Brak obowiązku składania deklaracji podatkowych w związku z działalnością (produkcja nalewek) - Interpretacja - 0111-KDIB3-3.4013.143.2022.2.JS

ShutterStock

Interpretacja indywidualna z dnia 25 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.143.2022.2.JS

Temat interpretacji

Brak obowiązku składania deklaracji podatkowych w związku z działalnością (produkcja nalewek)

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny prawnej skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku akcyzowym, dotyczącego braku obowiązku składania deklaracji podatkowych w sprawie podatku akcyzowego w związku z prowadzoną działalnością – jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący braku obowiązku składania deklaracji podatkowych w sprawie podatku akcyzowego w związku z prowadzoną działalnością wpłynął 23 czerwca 2022 r. Wniosek uzupełnił Pan pismem z 9 sierpnia 2022 r. (data wpływu 12 sierpnia 2022 r.) w odpowiedzi na wezwanie Organu z 28 lipca 2022 r., znak: 0111-KDIB3-3.4013.143.2022.1.JS. Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wykonuje Pan produkcję nalewek alkoholowych o mocy 18 i powyżej 18% etanolu. Do produkcji zgodnie z zatwierdzonymi przez US dokumentami używa Pan tylko i wyłącznie alkoholu, od którego została już odprowadzona akcyza (wódka kupowana ze znakami akcyzy oraz piwo). Prowadzi Pan dokumentację ze wskazaniem każdej ilości zużytej oraz numerami banderol alkoholu użytego do produkcji (wymaganie Naczelnika US zatwierdzającego dokumentację). Nie produkuje Pan nowego alkoholu. W przypadku rozlewu informuje Pan Naczelnika US o tej czynności i następnie w czasie rozlewu umieszcza znaki akcyzy na opakowaniach jednostkowych.

W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan ponadto:

 a) Nabywana do produkcji wódka (alkohol etylowy) klasyfikowana jest pod następującymi kodami CN:

2208 60 - wódka o zawartości alkoholu do 45,4%

2208 91 - wódka o objętościowej mocy alkoholu większej niż 45,4 % obj., w pojemnikach o objętości do 2L

2208 30 - whiskey w pojemnikach o objętości do 2L

2208 40 - rum w pojemnikach o objętości do 2L

 b) Wprowadzane do obrotu nalewki są zaklasyfikowane jako CN 2208 90 78 00.

 c) Zgodnie z zatwierdzoną procedurą produkcja polega na mieszaniu alkoholu nabytego ze znakami akcyzy z dodatkami smakowymi, wodą, syropami oraz aromatami w celu uzyskania odpowiedniego smaku i stężenia. Produkt po zmieszaniu jest rozlewany. Jedna z procedur zakłada używanie piwa, które poddawane jest w warunkach podciśnienia destylacji w temperaturze pokojowej, a następnie tak uzyskany roztwór alkoholu służy do produkcji napoju alkoholowego.

Zgodnie z posiadaną koncesją czynność traktowana jest jako rozlew alkoholu, a każdy taki przypadek jest powiązany z nanoszeniem znaków akcyzy i zgłaszany do organu.

Czynności wytwarzania, przetwarzania, oczyszczania, skażania, odwadniania nie występują.

  d) Produkcja odbywa się poza składem na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 1 ustawy, tj. produkcja z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych.

Pytanie

Czy w związku z faktem używania alkoholu z opłaconą akcyzą jest Pan obowiązany składać deklaracje podatkowe w podatku akcyzowym AKC-4, AKC-4o lub AKC-KZ lub inne?

Pana stanowisko w sprawie

Ze względu na stosowanie tylko i wyłącznie alkoholu z opłaconą akcyzą nie ma konieczności składania deklaracji z podatku akcyzowego.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest nieprawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2022 r., poz. 143 ze zm.) zwanej dalej „ustawą”:

Ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych oraz wyroby nowatorskie, określone w załączniku nr 1 do ustawy.

W ww. załączniku nr 1, w poz. 18 wskazane są wyroby oznaczone kodem CN 2208 - Alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% obj.; wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe.

Wyroby oznaczone kodem CN 2208 zostały również wskazane w załączniku nr 2 do ustawy, stanowiącym Wykaz wyrobów akcyzowych, do których stosuje się procedurę zawieszenia poboru akcyzy i których produkcja odbywa się w składzie podatkowym, o których mowa w dyrektywie Rady 92/12/EWG, w poz. 18 - Alkohol etylowy nieskażony o objętościowej mocy alkoholu mniejszej niż 80% obj.; wódki, likiery i pozostałe napoje spirytusowe.

Na podstawie art. 92 ustawy:

Do napojów alkoholowych w rozumieniu ustawy zalicza się alkohol etylowy, piwo, wino, napoje fermentowane oraz wyroby pośrednie.

Natomiast stosownie do art. 93 ust. 1 -3 ustawy:

 1. Do alkoholu etylowego w rozumieniu ustawy zalicza się:

 1) wszelkie wyroby o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 1,2% objętości, objęte pozycjami CN 2207 i 2208, nawet jeżeli są to wyroby stanowiące część wyrobu należącego do innego działu Nomenklatury Scalonej;

 2) wyroby objęte pozycjami CN 2204, 2205 i 2206 00, o rzeczywistej objętościowej mocy alkoholu przekraczającej 22% objętości;

 3) napoje zawierające rozcieńczony lub nierozcieńczony alkohol etylowy.

2. Produkcją alkoholu etylowego, zgodnie z art. 93 ust. 2 ustawy, jest wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew.

3. Podstawą opodatkowania alkoholu etylowego jest liczba hektolitrów alkoholu etylowego 100% vol. W temperaturze 20°C zawartego w gotowym wyrobie.

Z kolei w myśl art. 94 ust. 1 ustawy:

Piwem w rozumieniu ustawy są wszelkie wyroby objęte pozycją CN 2203 00 oraz wszelkie wyroby zawierające mieszaninę piwa z napojami bezalkoholowymi, objęte pozycją CN 2206 00, jeżeli rzeczywista objętościowa moc alkoholu w tych wyrobach przekracza 0,5% objętości.

Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

 1) produkcja wyrobów akcyzowych (…).

Stosownie do art. 8 ust. 6 ustawy:

Jeżeli w stosunku do wyrobu akcyzowego powstał obowiązek podatkowy w związku z wykonaniem jednej z czynności, o których mowa w ust. 1, to nie powstaje obowiązek podatkowy na podstawie innej czynności podlegającej opodatkowaniu akcyzą, jeżeli kwota akcyzy została, po zakończeniu procedury zawieszenia poboru akcyzy, określona lub zadeklarowana w należnej wysokości, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy:

Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wykonania czynności lub zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu akcyzą, chyba że przepisy ustawy stanowią inaczej.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 ustawy:

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (...).

W myśl art. 47 ust. 1 pkt 1 ustawy:

1. Produkcja wyrobów akcyzowych określonych w załączniku nr 2 do ustawy, w tym opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, oraz wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, może odbywać się wyłącznie w składzie podatkowym, z wyłączeniem produkcji:

1) wyrobów akcyzowych, z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których akcyza została zapłacona w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych, albo z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych zwolnionych od akcyzy ze względu na przeznaczenie, pod warunkiem że wyprodukowany wyrób jest również wyrobem akcyzowym zwolnionym od akcyzy ze względu na przeznaczenie.

Na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy:

Podatnik jest obowiązany, bez wezwania organu podatkowego:

1) składać właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklaracje podatkowe według ustalonego wzoru,

2) obliczać i wpłacać akcyzę na rachunek właściwego urzędu skarbowego

- za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

Stosownie do art. 21 ust. 3 ustawy:

 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie mają zastosowania:

1) w zakresie, w jakim podatnik jest obowiązany do złożenia deklaracji uproszczonej, obliczenia i zapłaty akcyzy, o których mowa w art. 78 ust. 1 pkt 3;

1a) w zakresie, w jakim podatnik jest obowiązany do złożenia deklaracji, o której mowa w art. 24e ust. 1 albo art. 78 ust. 1 pkt 3b;

2) w zakresie, w jakim podatnik jest obowiązany do złożenia deklaracji podatkowej, obliczenia i zapłaty akcyzy od energii elektrycznej, o których mowa w art. 24 ust. 1;

3) do podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy;

 4) do importu wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 27-29.

Art. 21 ust. 8 ustawy stanowi, że:

Kwota akcyzy należna od danych wyrobów akcyzowych wyprodukowanych w składzie podatkowym lub poza składem podatkowym zgodnie z art. 47 ust. 1 pkt 1 może być obniżona o akcyzę zapłaconą od zużytych do ich wyprodukowania składników będących wyrobami akcyzowymi.

Jak stanowi art. 26 ust. 1 i 2 ustawy:

1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzory deklaracji podatkowych i deklaracji w sprawie przedpłaty akcyzy, wraz z objaśnieniami co do sposobu prawidłowego składania tych deklaracji, informacjami o terminach i miejscu ich składania oraz pouczeniem podatnika, że deklaracje podatkowe stanowią podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, zapewniając możliwość prawidłowego obliczenia wysokości akcyzy.

2. Minister właściwy do spraw finansów publicznych może określić, w drodze rozporządzenia:

1)szczegółowy tryb lub warunki dokonywania rozliczeń akcyzy, w szczególności w przypadkach obniżenia kwoty akcyzy o kwotę akcyzy zapłaconą w cenie zakupu wyrobów akcyzowych zużytych do wytworzenia innych wyrobów akcyzowych,

2)wyroby akcyzowe, w przypadku których podatnicy mogą stosować dłuższe niż wymienione w art. 21 ust. 1, 2 i 9, w art. 21a ust. 1, w art. 23 ust. 2, w art. 24 ust. 1 i w art. 24b ust. 1 okresy rozliczeniowe, terminy składania deklaracji lub wpłaty akcyzy, lub warunki, które muszą spełniać podmioty stosujące te okresy lub terminy

- uwzględniając zasadę jednokrotnego opodatkowania akcyzą, częstotliwość powstawania obowiązku podatkowego w akcyzie oraz konieczność zapewnienia prawidłowego wykonania obowiązku podatkowego i zapłaty akcyzy.

Na podstawie powyższej delegacji ustawowej, wydane zostało rozporządzenie Ministra Finansów z 17 grudnia 2021 r. w sprawie wzorów deklaracji podatkowych w sprawie podatku akcyzowego oraz deklaracji w sprawie przedpłaty podatku akcyzowego (Dz. U. z 2021 r., poz. 2436).

Z opisu sprawy wynika, że w ramach działalności gospodarczej wykonuje Pan produkcję nalewek alkoholowych o mocy 18 oraz powyżej 18% alkoholu etylowego. Produkcja polega na mieszaniu alkoholu etylowego (oznaczonego kodami CN 2208 60, 2208 91, 2208 30, 2208 40 nabytego z zapłaconą akcyzą i naniesionymi znakami akcyzy) z dodatkami smakowymi, wodą, syropami oraz aromatami, w celu uzyskania odpowiedniego smaku oraz stężenia. Produkt po zmieszaniu jest rozlewany.

Ponadto, jedna z procedur zakłada używanie piwa, które poddawane jest w warunkach podciśnienia destylacji w temperaturze pokojowej, a następnie tak uzyskany roztwór alkoholu służy do produkcji napoju alkoholowego.

Wytwarzane i wprowadzane do obrotu nalewki zaklasyfikowane są do kodu CN 2208 90 78 00.

Produkcja odbywa się poza składem na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 1 ustawy, tj. produkcja z wykorzystaniem wyłącznie wyrobów akcyzowych, od których została zapłacona akcyza w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych wyrobów akcyzowych.

Jak wskazał Pan w uzupełnieniu, zgodnie z posiadaną koncesją, czynność traktowana jest jako rozlew alkoholu, a każdy taki przypadek jest powiązany z nanoszeniem znaków akcyzy i zgłaszany do organu.

Pana wątpliwości dotyczą obowiązku składania deklaracji w sprawie podatku akcyzowego w związku z opisaną działalnością.

W odniesieniu do powyższego, w pierwszej kolejności wskazać należy, że na gruncie ustawy o podatku akcyzowym produkcję alkoholu etylowego (czynność podlegającą opodatkowaniu) stanowią: wytwarzanie, przetwarzanie, oczyszczanie, skażanie lub odwadnianie alkoholu etylowego, a także jego rozlew (art. 93 ust. 2 ustawy).

Prawodawca jednoznacznie wymienił zatem w akcie prawnym te działania, mające za przedmiot alkohol etylowy, których dokonywanie uznawane jest za produkcję tego alkoholu (czynność podlegającą opodatkowaniu) w rozumieniu ustawy o podatku akcyzowym.

Mając na uwadze powyższą definicję, należy zauważyć, że czynności wykonywane przez Pana, opisane w stanie faktycznym, na gruncie ustawy kwalifikowane są jako produkcja wyrobów akcyzowych. Rozlew alkoholu etylowego (wódki, whiskey, rumu) oznaczonego kodem CN 2208, bez względu na jego okoliczności, stanowi produkcję tego alkoholu w świetle ustawy.

Jednocześnie, należy zauważyć, że dokonywane przez Pana używanie piwa, które poddawane jest w warunkach podciśnienia destylacji w temperaturze pokojowej, a następnie tak uzyskany roztwór alkoholu służy do produkcji napoju alkoholowego – również mieści się w zakresie art. 92 ust. 2 ustawy, tj. stanowi produkcję napoju alkoholowego w rozumieniu ustawy.

Na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy, produkcja nalewek alkoholowych z wykorzystaniem alkoholu etylowego, od którego akcyza została zapłacona na wcześniejszym etapie obrotu, dokonywana przez Pana podlegać zatem będzie opodatkowaniu podatkiem akcyzowym. Tym samym, w związku z produkcją wyrobu alkoholowego (nalewek) opisaną we wniosku, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy, będzie u Pana powstawał obowiązek podatkowy.

Należy przy tym zaznaczyć, że zgodnie z opisem sprawy, względem wyrobów nabywanych przez Pana (wódki, whiskey, rumu) oraz piwa – akcyza została już zapłacona. Niemniej jednak, dokonuje Pan nowej czynności opodatkowanej (produkcji) z wykorzystaniem tych wyrobów akcyzowych (alkoholu etylowego) z zapłaconą akcyzą, produkując w ten sposób nowy wyrób akcyzowy – nalewki alkoholowe o mocy 18 i powyżej 18% etanolu. Z tego tytułu powstanie u Pana obowiązek podatkowy oraz zobowiązanie podatkowe.

Nadmienić należy, że co do zasady, produkcja alkoholi (w tym wytwarzanie nalewek) powinna odbywać się w składzie podatkowym w procedurze zawieszenia poboru akcyzy. Ustawa o podatku akcyzowym przewiduje jednak możliwość produkcji wyrobów akcyzowych poza składem podatkowym, m.in. w przypadku, gdy do wyprodukowania wyrobu akcyzowego zostały wykorzystane wyroby akcyzowe, od których została uiszczona akcyza w wysokości równej lub wyższej od kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty od wyprodukowanych z nich wyrobów akcyzowych.

Przy czym, na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy, podatnik dokonujący tej produkcji zobowiązany jest do złożenia stosownej deklaracji podatkowej oraz prowadzenia dokumentacji, na podstawie której będzie dokumentowane uprawnienie do odliczenia akcyzy. Zgodnie bowiem z art. 21 ust. 8 ustawy, kwota akcyzy należna od danych wyrobów akcyzowych wyprodukowanych w składzie podatkowym lub poza składem podatkowym zgodnie z art. 47 ust. 1 pkt 1 może być obniżona o akcyzę zapłaconą od zużytych do ich wyprodukowania składników będących wyrobami akcyzowymi.

Mając zatem na uwadze powyższe, odpowiadając na Pana pytanie należy stwierdzić, że w związku z dokonywaną produkcją wyrobów akcyzowych, tj. nalewek alkoholowych, od których wysokość należnej akcyzy nie przekracza wysokości akcyzy zapłaconej od zużytych do ich wyprodukowania wyrobów akcyzowych – jako podatnik podatku akcyzowego ma Pan obowiązek składania deklaracji podatkowych w sprawie podatku akcyzowego za miesięczne okresy rozliczeniowe, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy zgodnie ze wzorem określonym w rozporządzeniu ws. wzorów deklaracji, składających się z formularza głównego AKC-4, wraz z załącznikiem AKC-4/A (Podatek akcyzowy od alkoholu etylowego).

Stanowisko przedstawione przez Pana we wniosku należało zatem uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Organ zastrzega, że niniejsza interpretacja rozstrzyga wyłącznie odnośnie przedstawionego we wniosku pytania, w odniesieniu do obowiązku składania deklaracji podatkowych w sprawie podatku akcyzowego, w związku z opisaną produkcją nalewek alkoholowych. Inne kwestie, nieobjęte pytaniem, nie mogą być – zgodnie z art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa – rozpatrzone. W szczególności, przedmiotem interpretacji nie były procedury związane z informowaniem i zatwierdzaniem dokumentacji przez właściwego naczelnika urzędu skarbowego, otrzymywaniem koncesji na obrót alkoholem etylowym, ani kwestie oznaczania opakowań jednostkowych wyrobów znakami akcyzy.

Jednocześnie Organ podkreśla, że interpretacja dotyczy wyłącznie sytuacji prawnopodatkowej Wnioskodawcy w zakresie podatku akcyzowego, w odniesieniu do przedstawionego stanu faktycznego.

Zaznaczenia również wymaga, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Wnioskodawca ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego. Podkreślenia wymaga, że interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z tym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego w opisie sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.

Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1) z zastosowaniem art. 119a;

2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. z 2022 r. poz. 329 ze zm..; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540 ze zm.).