia przewidzianego w art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?

2. Czy dokonując odsprzedaży wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą (kwota podatku akcyzowego stanowi element kalkulacyjny ceny sprzedaży) – na podstawie art. 24ca ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – Wnioskodawca ma prawo do pomniejszenia podstawy opodatkowania z tytułu tzw. podatku minimalnego o wartość podatku akcyzowego zawartego w cenie tych wyrobów?

Państwa stanowisko w sprawie

Ad. 1

Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku odsprzedaży wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą, na potrzeby kalkulacji Wskaźnika Rentowności, Wnioskodawca powinien zastosować wyłączenie, o którym mowa w art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w zakresie dotyczącym tej części przychodów, która odpowiada wartości podatku akcyzowego zawartego w cenie sprzedanych przez Wnioskodawcę wyrobów akcyzowych.

W myśl art. 24ca ust. 2 pkt 6 lit. a ustawy CIT, dla celów obliczenia straty oraz udziału dochodów w przychodach, o których mowa w ust. 1, nie uwzględnia się zapłaconych przez podmiot do tego obowiązany kwot podatku akcyzowego. Jednocześnie, zgodnie z art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o CIT, dla celów obliczenia straty oraz udziału dochodów w przychodach, o których mowa w ust. 1, nie uwzględnia się zaliczonej odpowiednio do przychodów lub kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku akcyzowego zawartego w cenie wyrobów akcyzowych kupowanych i sprzedanych przez podatnika dokonującego obrotu tymi wyrobami.

Jak wskazano w uzasadnieniu do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (druk sejmowy nr 2544), wprowadzającej do ustawy o CIT omawiane regulacje, pkt 7 art. 24ca ust. 2 pozostaje w związku z pkt 6 tego przepisu w zakresie odnoszącym się do podatku akcyzowego, stanowiąc jego uzupełnienie w odniesieniu do podatników prowadzących obrót wyrobami akcyzowymi. Zgodnie z intencją ustawodawcy, przedmiotowe wyłączenie ze wskaźnika rentowności obejmuje kwotę podatku akcyzowego ujętą w cenie sprzedanych wyrobów akcyzowych, która została zaliczona do przychodów lub kosztów uzyskania przychodów podatnika.

Spółka stoi na stanowisku, że zapłacony przez nią podatek akcyzowy podlega wyłączeniu z kalkulacji Wskaźnika Rentowności na podstawie art. 24ca ust. 2 pkt 6 lit. a ustawy o CIT. Jednocześnie, mając na uwadze, że Wnioskodawca dokonuje sprzedaży nabytych uprzednio wyrobów akcyzowych, jest on zobowiązany – zgodnie z art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o CIT – do wyłączenia z kalkulacji Wskaźnika Rentowności wartości podatku akcyzowego zawartego w cenie sprzedanych wyrobów.

Jak bowiem wskazano powyżej, pkt 7 art. 24ca ust. 2 ustawy o CIT, stanowi uzupełnienie pkt 6 tego przepisu, co oznacza, że brak uwzględnienia w kalkulacji Wskaźnika zapłaconego podatku akcyzowego na podstawie pkt 6 skutkuje jednocześnie brakiem obowiązku uwzględnienia odpowiadającej mu kwoty po stronie przychodowej, zgodnie z pkt 7 omawianego przepisu.

Warto w tym miejscu podkreślić, iż art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o CIT, odnosi się do kwoty podatku akcyzowego zaliczonej odpowiednio do przychodów lub kosztów uzyskania przychodów. Zatem, dla możliwości zastosowania przedmiotowego wyłączenia nie jest wymagane, aby kwota podatku akcyzowego występowała równocześnie zarówno po stronie kosztowej (w cenie nabycia), jak i po stronie przychodowej (w cenie sprzedaży). Przepis ten znajduje zastosowanie również w przypadku, gdy ujęcie podatku akcyzowego następuje wyłącznie po stronie przychodowej, jak ma to miejsce w przypadku Wnioskodawcy.

Podsumowując, w przypadku odsprzedaży wyrobów akcyzowych, na potrzeby kalkulacji Wskaźnika rentowności, Wnioskodawca powinien zastosować wyłączenie, o którym mowa w art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o CIT, w odniesieniu do tej części przychodów, która odpowiada wartości podatku akcyzowego zawartego w cenie sprzedanych przez Spółkę wyrobów akcyzowych.

Ad. 2

W opinii Wnioskodawcy może on pomniejszyć podstawę opodatkowania podatkiem minimalnym o kwotę podatku akcyzowego zawartego w cenie odsprzedawanych wyrobów akcyzowych.

Stosownie do art. 24ca ust. 10 pkt 3 ustawy o CIT, podstawa opodatkowania podlega pomniejszeniu o przychody, o których mowa w ust. 2. Skoro zatem kwota podatku akcyzowego zawartego w cenie odsprzedawanych produktów stanowi przychód nieuwzględniany we Wskaźniku rentowności (ponieważ podlega wyłączeniu z kalkulacji wskaźnika z uwagi na zastosowanie art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o CIT), to tym samym może ona pomniejszać podstawę opodatkowania podatkiem minimalnym.

Podobne stanowisko zostało wyrażone w interpretacji podatkowej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 20 stycznia 2025 r. 0111-KDIB1-1.4010.629.2024.1.AW.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Od 1 stycznia 2022 r. art. 2 pkt 48 ustawy z dnia 29 października 2021 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r., poz. 2105) do ustawy CIT wprowadzono przepisy dotyczące minimalnego podatku dochodowego od osób prawnych, tj. art. 24ca.

Zgodnie z art. 24ca ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t. j. Dz.U z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”),

podatek od spółek będących podatnikami w rozumieniu art. 3 ust. 1 oraz podatkowych grup kapitałowych, które w roku podatkowym:

1) poniosły stratę ze źródła przychodów innych niż z zysków kapitałowych albo

2) osiągnęły udział dochodów ze źródła przychodów innych niż z zysków kapitałowych, określonych zgodnie z art. 7 ust. 1 albo art. 7a ust. 1, w przychodach innych niż z zysków kapitałowych w wysokości nie większej niż 2%

- wynosi 10% podstawy opodatkowania (minimalny podatek dochodowy).

Zgodnie z cytowanym art. 24ca ust. 1 ustawy CIT, minimalny podatek dochodowy w wysokości 10% podstawy opodatkowania skierowany jest, co do zasady, do podatników będących spółkami oraz podatkowymi grupami kapitałowymi, mających siedzibę lub zarząd na terytorium Polski, którzy w ramach działalności operacyjnej ponoszą stratę lub wykazują określony niski wskaźnik dochodowości (udział dochodów w przychodach w wysokości nieprzekraczającej 2% (2% lub niższej).

W myśl art. 24ca ust. 2 pkt 6-7 ustawy o CIT,

6) dla celów obliczenia straty oraz udziału dochodów w przychodach, o których mowa w ust. 1, nie uwzględnia się zapłaconych przez podmiot do tego obowiązany kwot:

a) podatku akcyzowego,

b) podatku od sprzedaży detalicznej,

c) podatku od gier,

d) opłaty paliwowej,

e) opłaty emisyjnej;

7) zaliczonej odpowiednio do przychodów lub kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku akcyzowego zawartego w cenie wyrobów akcyzowych kupowanych i sprzedanych przez podatnika dokonującego obrotu tymi wyrobami.

Z kolei, w świetle art. 24ca ust. 10 pkt 3 ustawy o CIT,

podstawa opodatkowania podlega pomniejszeniu o przychody, o których mowa w ust. 2.

Państwa wątpliwości w zakresie pytania nr 1 budzi kwestia ustalenia, czy w sytuacji, gdy Wnioskodawca nabywa wyroby akcyzowe jako zarejestrowany odbiorca — tj. bez uwzględnienia kwoty podatku akcyzowego w cenie nabycia — a następnie dokonuje ich odsprzedaży (w ramach której kwota podatku akcyzowego stanowi element kalkulacyjny ceny sprzedaży), jest on uprawniony, na potrzeby obliczenia Wskaźnika Rentowności, do zastosowania wyłączenia przewidzianego w art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych

Odnosząc się powyższych wątpliwości wskazać należy, że myśl art. 24ca ust. 2 pkt 6 lit. a ustawy CIT,

dla celów obliczenia straty oraz udziału dochodów w przychodach, o których mowa w ust. 1, nie uwzględnia się zapłaconych przez podmiot do tego obowiązany kwot podatku akcyzowego.

Zgodnie natomiast z art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o CIT,

dla celów obliczenia straty oraz udziału dochodów w przychodach, o których mowa w ust. 1, nie uwzględnia się zaliczonej odpowiednio do przychodów lub kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku akcyzowego zawartego w cenie wyrobów akcyzowych kupowanych i sprzedanych przez podatnika dokonującego obrotu tymi wyrobami.

Jak wskazano w uzasadnieniu do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Druk nr 2544), wprowadzającej do ustawy o CIT powyższe regulacje, pkt 7 przepisu art. 24ca ust. 2 pozostaje w związku z pkt 6 w zakresie podatku akcyzowego, stanowiąc jego uzupełnienie o sytuację podatników dokonujących obrotu wyrobami akcyzowymi. Zgodnie z jego założeniem, wyłączenie ze wskaźnika obejmie kwotę podatku akcyzowego zawartego w cenie sprzedanych wyrobów akcyzowych zaliczoną do przychodów lub kosztów uzyskania przychodów.

Zgodnie z opisem sprawy, Nabywają Państwo wyroby akcyzowe w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Spółka dokonuje następnie odsprzedaży wyrobów akcyzowych na rzecz swoich kontrahentów już z zapłaconą akcyzą zawartą w cenie produktu).

W niniejszej sprawie występuje więc sytuacja, w której dochodzi do odsunięcia w czasie zapłaty akcyzy przez Wnioskodawcę, a więc podatek akcyzowy podlega wyłączeniu z kalkulacji wskaźnika na podstawie art. 24ca ust. 2 pkt 6 lit. a ustawy o CIT. Jednocześnie, w związku z tym, że wnioskodawca odsprzedaje zakupione wyroby jako podatnik dokonujący obrotu tymi wyrobami (dokonuje ich zakupu, a następnie sprzedaży), jest również zobowiązany do wyłączenia podatku akcyzowego zawartego w cenie sprzedanych wyrobów, na podstawie art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy CIT. Nie ma w tym przypadku znaczenia okoliczność, że podatek akcyzowy nie został jednocześnie uwzględniony w cenie zakupionych przez Wnioskodawcę wyrobów. Jak bowiem wskazano powyżej, pkt 7 omawianej regulacji art. 24ca ust. 2 ustawy o CIT, stanowi uzupełnienie pkt 6, zatem fakt braku uwzględnienia w niniejszej sprawie zapłaconego podatku akcyzowego we wskaźniku na podstawie pkt 6 przepisu skutkuje jednoczesnym brakiem uwzględnienia otrzymanej kwoty odpowiadającej wartości akcyzy, na podstawie pkt 7 ww. regulacji.

Zaznaczenia w tym miejscu wymaga, że art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o CIT, mówi o braku uwzględnienia zaliczonej odpowiednio do przychodów lub kosztów uzyskania przychodów kwoty podatku akcyzowego, zatem dla możliwości zastosowania przepisu nie jest konieczne, aby w przypadku podatnika dokonującego obrotu wyrobami podatek akcyzowy uwzględniany był zarówno w cenie kupna, jak i cenie sprzedaży i występował tym samym jednocześnie po stronie kosztowej oraz przychodowej.

Przyjęcie odmiennego stanowiska prowadziłoby do nieuzasadnionego różnicowania sytuacji podatników dokonujących obrotu wyrobami akcyzowymi, w zależności od tego, czy (i) dokonują oni zakupu wyrobów po cenie uwzględniającej akcyzę, czy też (ii) kupują wyroby bez uwzględnienia akcyzy, lecz sami zobowiązani są do zapłaty podatku akcyzowego. Brak konieczności wyłączenia ze wskaźnika rentowności zaliczonej do przychodów wartości podatku akcyzowego uwzględnionego w cenie sprzedawanych wyrobów w drugim z powyższych przypadków (przy jednoczesnym wyłączeniu ze wskaźnika zapłaconego podatku akcyzowego) nie znajduje uzasadnienia w wykładni systemowej oraz celowościowej przywołanych regulacji i mógłby powodować sztuczne zawyżenie ww. wskaźnika, co z kolei mogłoby skutkować bezpodstawnym ominięciem obowiązku stosowania art. 24ca ust. 1 ustawy o CIT (w przypadku, gdyby w wyniku powyższych okoliczności wartość wskaźnika przekroczyła 2%).

Tym samym, w przypadku odsprzedaży wyrobów akcyzowych, dla celów wyliczenia tzw. wskaźnika rentowności, Wnioskodawca powinien stosować wyłączenie, o którym mowa w art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o CIT, w odniesieniu do zaliczonej do przychodów kwoty podatku akcyzowego zawartego w cenie sprzedanych przez Wnioskodawcę wyrobów akcyzowych.

Zatem, mając na uwadze powyższe, zgadzam się z Państwa stanowiskiem w zakresie pytania nr 1, że w sytuacji, gdy Wnioskodawca nabywa wyroby akcyzowe jako zarejestrowany odbiorca — tj. bez uwzględnienia kwoty podatku akcyzowego w cenie nabycia — a następnie dokonuje ich odsprzedaży (w ramach której kwota podatku akcyzowego stanowi element kalkulacyjny ceny sprzedaży), jest on uprawniony, na potrzeby obliczenia Wskaźnika Rentowności, do zastosowania wyłączenia przewidzianego w art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.

Odnosząc się do Państwa wątpliwości w zakresie pytania nr 2 dotyczących ustalenia, czy dokonując odsprzedaży wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą (kwota podatku akcyzowego stanowi element kalkulacyjny ceny sprzedaży) – na podstawie art. 24ca ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – Wnioskodawca ma prawo do pomniejszenia podstawy opodatkowania z tytułu tzw. podatku minimalnego o wartość podatku akcyzowego zawartego w cenie tych wyrobów wskazać należy, że zgodnie z art. 24ca ust. 10 pkt 3 ustawy o CIT,

podstawa opodatkowania podlega pomniejszeniu o przychody, o których mowa w ust. 2.

Jak wynika ze stanowiska do pytania 1, otrzymana kwota podatku akcyzowego podlega wyłączeniu z kalkulacji tzw. wskaźnika rentowności – stanowi więc przychód nieuwzględniany we wskaźniku, do którego odwołuje się art. 24ca ust. 2 ustawy CIT (wobec zastosowania art. 24ca ust. 2 pkt 7 ustawy CIT). Tym samym, w opisanej sytuacji Wnioskodawca może pomniejszyć podstawę opodatkowania podatkiem minimalnym w oparciu o art. 24ca ust. 10 pkt 3 ustawy CIT, o kwotę podatku akcyzowego zawartego w cenie odsprzedawanych wyrobów akcyzowych.

Tym samym, zgadzam się z Państwa stanowiskiem w zakresie pytania nr 2, że dokonując odsprzedaży wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą (kwota podatku akcyzowego stanowi element kalkulacyjny ceny sprzedaży) – na podstawie art. 24ca ust. 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych – Wnioskodawca ma prawo do pomniejszenia podstawy opodatkowania z tytułu tzw. podatku minimalnego o wartość podatku akcyzowego zawartego w cenie tych wyrobów.

Państwa stanowisko należy uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Odnosząc się do przywołanej przez Państwa interpretacji indywidualnej wskazuję, że została ona wydana w indywidualnej sprawie i nie ma zastosowania ani konsekwencji wiążących w odniesieniu do żadnego innego stanu faktycznego czy też zdarzenia przyszłego.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

-  w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

-  w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.