Interpretacja indywidualna - Interpretacja - 0111-KDIB3-3.4013.247.2025.1.AM

shutterstock
Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.247.2025.1.AM

Temat interpretacji

Interpretacja indywidualna

– stanowisko w części prawidłowe i w części nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku akcyzowym jest:

prawidłowe - w zakresie pytań oznaczonych nr 1-3;

nieprawidłowe - w zakresie pytania oznaczonego nr 4.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

Państwa wniosek z 10 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej wpłynął 10 września 2025 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca dokonał zgłoszenia rejestracyjnego, zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 6.12.2008 r. o podatku akcyzowym (dalej: u.p.a.) i zamierza sprowadzać do Polski urządzenia do waporyzacji, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 34e u.p.a. na potrzeby prowadzonej w Polsce przez Wnioskodawcę działalności gospodarczej.

Urządzenia do waporyzacji będą kupowane przez Wnioskodawcę bezpośrednio od ich producentów w (...). Odprawa celna po zakupie urządzeń do waporyzacji będzie dokonywana w jednym z krajów Unii Europejskiej, jednak nie w Polsce, co wynika z uwarunkowań logistycznych. Odprawy celnej dokona w imieniu Wnioskodawcy, jako przedstawiciel fiskalny, wyspecjalizowana w takich usługach firma zewnętrzna.

Po dokonaniu odprawy celnej, czyli po dopuszczeniu do obrotu i uiszczeniu cła, urządzenia do waporyzacji będą przemieszczane do magazynu Wnioskodawcy zlokalizowanego w Polsce. To Wnioskodawca będzie zajmować się organizacją transportu urządzeń do waporyzacji z miejsca importu do magazynu Wnioskodawcy w Polsce przy wykorzystaniu zewnętrznej firmy transportowej. Urządzenia do waporyzacji nie będą przemieszczane w procedurze zawieszenia poboru akcyzy i nie będą wprowadzane do składu podatkowego w Polsce. Urządzenia do waporyzacji przed sprowadzeniem ich na terytorium Polski zostaną oznaczone prawidłowymi podatkowymi znakami akcyzy.

Kontrahenci krajowi, którzy następnie zakupią od Wnioskodawcy urządzenia do waporyzacji, o których mowa w zdarzeniu przyszłym mogą zwracać się w przyszłości z reklamacjami jakościowymi. Jeżeli reklamacje okażą się zasadne, to Wnioskodawca po ich uznaniu zamierza reklamowane urządzenia do waporyzacji niszczyć na warunkach określonych w art. 83a u.p.a. Niszczenie miałoby miejsce poza składem podatkowym, za zgodą, o której mowa w art. 83a ust. 2 pkt 2 u.p.a.

Pytania

1)Czy sprowadzanie urządzeń do waporyzacji, w warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym będzie stanowiło nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, do którego rozliczenia (zapłaty akcyzy) będzie zobowiązany Wnioskodawca zgodnie z procedurą wskazaną w art. 78 ust. 3 u.p.a.?

2)Czy obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego urządzeń do waporyzacji powstanie w momencie ich dostarczenia do magazynu Wnioskodawcy na terytorium Polski?

3)Czy w formularzu zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, na potrzeby wykonywanej na terytorium kraju działalności gospodarczej (ZPNW), należy zarówno w sekcji „3. ZGŁASZAJĄCY” oraz „4. NADAWCA” podać dane Wnioskodawcy?

4)Czy w przypadku całkowitego zniszczenia reklamowanych, przez przyszłych kontrahentów krajowych Wnioskodawcy urządzeń do waporyzacji, po uzyskaniu protokołu zniszczenia wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 83a ust. 3 u.p.a. Wnioskodawca będzie mógł dokonać obniżenia akcyzy należnej od wewnątrzwspólnotowych nabyć urządzeń do waporyzacji dokonanych po uzyskaniu protokołu zniszczenia, o wysokość akcyzy zapłaconej przez Wnioskodawcę od zniszczonych reklamowanych wyrobów poprzez ujęcie kwoty obniżenia w polu nr 18 „Zwolnienia i obniżenia” deklaracji uproszczonej AKC-UA?

Państwa stanowisko w sprawie

1.Zdaniem Wnioskodawcy, sprowadzanie urządzeń do waporyzacji, w warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym będzie stanowiło nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, do którego rozliczenia (zapłaty akcyzy) będzie zobowiązany Wnioskodawca zgodnie z procedurą wskazaną w art. 78 ust. 3 u.p.a.

Jak wskazuje się jednolicie w literaturze: „W konsekwencji czynnością opodatkowaną akcyzą będzie każde przemieszczenie wyrobu z jednego państwa członkowskiego do drugiego, np. przemieszczenie wyrobów z magazynu w jednym państwie do magazynu znajdującego się w innym państwie. W efekcie, pomimo że nie wystąpi transakcja w rozumieniu prawa cywilnego (np. sprzedaż), przemieszczenie przez podatnika wyrobów akcyzowych pomiędzy poszczególnymi państwami członkowskimi będzie podlegać opodatkowaniu akcyzą. Należy również zaznaczyć, że w przypadku przemieszczenia wyrobów akcyzowych pomiędzy państwami członkowskimi ustawodawca nie wskazuje na żadne wyjątki lub wyłączenia czynności przemieszczenia wyrobów akcyzowych pomiędzy państwami członkowskimi z zakresu transakcji wewnątrzwspólnotowego nabycia lub dostawy (jak ma to miejsce w przypadku przepisów o podatku VAT). Konsekwentnie każde przemieszczenie wyrobów akcyzowych z jednego państwa członkowskiego do innego państwa członkowskiego przez podatnika w ramach prowadzonej działalności będzie stanowić czynność opodatkowaną podatkiem akcyzowym - odpowiednio jako dostawa lub nabycie wewnątrzwspólnotowe” - Parulski Szymon, Akcyza. Komentarz, wyd. III.

Dodatkowo wskazuje się, że: „Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest wewnątrzwspólnotowe nabycie wyrobów akcyzowych bez względu na to, czy akcyza od tych wyrobów została zapłacona w innym kraju członkowskim, czy też nie” - Matarewicz Jacek, Ustawa o podatku akcyzowym. Komentarz aktualizowany.

Skoro więc mamy do czynienia z wyrobami akcyzowymi niewymienionymi w załączniku nr 2 do ustawy, to do rozliczenia sprowadzania urządzeń do waporyzacji na warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym będzie miała zastosowanie procedura opisana w art. 78 ust. 3 u.p.a.

2.Zdaniem Wnioskodawcy, obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego urządzeń do waporyzacji powstanie w momencie ich dostarczenia do magazynu Wnioskodawcy na terytorium Polski.

Zgodnie z art. 10 ust. 5 u.p.a. obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, z wyłączeniem wyrobów węglowych i wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 4a, powstaje z dniem otrzymania tych wyrobów przez podatnika.

Konstrukcja przepisu wskazuje, że chodzi o otrzymanie tych wyrobów na terytorium Polski. Skoro więc wyroby będą transportowane na zlecenie Wnioskodawcy, to jedyną racjonalną interpretacją jest przyjęcie, że przez otrzymanie wyrobów przez podatnika należy rozumieć moment dostarczenia do magazynu Wnioskodawcy, zgodnie ze zleceniem przewozu.

3.Zdaniem Wnioskodawcy, w formularzu zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, na potrzeby wykonywanej na terytorium kraju działalności gospodarczej (ZPNW), należy zarówno w sekcji „3. ZGŁASZAJĄCY” oraz „4. NADAWCA” podać dane Wnioskodawcy.

Przepisy akcyzowe, w tym akty wykonawcze wydane na podstawie art. 78 ust. 8 u.p.a. nie definiują, co należy rozumieć przez Zgłaszającego oraz Nadawcę w kontekście zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym. W zdarzeniu przyszłym, to Wnioskodawca zarówno będzie zgłaszał planowane nabycie do właściwego organu podatkowego, jak i dokonywał nadania urządzeń do waporyzacji z miejsca importu poprzez zlecenie przewozu firmie zewnętrznej. W konsekwencji, zdaniem Wnioskodawcy, w obydwu ww. sekcjach formularza należy podać dane Wnioskodawcy, gdyż nie wystąpi w zdarzeniu przyszłym inny podmiot, który można byłoby określić mianem Zgłaszającego lub Nadawcy.

4.Zdaniem Wnioskodawcy, w przypadku całkowitego zniszczenia reklamowanych, przez przyszłych kontrahentów krajowych Wnioskodawcy urządzeń do waporyzacji, po uzyskaniu protokołu zniszczenia wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 83a ust. 3 u.p.a. Wnioskodawca będzie mógł dokonać obniżenia akcyzy należnej od wewnątrzwspólnotowych nabyć urządzeń do waporyzacji dokonanych po uzyskaniu protokołu zniszczenia, o wysokość akcyzy zapłaconej przez Wnioskodawcę od zniszczonych reklamowanych wyrobów poprzez ujęcie kwoty obniżenia w polu nr 18 „Zwolnienia i obniżenia” deklaracji uproszczonej AKC-UA.

Przepisy akcyzowe, w tym akty wykonawcze wydane na podstawie art. 78 ust. 10 u.p.a. nie wskazują, do czego jest dokładnie przeznaczone pole nr 18 deklaracji uproszczonej AKC-UA. Przy założeniu spełnienia przez Wnioskodawcę warunków przewidzianych w art. 83a u.p.a. i możliwości obniżenia należnej akcyzy powinno być to zapewnione poprzez ujęcie tej kwoty w czytelny sposób w polu nr 18 deklaracji AKC-UA składanej od dokonywanych w przyszłości nabyć wewnątrzwspólnotowych, co zapewni również kontrolę ze strony właściwych organów podatkowych oraz odpowiednio pomniejszy kwotę akcyzy do zapłaty wynikającą z samej deklaracji.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku, ściśle względem zadanych we wniosku pytań, jest:

prawidłowe - w zakresie pytań oznaczonych nr 1-3;

nieprawidłowe - w zakresie pytania oznaczonego nr 4.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 126, ze zm., zwana dalej „ustawą” lub „ustawą o podatku akcyzowym”):

Ustawa określa opodatkowanie podatkiem akcyzowym, zwanym dalej „akcyzą”, wyrobów akcyzowych oraz samochodów osobowych, organizację obrotu wyrobami akcyzowymi, a także oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Wyroby akcyzowe to wyroby energetyczne, energia elektryczna, napoje alkoholowe, wyroby tytoniowe, susz tytoniowy, płyn do papierosów elektronicznych, wyroby nowatorskie, urządzenia do waporyzacji, zestawy części do urządzeń do waporyzacji, saszetki nikotynowe i inne wyroby nikotynowe, wymienione w załączniku nr 1 do ustawy.

W poz. 48 załącznika nr 1 do ustawy wskazano urządzenia do waporyzacji, bez względu na kod CN.

Jak wynika z art. 2 ust. 1 pkt 7 ustawy:

Import to przywóz:

a)samochodów osobowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju,

b)wyrobów akcyzowych z terytorium państwa trzeciego na terytorium kraju:

jeżeli wyroby te z chwilą ich wprowadzenia na terytorium kraju nie zostaną objęte procedurą specjalną: tranzytu zewnętrznego, składowania celnego, wolnego obszaru celnego, odprawy czasowej lub uszlachetniania czynnego, a także nie zostaną objęte czasowym składowaniem,

jeżeli zostało zakończone czasowe składowanie tych wyrobów lub została zamknięta procedura specjalna: tranzytu zewnętrznego, składowania celnego, wolnego obszaru celnego, odprawy czasowej lub uszlachetniania czynnego, którą wyroby te były objęte, i powstał dług celny.

W świetle art. 2 ust. 1 pkt 9 ustawy:

Nabycie wewnątrzwspólnotowe to przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 12 ustawy:

Procedura zawieszenia poboru akcyzy to procedura stosowana podczas produkcji, w tym przetwarzania, lub magazynowania, w tym przechowywania, lub przeładowywania i przemieszczania wyrobów akcyzowych, w trakcie której, gdy są spełnione warunki określone w przepisach niniejszej ustawy i aktów wykonawczych wydanych na jej podstawie, z obowiązku podatkowego nie powstaje zobowiązanie podatkowe.

Stosownie do art. 2 ust. 1 pkt 34e ustawy:

Urządzenia do waporyzacji to wielorazowe papierosy elektroniczne, podgrzewacze i urządzenia wielofunkcyjne, z wyłączeniem urządzeń przeznaczonych wyłącznie do celów medycznych.

Jak stanowi art. 8 ust. 1 ustawy:

Przedmiotem opodatkowania akcyzą jest:

1)produkcja wyrobów akcyzowych;

2)wprowadzenie wyrobów akcyzowych do składu podatkowego;

3)import wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem:

a)importu wyrobów akcyzowych wysłanych następnie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów,

b)importu wyrobów akcyzowych wprowadzonych do składu podatkowego, w celu dopuszczenia ich do obrotu w rozumieniu przepisów prawa celnego i objęcia procedurą zawieszenia poboru akcyzy, w miejscu importu znajdującym się w tym składzie podatkowym,

c)przypadków, gdy dług celny wygasł na podstawie art. 124 ust. 1 lit. e-g lub k unijnego kodeksu celnego;

4)nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego;

4a) nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, dokonywane do składu podatkowego w celu objęcia ich procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli wprowadzenie tych wyrobów do składu podatkowego nie nastąpiło;

5)wyprowadzenie ze składu podatkowego, poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, wyrobów akcyzowych niebędących własnością podmiotu prowadzącego ten skład podatkowy, z wyłączeniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie oraz wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy, opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, przez podmiot, o którym mowa w art. 13 ust. 3;

6)wysłanie z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy importowanych wyrobów akcyzowych z miejsca importu przez zarejestrowanego wysyłającego niebędącego importerem tych wyrobów.

Zgodnie z art. 10 ust. 5 ustawy:

Obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, z wyłączeniem wyrobów węglowych i wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 4a, powstaje z dniem otrzymania tych wyrobów przez podatnika.

Stosownie do art. 13 ust. 1 ustawy:

Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (…).

Jak wynika z art. 16 ust. 1 pkt 1 ustawy:

Zgłoszenia rejestracyjnego jest obowiązany dokonać podmiot prowadzący działalność gospodarczą zamierzający:

a)wykonywać czynności podlegające opodatkowaniu akcyzą - przed dniem wykonania pierwszej takiej czynności,

b)wykonywać czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie - przed dniem wykonania pierwszej czynności z wykorzystaniem tych wyrobów,

c)wykonywać czynności z wykorzystaniem wyrobów akcyzowych wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy opodatkowanych zerową stawką akcyzy ze względu na ich przeznaczenie - przed dniem wykonania pierwszej czynności z wykorzystaniem tych wyrobów,

d)dokonywać nabycia wewnątrzwspólnotowego alkoholu etylowego całkowicie skażonego środkiem skażającym dopuszczonym we wszystkich państwach członkowskich Unii Europejskiej lub dodatkowymi środkami skażającymi dopuszczonymi przez państwo członkowskie Unii Europejskiej, w którym skażenie następuje, na podstawie rozporządzenia Komisji (WE) nr 3199/93 z dnia 22 listopada 1993 r. w sprawie wzajemnego uznawania procedur całkowitego skażenia alkoholu etylowego do celów zwolnienia z podatku akcyzowego - przed dniem dokonania pierwszego nabycia wewnątrzwspólnotowego tego alkoholu.

Zgodnie z art. 78 ust. 1 pkt 3, 3a i 3b ustawy:

W przypadku gdy uprawniony odbiorca nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe wymienione w załączniku nr 2 do ustawy, znajdujące się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, na potrzeby wykonywanej na terytorium kraju działalności gospodarczej, jest obowiązany:

3)bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklarację uproszczoną, według ustalonego wzoru, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju, na rachunek właściwego urzędu skarbowego, w terminie 10 dni od dnia powstania obowiązku podatkowego, w przypadku gdy nabywane wyroby są opodatkowane na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa;

3a) złożyć zabezpieczenie akcyzowe, przed wyprowadzeniem wyrobów akcyzowych z miejsca wysyłki na terytorium państwa członkowskiego przez uprawnionego wysyłającego na terytorium państwa członkowskiego, w przypadku gdy nabywane wyroby są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa;

3b) bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklarację, o której mowa w art. 24e ust. 1, w terminie określonym w tym przepisie, w przypadku gdy nabywane wyroby akcyzowe są objęte na terytorium kraju zerową stawką akcyzy.

Na mocy art. 78 ust. 3 ustawy:

W przypadku gdy podatnik nabywa wewnątrzwspólnotowo wyroby akcyzowe niewymienione w załączniku nr 2 do ustawy, inne niż określone w art. 40 ust. 7, które są objęte na terytorium kraju stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, na potrzeby wykonywanej na terytorium kraju działalności gospodarczej, jest obowiązany:

1)przed wprowadzeniem wyrobów akcyzowych na terytorium kraju dokonać zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym do właściwego naczelnika urzędu skarbowego;

2)złożyć zabezpieczenie akcyzowe;

3)bez wezwania organu podatkowego, złożyć właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego deklarację uproszczoną, o której mowa w ust. 1 pkt 3, oraz obliczyć akcyzę i dokonać jej zapłaty na terytorium kraju w sposób i terminie określonych w tym przepisie.

W świetle art. 78 ust. 8 ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, uwzględniając konieczność zapewnienia informacji dotyczących ilości nabywanych wyrobów akcyzowych oraz kwoty akcyzy przypadającej do zapłaty.

Wzór zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, o którym mowa w art. 78 ust. 3 pkt 1 ustawy został określony w rozporządzeniu Ministra Finansów z 5 sierpnia 2022 r. w sprawie wzoru zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy (Dz.U. z 2022 r. poz. 1764).

Stosownie do art. 78 ust. 10 ustawy:

Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, wzór deklaracji uproszczonej, o której mowa w ust. 1 pkt 3, wraz z objaśnieniami co do sposobu prawidłowego złożenia tej deklaracji, informacją o terminie i miejscu jej złożenia oraz pouczeniem podatnika, że deklaracja ta stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego, uwzględniając konieczność zapewnienia prawidłowego obliczenia wysokości akcyzy.

Wzór powyższej deklaracji określa Rozporządzenie Ministra Finansów z 17 czerwca 2025 r. w sprawie wzoru deklaracji uproszczonej w sprawie podatku akcyzowego od nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych objętych stawką podatku akcyzowego inną niż stawka zerowa (Dz.U. z 2025 r. poz. 822).

Zgodnie z art. 83 ustawy:

1.W przypadku reklamacji wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą uznanej przez podmiot prowadzący skład podatkowy, podmiot ten może dokonać obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest zobowiązany, o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów.

2.Podmiot prowadzący skład podatkowy może dokonać obniżenia, o którym mowa w ust. 1, w przypadku wykorzystania reklamowanych wyrobów akcyzowych do produkcji wyrobów akcyzowych.

Jak stanowi natomiast art. 83a ustawy:

1.W przypadku reklamacji wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą uznanej przez podatnika może on dokonać obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia jest obowiązany, o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów.

2.Podatnik może dokonać obniżenia, o którym mowa w ust. 1, w przypadku całkowitego zniszczenia reklamowanych wyrobów akcyzowych:

1)w składzie podatkowym albo,

2)za zgodą właściwego naczelnika urzędu skarbowego - w innym miejscu spełniającym warunki niszczenia wyrobów na podstawie przepisów odrębnych, w obecności przedstawiciela naczelnika urzędu celno-skarbowego.

2a. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, właściwy naczelnik urzędu skarbowego po otrzymaniu zawiadomienia podatnika o zamiarze zniszczenia wyrobów akcyzowych może udzielić zgody na zniszczenie wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 94 ust. 1 i art. 95 ust. 1, bez obecności przedstawiciela naczelnika urzędu celno-skarbowego.

3.Z czynności zniszczenia wyrobów akcyzowych, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, sporządza się, w dwóch egzemplarzach, protokół zniszczenia wyrobów akcyzowych, w którym podaje się przyczyny tego zniszczenia. Protokół zniszczenia wyrobów akcyzowych podpisuje podatnik oraz obecny przy czynności zniszczenia przedstawiciel organu podatkowego.

4.W przypadku udzielenia zgody na zniszczenie wyrobów akcyzowych bez obecności przedstawiciela naczelnika urzędu celno-skarbowego podatnik, w terminie 3 dni roboczych, składa właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego oświadczenie potwierdzające zniszczenie wyrobów akcyzowych.

5.Oświadczenie, o którym mowa w ust. 4, powinno zawierać w szczególności:

1)datę zniszczenia wyrobów akcyzowych;

2)ilość zniszczonych wyrobów akcyzowych;

3)czytelny podpis składającego oświadczenie.

Państwa wątpliwości w pierwszej kolejności dotyczą określenia czy sprowadzanie urządzeń do waporyzacji, w warunkach opisanych w zdarzeniu przyszłym będzie stanowiło nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, do którego rozliczenia (zapłaty akcyzy) będą Państwo zobowiązani zgodnie z procedurą wskazaną w art. 78 ust. 3 ustawy.

Z przedstawionego przez Państwa we wniosku opisu sprawy wynika, że zamierzają Państwo na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej sprowadzać do Polski urządzenia do waporyzacji, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 34e ustawy o podatku akcyzowym. Urządzenia do waporyzacji będą przez Państwa kupowane bezpośrednio od ich producentów w (...). Odprawa celna po zakupie urządzeń do waporyzacji będzie dokonywana w jednym z krajów Unii Europejskiej, jednak nie w Polsce, co wynika z uwarunkowań logistycznych. Odprawy celnej dokona w Państwa imieniu, jako przedstawiciel fiskalny, wyspecjalizowana w takich usługach firma zewnętrzna.

Okoliczności sprawy wskazują, że po dokonaniu odprawy celnej, czyli po dopuszczeniu do obrotu i uiszczeniu cła, urządzenia do waporyzacji będą przemieszczane do Państwa magazynu zlokalizowanego w Polsce. To Państwo będą zajmować się organizacją transportu urządzeń do waporyzacji z miejsca importu do Państwa magazynu w Polsce przy wykorzystaniu zewnętrznej firmy transportowej. Urządzenia do waporyzacji nie będą przemieszczane w procedurze zawieszenia poboru akcyzy i nie będą wprowadzane do składu podatkowego w Polsce. Urządzenia do waporyzacji przed sprowadzeniem ich na terytorium Polski zostaną oznaczone prawidłowymi podatkowymi znakami akcyzy.

W odniesieniu do powyższego zauważyć należy, że definicja nabycia wewnątrzwspólnotowego została uregulowana w art. 2 ust. pkt 9 ustawy i zgodnie z jej treścią, oznacza ona przemieszczenie wyrobów akcyzowych lub samochodów osobowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju.

Podkreślić należy, że przepis ten w żadnej mierze nie odnosi się do własności wyrobu akcyzowego, prawa rozporządzania wyrobem jak właściciel, czy też podmiotu który faktycznego przemieszczania dokonuje. Równocześnie norma ta jest nieodłącznym elementem pozostałych unormowań ustawy regulujących m.in. przedmiot opodatkowania, moment w którym powstaje obowiązek podatkowy, jak i warunków umożliwiających zastosowanie zwolnienia z opodatkowania. Tym samym nie może ona być postrzegana w oderwaniu od pozostałych przepisów ustawy, gdyż tylko wówczas tworzą one jedną spójną i logiczną całość.

Organ zwraca uwagę, że w przypadku urządzeń do waporyzacji, katalog czynności będących przedmiotem opodatkowania został uregulowany w art. 8 ust. 1 ustawy (będącym ogólnym katalogiem czynności opodatkowanych podatkiem akcyzowym). Jedną z takich czynności będących przedmiotem opodatkowania jest nabycie wewnątrzwspólnotowe wyrobów akcyzowych, z wyłączeniem nabycia wewnątrzwspólnotowego dokonywanego do składu podatkowego (art. 8 ust. 1 pkt 4 ustawy).

Z kolei jak stanowi art. 10 ust. 5 ustawy - obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych innych niż określone w załączniku nr 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa (a więc i urządzeń do waporyzacji), z wyłączeniem wyrobów węglowych i wyrobów akcyzowych, o których mowa w art. 8 ust. 1 pkt 4a, powstaje z dniem otrzymania tych wyrobów przez podatnika.

Podatnikiem jest równocześnie co do zasady osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą (art. 13 ust. 1 ustawy).

W odniesieniu do powyższego należy wskazać, że ustawa o podatku akcyzowym w art. 13 wymienia katalog podmiotów będących podatnikami, zaliczając do nich tak osoby fizyczne, jak i osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które dokonują czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec których zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą. Katalog ten odwołuje się zasadniczo do dwóch kryteriów - podmiotowego, które określa krąg podmiotów mogących być podatnikami na gruncie ustawy akcyzowej, a także przedmiotowego, tj. dokonywanie czynności skutkujących powstaniem obowiązku podatkowego. Dodatkowo, w celu doprecyzowania zakresu podmiotowego ustawodawca w art. 13 ust. 1 ustawy wymienił szczególne sytuacje, w których dany podmiot uzyskuje status podatnika akcyzy (m.in. gdy w wyniku kontroli lub postępowania ustalono, że podmiot nabywa lub posiada wyroby akcyzowe poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, od których akcyza nie została zapłacona; gdy u podmiotu powstają ubytki; gdy podmiot jest przedstawicielem podatkowym lub przedsiębiorstwem w spadku itd.). Wyjątkiem od stosowania ogólnej reguły definicji podatnika na gruncie podatku akcyzowego wyrażonej w art. 13 ustawy są jedynie czynności związane z opodatkowaniem samochodów osobowych, gdyż te właśnie regulacje (dotyczące opodatkowania pojazdów na gruncie ustawy akcyzowej) mają w akcie prawnym charakter autonomiczny.

Jednocześnie, zauważyć należy, że ustawa o podatku akcyzowym w ww. przepisie wskazuje jako podatników podmioty podlegające obowiązkowi podatkowemu. Obowiązek podatkowy powstaje albo z tytułu dokonywania czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą, albo w konsekwencji zaistnienia wobec podmiotu stanu podlegającego temu opodatkowaniu. Oznacza to, że „podleganie na mocy ustawy obowiązkowi podatkowemu” w przypadku ustawy o podatku akcyzowym stanowi wprost skutek dokonania przez podmiot czynności opodatkowanej akcyzą wskazanej w tej ustawie (np. produkcji czy nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych) bądź też skutek zaistnienia wobec tego podmiotu takiego stanu faktycznego, który spowoduje powstanie tego obowiązku w akcyzie (np. powstania ubytków wyrobów akcyzowych, całkowitego zniszczenia tych wyrobów).

Należy podkreślić, że przedmiot opodatkowania jest w każdym przypadku związany z powstaniem obowiązku podatkowego po stronie konkretnego podmiotu. Zaistnienie określonego stanu bądź zdarzenia, klasyfikowanego przez ustawę podatkową jako przedmiot opodatkowania, zawsze powodować będzie nieskonkretyzowaną powinność przymusowego świadczenia pieniężnego, a więc obowiązek podatkowy. Nie ma zatem możliwości prawidłowego wskazania podatnika podatku akcyzowego bez wcześniejszego określenia, z jakiego tytułu i na jakiej podstawie powstaje obowiązek podatkowy w akcyzie.

Wskazać należy, że zasadą ogólną wyrażoną w art. 10 ust. 1 ustawy jest powstanie obowiązku podatkowego z dniem wykonania czynności lub z dniem zaistnienia stanu faktycznego podlegających opodatkowaniu. Równocześnie, w przypadku niektórych czynności i zdarzeń, jak również w zakresie transakcji międzynarodowych (w tym w zakresie możliwych transakcji nabycia wewnątrzwspólnotowego) ustawodawca zdecydował się na odmienny sposób uregulowania obowiązku podatkowego.

To specyficzne uregulowanie momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego wynika z faktu, że organy podatkowe nie zawsze mają możliwość ustalenia precyzyjnie momentu dokonania tej czynności. Swobodny przepływ towarów i usług oraz brak kontroli towarów przemieszczanych pomiędzy poszczególnymi państwami Unii Europejskiej powodują, że nabycie wewnątrzwspólnotowe, zdefiniowane w ustawie akcyzowej jako przemieszczenie wyrobów akcyzowych z terytorium państwa członkowskiego na terytorium kraju, nie jest dokumentowane w momencie przekroczenia granicy państwa. Dlatego też w celu umożliwienia ustalenia momentu powstania obowiązku podatkowego, ustawa o podatku akcyzowym wiąże jego powstanie z wystąpieniem innych okoliczności niż samo fizyczne wykonanie tego przemieszczenia (przywozu do kraju). Regulacje te, dla różnych przypadków nabycia wewnątrzwspólnotowego, określa art. 10 ust. 3-7 ustawy (por. wyrok WSA w Warszawie z 24 marca 2021 r., sygn. akt V SA/Wa 1839/20).

W przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego urządzeń do waporyzacji, a więc wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku 2 do ustawy, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, zastosowanie ma art. 10 ust. 5 ustawy, w świetle którego obowiązek podatkowy powstaje z dniem otrzymania tych wyrobów przez podatnika.

Mając zatem na uwadze powyższe w ocenie Organu skoro w Państwa przypadku przemieszczenie urządzeń do waporyzacji na terytorium kraju na potrzeby prowadzonej działalności nastąpi z jednego z krajów Unii Europejskiej (gdzie wyroby akcyzowe zostaną dopuszczone do obrotu), to oznacza, że w odniesieniu do tych wyrobów będzie miało miejsce nabycie wewnątrzwspólnotowe do którego rozliczenia będą zobowiązani Państwo, zgodnie z procedurą wskazaną w art. 78 ust. 3 ustawy, gdyż to Państwo będą (mając na uwadze treść art. 13 ust. 1 ustawy) podatnikiem podatku akcyzowego zobowiązanym do rozliczenia akcyzy z tego tytułu. Jednocześnie - z uwagi na treść powoływanego wyżej art. 10 ust. 5 ustawy - obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego urządzeń do waporyzacji powstanie z dniem otrzymania ich przez Państwa, a więc z dniem dostarczenia ich do Państwa magazynu.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie pytań oznaczonych we wniosku nr 1 i nr 2 należy uznać za prawidłowe.

Państwa wątpliwości w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 3 dotyczą określenia czy w formularzu zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy wyrobów akcyzowych niewymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym, objętych stawką akcyzy inną niż stawka zerowa, na potrzeby wykonywanej na terytorium kraju działalności gospodarczej (ZPNW), należy zarówno w sekcji „3. ZGŁASZAJĄCY” oraz „4. NADAWCA” podać Państwa dane.

Jak wskazano powyżej wzór zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym, o którym mowa w art. 78 ust. 3 pkt 1 ustawy (a który jest przedmiotem Państwa wątpliwości) został określony w rozporządzeniu w sprawie wzoru zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

Zgodnie z wzorem powyższego zgłoszenia, w pkt 3 należy wskazać zgłaszającego, natomiast w pkt 4 należy wskazać nadawcę wyrobów akcyzowych.

Z okoliczności sprawy wynika, że to Państwo będą podatnikiem podatku akcyzowego z tytułu nabycia urządzeń do waporyzacji - a więc to Państwo będą dokonywali zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym - jak również to Państwo będą zajmować się organizacją transportu urządzeń do waporyzacji z miejsca importu do Państwa magazynu w Polsce przy wykorzystaniu zewnętrznej firmy transportowej. Działający w Państwa imieniu przedstawiciel - zgodnie z przedstawionym opisem sprawy - będzie dokonywał bowiem wyłącznie odprawy celnej.

Tym samym w ocenie Organu w tej konkretnej sytuacji nie istnieją przeszkody, które uniemożliwiałyby wskazanie Państwa danych zarówno w pkt 3 jak i w pkt 4 zgłoszenia o planowanym nabyciu wewnątrzwspólnotowym wyrobów akcyzowych poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy.

W konsekwencji Państwa stanowisko w zakresie pytania oznaczonego nr 3 należy uznać za prawidłowe.

Państwa wątpliwości w zakresie pytania oznaczonego nr 4 dotyczą określenia czy w przypadku całkowitego zniszczenia reklamowanych, przez przyszłych kontrahentów krajowych Wnioskodawcy urządzeń do waporyzacji, po uzyskaniu protokołu zniszczenia wyrobów akcyzowych, o którym mowa w art. 83a ust. 3 ustawy, będą Państwo mogli dokonać obniżenia akcyzy należnej od wewnątrzwspólnotowych nabyć urządzeń do waporyzacji dokonanych po uzyskaniu protokołu zniszczenia, o wysokość akcyzy zapłaconej przez Wnioskodawcę od zniszczonych reklamowanych wyrobów poprzez ujęcie kwoty obniżenia w polu nr 18 „Zwolnienia i obniżenia” deklaracji uproszczonej AKC-UA.

Z okoliczności sprawy wynika, że nabywane przez Państwa urządzenia do waporyzacji nie będą przemieszczane w procedurze zawieszenia poboru akcyzy oraz nie będą wprowadzane do składu podatkowego w Polsce. Mogą wystąpić sytuacje, w których kontrahenci krajowi, którzy zakupią od Państwa urządzenia do waporyzacji, będą zwracać się z reklamacjami jakościowymi. Jeżeli reklamacje okażą się zasadne, to po ich uznaniu zamierzają Państwo niszczyć reklamowane urządzenia do waporyzacji na warunkach określonych w art. 83a ustawy. Niszczenie miałoby miejsce poza składem podatkowym, za zgodą, o której mowa w art. 83a ust. 2 pkt 2 ustawy.

Odpowiadając na Państwa wątpliwości wskazać należy, że art. 83a ust. 1 ustawy uzależnia prawo do obniżenia akcyzy odnośnie zwracanych wyrobów akcyzowych z zapłaconą akcyzą od spełnienia dwóch warunków. Pierwszym jest zwrot w trybie reklamacji, drugim uznanie jej przez podatnika.

Jednocześnie jednak wskazać należy, że przepis ten (tak samo jak art. 83 ustawy) pozwala pomniejszyć kwoty należnej akcyzy, ale wyłącznie podmiotom prowadzącym skład podatkowy.

Jak wskazuje się bowiem w literaturze przedmiotu „przepis art. 83a u.p.a., tak jak art. 83 u.p.a., daje kolejne podstawy do pomniejszenia kwoty należnej akcyzy przez prowadzącego skład podatkowy.

Przy wyprowadzaniu wyrobów akcyzowych ze składu podatkowego poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy prowadzący skład zobowiązany jest do zapłacenia podatku akcyzowego od tych wyrobów. Kupujący te wyroby ma prawo złożyć reklamację do prowadzącego skład podatkowy, np. z uwagi na wady towaru. W przypadku gdy prowadzący skład podatkowy uzna taką reklamację i przyjmie sprzedane (wydane ze składu) wyroby, będzie mógł skorzystać z prawa obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia był zobowiązany, o kwotę akcyzy zapłaconej od tych sprzedanych a następnie reklamowanych wyrobów.

Podatnik (prowadzący skład podatkowy) może dokonać w takim przypadku obniżenia kwoty akcyzy, jednakże pod warunkiem, że reklamowane wyroby zostaną całkowicie zniszczone” (por. M. Kałka, U. Ksieniewicz, Podatek akcyzowy. Komentarz, Wrocław 2011, Komentarz do art. 83a).

Ponadto w komentarzu do art. 83a ustawy S. Parulski wskazuje, że artykuł ten „został dodany do ustawy 1 września 2010 r., kiedy weszła w życie obszerna nowelizacja ustawy akcyzowej. Przed tym terminem kwestia ta [możliwości obniżenia kwoty akcyzy, do której zapłacenia podatnik prowadzący skład podatkowy jest zobowiązany, w przypadku zniszczenia reklamowanych wyrobów akcyzowych] uregulowana była w art. 83 ustawy. W związku z tym, że całkowite zniszczenie wyrobów tytoniowych może następować również poza obszarem składu podatkowego, ustawodawca zdecydował się wyodrębnić tę regulację do innej jednostki redakcyjnej. Dodatkowo doprecyzował warunki dokumentacyjne związane z udokumentowaniem zniszczenia” (por. S. Parulski, Akcyza. Komentarz, WK 2016. Komentarz do art. 83a).

Powyższe oznacza, że wyłącznie podmiot prowadzący skład podatkowy, będący podatnikiem z tytułu wyprowadzenia wyrobów akcyzowych (w tym przypadku urządzeń do waporyzacji) może dokonać obniżenia kwoty akcyzy należnej o kwotę akcyzy zapłaconej od reklamowanych wyrobów na podstawie art. 83a ustawy o podatku akcyzowym.

Mając zatem na uwadze powyższe wyjaśnienia oraz przedstawione przez Państwa okoliczności sprawy wskazać należy, że w przypadku uznania reklamacji jakościowych urządzeń do waporyzacji oraz ich zniszczenia nie będą Państwo mieli możliwości dokonania obniżenia podatku akcyzowego należnego od nabycia wewnątrzwspólnotowego urządzeń do waporyzacji o wysokość akcyzy zapłaconej przez Państwa od zniszczonych wyrobów, będących uprzednio przedmiotem reklamacji jakościowych. Objęte wnioskiem urządzenia do waporyzacji nie będą bowiem uprzednio wyprowadzone ze składu podatkowego, a tym samym nie będą Państwo podmiotem upoważnionym do zastosowania normy wynikającej z art. 83a ustawy o podatku akcyzowym.

Tym samym Państwa stanowisko w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 4 należy uznać za nieprawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Organ zastrzega, że niniejsza interpretacja dotyczy wyłącznie Państwa sytuacji prawnopodatkowej i rozstrzyga wyłącznie w zakresie sformułowanych we wniosku pytań w przestawionych we wniosku okolicznościach zdarzenia przyszłego.

Zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego. Organ podatkowy jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym (opisem zdarzenia przyszłego). Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu sprawy. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem podanym przez Wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy lub stanu prawnego, udzielona odpowiedź traci swą aktualność. Równocześnie w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, bądź kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

-   Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111, ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.

-   Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:

1)z zastosowaniem art. 119a;

2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

-   Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935, ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.