Brak zwolnienia z akcyzy na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym. - Interpretacja - 0111-KDIB3-3.4013.207.2019.3.WR

Shutterstock

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2019, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.207.2019.3.WR, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej

Temat interpretacji

Brak zwolnienia z akcyzy na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 900 z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 26 sierpnia 2019 r. (data wpływu 6 września 2019 r.), uzupełnionym pismem z 24 października 2019 r. (data wpływu 24 października 2019 r.) oraz pismem z 8 listopada 2019 r. (data wpływu 8 listopada 2019 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 września 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie możliwości skorzystania ze zwolnienia określonego w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy. Ww. wniosek uzupełniony został pismem z 24 października 2019 r. będącym odpowiedzią na wezwanie Organu znak: 0111-KDIB3-3.4013.207.2019.1.WR oraz pismem z 8 listopada 2019 r. będącym odpowiedzią na wezwanie Organu znak: 0111-KDIB3-3.4013.207.2019.2.WR.

We wniosku przedstawiono następujące stan faktyczny (ostatecznie sprecyzowany w pismach z 24 października 2019 r. i 8 listopada 2019 r.):

Spółkę powołano w dniu [] r. Uchwałą Nr [] Rady Miasta X w sprawie utworzenia jednoosobowej spółki Gminy Miasto X pod nazwą . 100 % udziałów Spółki posiada Gmina Miasto X. Na podstawie Uchwały nr [] Rady Miasta X z dnia [] r. zostanie powierzone z dniem 1 września 2019 r. Spółce [] administrowanie Y(zwanego dalej Y) mieszczącego się w X przy ul. []. Dotychczas administrowaniem Y zajmował się [], który jest komunalną jednostką organizacyjną, dlatego też jest zwolniony z opłaty podatku akcyzowego od paliwa gazowego, którym ogrzewany jest budynek Y.

Ponadto Wnioskodawca w odpowiedzi na wezwanie Organu z dnia 6 listopada 2019 r. wskazał co następuje:

1a) Y zużywa gaz ziemny w stanie gazowym do celów grzewczych oraz na potrzeby działania kuchni w lokalu gastronomicznym;

1b) Kod CN wyrobów zużywanych przez Wnioskodawcę to CN 2711 21 00 - Gaz ziemny w stanie gazowym;

1c) Wnioskodawca spełnia wymogi określone w art. 31b ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym w umowie ze sprzedawcą jest zapis, iż Odbiorca zobowiązuje się, że będzie nabywał i odbierał paliwo gazowe w celu wykorzystywania na potrzeby własne w związku z prowadzoną działalnością;

1d) Intencją Wnioskodawcy jest uzyskanie informacji, czy jest uprawniony do korzystania ze zwolnienia określonego w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym;

1e) Y to obiekt o powierzchni użytkowej ponad 5000 m2, powierzchnia ta przeznaczona do wynajmu nowo powstałym innowacyjnym działalnościom gospodarczym. Y wspiera przedsiębiorców poprzez inkubowanie start-upów polegającym na oferowaniu miejsca do prowadzenia biznesu (do - 80% zniżki w czynszu),a także udzielaniu bezpłatnych doradztw z zakresu m.in. marketingu, księgowości, porad prawnych w pierwszym roku inkubacji. W swojej ofercie Y posiada powierzchnie konferencyjne, biurowe, magazynowe, produkcyjne i jeden lokal gastronomiczny. W związku z powyższym gaz ziemny zużywany w budynku jest na potrzeby centralnego ogrzewania oraz pracy lokalu gastronomicznego

W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie

(ostatecznie sformułowane w piśmie z 8 listopada 2019 r.):
Czy Wnioskodawca uprawniony jest do korzystania ze zwolnienia określonego w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym?

Stanowisko Wnioskodawcy (ostatecznie sformułowane w piśmie z 8 listopada 2019 r.):

Wnioskodawca jest uprawniony do korzystania ze zwolnienia określonego w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 864 ze zm.) zwanej dalej ustawą, ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej akcyzą, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 i pkt 1b ustawy za wyroby akcyzowe wyroby energetyczne, energię elektryczną, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy, przy czym wyrobami gazowymi są wyroby energetyczne o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00, 2711 29 00 i pozostałe paliwa opałowe, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 15 lit. b, z wyłączeniem wyrobów energetycznych o kodzie CN 2901 10 00.

Pod pozycją 28 w załączniku nr 1 do ustawy o podatku akcyzowym zostały wymienione wyroby o kodzie Nomenklatury Scalonej CN 2711 - Gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe.

Natomiast w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym pod pozycją 21 został wskazane wyroby o kodzie Nomenklatury Scalonej ex 2711 - gaz ziemny (mokry) i pozostałe węglowodory gazowe, z wyłączeniem objętych pozycjami 2711 11 00, 2711 21 00 oraz 2711 29 00. Wskazać przy tym należy, że zgodnie z objaśnieniami zamieszczonym do załącznika nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym ex oznacza dotyczy tylko danego wyrobu z danej pozycji lub kodu.

Finalnym nabywcą gazowym jest podmiot, który:

  1. nabywa na terytorium kraju, importuje lub nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby gazowe, lub
  2. posiada uzyskane w sposób inny niż w drodze nabycia wyroby gazowe

-niebędący pośredniczącym podmiotem gazowym (art. 2 ust. 1 pkt 19a ustawy o podatku akcyzowym).

Pośredniczący podmiot gazowy to podmiot mający siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium kraju lub posiadający koncesję na obrót gazem ziemnym na terytorium kraju:

  1. dokonujący sprzedaży, dostawy wewnątrzwspólnotowej, nabycia wewnątrzwspólnotowego, importu lub eksportu wyrobów gazowych, lub
  2. używający wyrobów gazowych do celów objętych zwolnieniem od akcyzy i do celów nieobjętych zwolnieniem od akcyzy, lub
  3. używający wyrobów gazowych do celów objętych zwolnieniem od akcyzy i do celów objętych zerową stawką akcyzy, lub
  4. będący spółką prowadzącą giełdę towarową w rozumieniu ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych, nabywającą wyroby gazowe z tytułu pełnienia funkcji opisanej w art. 5 ust. 3a ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych, lub
  5. będący towarowym domem maklerskim lub domem maklerskim w rozumieniu ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych, nabywającym wyroby gazowe z tytułu pełnienia funkcji opisanej w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych lub nabywającym wyroby gazowe na rachunek dającego zlecenie na rynku regulowanym w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, lub
  6. będący giełdową izbą rozrachunkową, Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych S.A. lub spółką, której Krajowy Depozyt przekazał wykonywanie czynności z zakresu zadań, o których mowa w art. 48 ust. 2 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, nabywającymi wyroby gazowe z tytułu pełnienia funkcji opisanej w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 26 października 2000 r. o giełdach towarowych, lub
  7. będący spółką prowadzącą jednocześnie izbę rozliczeniową i izbę rozrachunkową w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, nabywającą wyroby gazowe z tytułu pełnienia funkcji, o której mowa w art. 68a ust. 14 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, lub w celu rozliczenia i rozrachunku transakcji zawieranych na rynku regulowanym

-który pisemnie powiadomił właściwego naczelnika urzędu skarbowego o tej działalności (art. 2 ust. 1 pkt 23d ustawy o podatku akcyzowym).

Zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy w przypadku wyrobów gazowych przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

  1. nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  2. sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu nabywcy gazowemu;
  3. import wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego;
  4. użycie wyrobów gazowych przez pośredniczący podmiot gazowy;
  5. użycie wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego:
    1. uzyskanych w sposób inny niż w drodze nabycia,
    2. jeżeli nie można ustalić podmiotu, który dokonał sprzedaży tych wyrobów finalnemu nabywcy gazowemu, a w wyniku kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej albo postępowania podatkowego nie ustalono, że akcyza została zapłacona w należnej wysokości,
    3. nabytych w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 1-4, do innych celów niż zwolnione na podstawie tych przepisów, przy czym za takie użycie uważa się również naruszenie warunku, o którym mowa w art. 31b ust. 5-7 lub 9, a także sprzedaż, eksport lub dostawę wewnątrzwspólnotową wyrobów gazowych przez finalnego nabywcę gazowego zamiast użycia ich do celów, o których mowa w art. 31b ust. 1-4.


Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym podmiot będący finalnym nabywcą gazowym - w przypadku, o którym mowa w art. 9c ust. 1 pkt 5 (art. 13 ust. 1 pkt 13 ustawy o podatku akcyzowym).

Co do zasady zatem jest, że sprzedaż wyrobów gazowych finalnemu podmiotowi gazowemu podlega opodatkowaniu akcyzą. Ustawodawca jednak ustanowił liczne zwolnienia z opodatkowania. I tak zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez organy administracji publicznej (art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy).

W przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień, o których mowa w ust. 1, ust. 2 pkt 2-8, ust. 3 pkt 2 i 3 oraz ust. 4, podmiotom, które użyją tych wyrobów do celów określonych w tych przepisach, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do tych celów (art. 31b ust. 5 ustawy).

W przypadku gdy umowa, o której mowa w ust. 5, dotyczy wyrobów gazowych zwolnionych od akcyzy oraz wyrobów gazowych niepodlegających zwolnieniu, których sprzedaż jest rozliczana okresowo, w umowie określa się wstępnie ilość wyrobów podlegających zwolnieniu. Ilość wyrobów podlegających zwolnieniu określona wstępnie w umowie może zostać skorygowana, w drodze pisemnego oświadczenia nabywcy stanowiącego załącznik do tej umowy, najpóźniej do dnia wystawienia przez sprzedawcę faktury za okres rozliczeniowy, jeżeli rzeczywista ilość wyrobów gazowych podlegających zwolnieniu, zużytych w tym okresie, różni się od ilości określonej wstępnie w umowie (art. 31b ust. 5a ustawy o podatku akcyzowym).

Zgodnie z opisem przedstawionym we wniosku Wnioskodawca jest jednoosobową spółką Gminy Miasto X. Wnioskodawcy zostało powierzone administrowanie Y. Dotychczasowym zarządcą Y był [], który jest komunalną jednostką organizacyjną i nabywał wyroby gazowe ze zwolnieniem z akcyzy.

Wnioskodawca wskazał również, że Y zużywa gaz ziemny w stanie gazowym do celów grzewczych oraz na potrzeby kuchni w lokalu gastronomicznym, a zużywane wyroby gazowe mają kod CN 2711 21 00.

Wnioskodawca przedstawił również, że spełnia wymogi określone w art. 31b ust. 5 ustawy o podatku akcyzowym, bowiem w umowie ze sprzedawcą jest postanowienie, że Wnioskodawca będzie nabywał i odbierał paliwo gazowe w celu wykorzystywania na potrzeby własne w związku z prowadzoną działalnością.

Powierzchnia Y przeznaczona jest do wynajmu nowo powstałym innowacyjnym działalnościom gospodarczym. Y wspiera przedsiębiorców poprzez inkubowanie start-upów polegającym na oferowaniu miejsca do prowadzenia działalności gospodarczej, a także udzielaniu bezpłatnych doradztw z zakresu m.in. marketingu, księgowości, porad prawnych w pierwszym roku inkubacji. W swojej ofercie Y posiada powierzchnie konferencyjne, biurowe, magazynowe, produkcyjne i jeden lokal gastronomiczny.

Wątpliwości Wnioskodawcy dotyczą możliwości nabycia wyrobów gazowych przeznaczonych do celów opałowych, z zastosowaniem zwolnienia od akcyzy, o którym mowa w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy.

Dla rozpatrzenia sprawy będącej przedmiotem wniosku w pierwszej kolejności istotne jest określenie podmiotu będącego finalnym nabywcą wyrobów gazowych, w celu stwierdzenia, czy nabycie to może być ze względu na status tego podmiotu objęte zwolnieniem od akcyzy.

Na podstawie art. 31b ust. 2 pkt 2 zwalnia się od akcyzy czynności podlegające opodatkowaniu, których przedmiotem są wyroby gazowe o kodach CN 2705 00 00, 2711 11 00, 2711 21 00 i 2711 29 00 przeznaczone do celów opałowych przez organy administracji publicznej. Czynnością, która podlega opodatkowaniu akcyzą i która może być zwolniona w zależności od statusu podmiotu przeznaczającego wyroby na cele opałowe jest w sprawie będącej przedmiotem wniosku sprzedaż wyrobów gazowych na terytorium kraju finalnemu nabywcy gazowemu, wskazana w art. 9c

ust. 1 pkt 2 ustawy.

W tym miejscu należy zwrócić uwagę, że wszelkie zwolnienia podatkowe są odstępstwem od zasady powszechności opodatkowania, a przepisy dotyczące zwolnień podatkowych powinny być interpretowane ściśle, zgodnie przede wszystkim z ich wykładnią językową. Ustawodawca posiada przy tym swobodę w określaniu warunków skorzystania z ulg i zwolnień podatkowych. Nie można domniemywać czy uzupełniać przesłanek skorzystania z nich w drodze wykładni celowościowej, jeżeli nie zostały one wyraźnie przewidziane w przepisach prawnych.

Przepis art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy ustanawia zwolnienie z akcyzy określonych wyrobów gazowych, z którego może skorzystać organ administracji publicznej. Zatem w przypadku art. 31b ust. 2 pkt 2 do skorzystania ze zwolnienia uprawnia odpowiedni status podmiotu organu administracji publicznej.

Rozważając, czy sprzedaż Wnioskodawcy wyrobów gazowych podlega opodatkowaniu należy zwrócić uwagę na to, że ustawa o podatku akcyzowym nie zawiera definicji pojęcia organ administracji publicznej.

Należy zauważyć, że zgodnie art. 5 § 2 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 2096 z późn. zm.), ilekroć w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego jest mowa o organach administracji publicznej - rozumie się przez to ministrów, centralne organy administracji rządowej, wojewodów, działające w ich lub we własnym imieniu inne terenowe organy administracji rządowej (zespolonej i niezespolonej), organy jednostek samorządu terytorialnego oraz organy i podmioty wymienione w art. 1 pkt 2.

W myśl art. 5 § 2 pkt 6 tej ustawy, ilekroć w przepisach Kodeksu postępowania administracyjnego jest mowa o organach jednostek samorządu terytorialnego - rozumie się przez to organy gminy, powiatu, województwa, związków gmin, związków powiatów, wójta, burmistrza (prezydenta miasta), starostę, marszałka województwa oraz kierowników służb, inspekcji i straży działających w imieniu wójta, burmistrza (prezydenta miasta), starosty lub marszałka województwa, a ponadto samorządowe kolegia odwoławcze.

Z opisu stanu faktycznego wynika, że Wnioskodawca ma status spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, w której 100 % udziałów ma Gmina Miasto X.

Z powyższego wynika, że Wnioskodawca, ponieważ jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością posiada, odrębną od Gminy, osobowość prawną. Z tego względu Wnioskodawcę należy traktować jako odrębny podmiot, a także jako odrębnego podatnika. Również działalność wykonywana przez Wnioskodawcę na terenie Y nie jest świadczeniem usług z zakresu administracji publicznej. Z powyższych względów Wnioskodawcy nie można uznać za organ administracji publicznej, zużywający wyroby gazowe nabywane w ramach zwolnienia, o którym mowa w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy.

Podsumowując, nabywanie i zużycie przez Wnioskodawcę wyrobów gazowych do celów opałowych nie podlega zwolnieniu z akcyzy, o którym mowa w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy. Wnioskodawca będący podmiotem zużywającym wyroby gazowe nie mieści się w katalogu podmiotów uprawnionych do korzystania z tego zwolnienia wymienionych w ww. przepisie, tj. nie jest podmiotem nabywającym i zużywającym wyroby gazowe jako organ administracji publicznej.

Tym samym stanowisko Wnioskodawcy należy uznać za nieprawidłowe.

Końcowo (niezależnie od powyższego) Organ pragnie wskazać, że nie podziela oceny Wnioskodawcy, że spełnia on wymogi określone w art. 31b ust. 5 ustawy, w związku z zapisem w umowie ze sprzedawcą, że Odbiorca zobowiązuje się, że będzie nabywał i odbierał paliwo gazowe w celu wykorzystania na potrzeby własne w związku z prowadzoną działalnością gospodarcza. Jak bowiem stanowi art. 31b ust. 5 ustawy, w przypadku sprzedaży wyrobów gazowych w ramach zwolnień podmiotom, o których mowa w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy, które używają tych wyrobów do celów objętych zwolnieniem, warunkiem zwolnienia jest określenie w umowie zawartej między sprzedawcą a nabywcą, że wyroby te będą użyte do celów opałowych przez organ administracji publicznej, czyli do celów objętych zwolnieniem określonym w art. 31b ust. 2 pkt 2 ustawy.

Powyższe oznacza, że oprócz spełnienia warunku związanego z nabyciem i zużyciem wyrobów gazowych przez organ administracji publicznej (co jak wykazano wyżej w przypadku Wnioskodawcy nie jest spełnione) warunkiem zwolnienia wyrobów gazowych jest określenie w umowie, że wyroby będą zużywane do celów objętych zwolnieniem tj. w umowie winien być jednoznaczny zapis, że wyroby gazowe są zużywane przez organ administracji publicznej w ramach zwolnienia. Natomiast wskazanie w umowie, że paliwo gazowe będzie wykorzystywane na potrzeby własne w związku z prowadzoną działalnością nie wypełnia tej dyspozycji.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dniu zaistnienia zdarzenia.

Zgodnie z art. 14na Ordynacji podatkowej przepisów art. 14k14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

  1. z zastosowaniem art. 119a;
  2. w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
  3. z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Powyższe unormowania należy odczytywać łącznie z przepisami art. 33 ustawy z 23 października 2018 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2193), wprowadzającymi regulacje intertemporalne.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w [], za pośrednictwem organu, którego działanie, bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania jest przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi Dz. U. z 2018 r., poz. 1302, z późn. zm.).

Skargę wnosi się w dwóch egzemplarzach (art. 47 § 1 ww. ustawy) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała lub drogą elektroniczną na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 54 § 1a ww. ustawy), w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia skarżącemu rozstrzygnięcia w sprawie albo aktu, o którym mowa w art. 3 § 2 pkt 4a (art. 53 § 1 ww. ustawy). W przypadku pism i załączników wnoszonych w formie dokumentu elektronicznego odpisów nie dołącza się (art. 47 § 3 ww. ustawy).

Jednocześnie, zgodnie z art. 57a ww. ustawy, skarga na pisemną interpretację przepisów prawa podatkowego wydaną w indywidualnej sprawie może być oparta wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd administracyjny jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną.

Stanowisko

nieprawidłowe

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej